کد خبر : 1698503 | 06 مرداد 1399 ساعت 10:39 | 12.3K بازدید | 5 دیدگاه

منع جذب خارجی ها؛ سازمان لیگ احترام می گذارد

علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان بار دیگر اعلام کرده تیم های استقلال و پرسپولیس حق جذب مربی و بازیکن خارجی جدید را ندارند اما مانعی برای تمدید قرارداد خارجی های فعلی وجود ندارد.

منع جذب خارجی ها؛ سازمان لیگ احترام می گذارد

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم در پی بحران هایی است که برای دو تیم به دلیل عدم پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی به وجود آمده و قرار شده تا زمان واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی باقی بماند.

 

با وجود اینکه این قانون نقض قوانین حرفه ای در فوتبال است سازمان لیگ قصد موضع گیری ندارد. فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ پیش تر در این باره گفته بود این تصمیم یک تصمیم درون خانوادگی است و سازمان لیگ نمی تواند به آن ورود کند. سازمان لیگ تنها قوانینی برای ورود خارجی ها به تیم های لیگ برتری وضع می کند اما نه می تواند تیمی را به جذب خارجی ها تشویق کند و نه تیمی را منع کند و این تصمیمی است که باشگاه ها می گیرند. وزارت ورزش و جوانان مالک معنوی دو باشگاه است و می تواند در مورد آنها تصمیم گیری کند. در لیگ برتر خیلی از تیم ها هم هستند که بازیکن خارجی بخدمت نمی گیرند. هم چنین این محدودیت برای دیگر تیم ها وجود ندارد و آنها بر اساس قوانین موجود می توانند نسبت به جذب خارجی ها اقدام کنند.

 

تیم های پرسپولیس و استقلال در بیشتر فصول درگیر حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند و طبیعی است برای درخشش در این بازی ها نیاز به حضور بازیکنان خارجی با کیفیت در ترکیب تیم داشته باشند اما با اشتباهات صورت گرفته از سوی این دو تیم که موجب طرح پرونده های متعددی در کمیته انضباطی فیفا شده است وزارت ورزش و جوانان تصمیم به محرومیت دو تیم از جذب خارجی های جدید گرفته و روی این تصمیم خود اصرار دارد.

 

دیدگاه‌ها