کد خبر : 1699230 | 10 مرداد 1399 ساعت 11:25 | 22.6K بازدید | 2 دیدگاه

نشریه رکورد باارزش ترین بازیکنان را انتخاب کرد

طارمی هشتمین بازیکن برتر لیگ پرتغال

برای مهدی طارمی فرقی نمی کند که در چه سطحی و کجا بازی می کند؛ از زمین های ناهموار لیگ یک ایران تا روی چمن مخملی ورزشگاه های جام جهانی 2018 در روسیه و یا در بازی های سخت لیگ پرتغال، او همیشه همان سطح فوق العاده را به نمایش می گذارد.

طارمی هشتمین بازیکن برتر لیگ پرتغال 

به گزارش" ورزش سه" ستاره ایرانی ریوآوه ، بازیکن سابق پرسپولیس و آقای گل دو دوره لیگ برتر ایران این بار عملیات شگفت انگیزش را کیلومترها دورتر و در قاره اروپا در لیگ پرتغال انجام داد. او از همان روز اول تبدیل به ستاره تیمش بود و توانست ریوآوه را با گل ها و پنالتی هایی که برای این تیم گرفت در رسیدن ریوآوه به مرحله پلی لیگ اروپا و رتبه پنجم لیگ برتر پرتغال نقش کلیدی ایفا کرد.


نشریه رکورد پرتغال یکی از پرتیراژترین نشریات این کشور بعد از پایان رقابت های لیگ برتر اقدام به انتخاب باارزش ترین بازیکنان کرده که نام مهدی طارمی مهاجم تیم ریوآوه در بین ده بازیکن تاثیرگذار این فصل از رقابت ها دیده می شود. او در این فصل 18 گل برای تیمش به ثمررساند و در کنار پیزی هافبک تهاجمی تیم بنفیکا عنوان آقای گلی رقابت ها را به دست آورد. 


رکورد در گزارشی که در ارتباط با تاثیرگذارترین بازیکنان فصل 19/20 پرتغال منتشر کرده می نویسد:"5 نفر اول لیست ده بازیکن تاثیرگذار لیگ برتر پرتغال از میان سه تیم اول جدول رده بندی هستند اما واقعیت این است که ام وی پی(MVP) یا همان بهترین بازیکن فصل در تیم قهرمان رقابت ها که پورتو است بازی نمی کند. 


صحبت از پیزی است که با 139 امتیازی که در این فصل به دست آورد با ارزش ترین بازیکن لیگ برتر است. نفر دوم وینیسیوس از بنفیکا است که 133 امتیاز کسب کرده است. در مکان سوم پائولینیو از براگا ب 127 امتیاز است در حالی که ریکاردو هورتا از براگا در رتبه چهارم قرار دارد.


مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم ریوآوه با 110 امتیاز در رده هشتم رده بندی بهترین بازیکن فصل پرتغال قرار گرفته است. لیست ده نفره بهترین بازیکنان لیگ پرتغال در فصل 2019/2020 به این شرح است:


1-پیزی (بنفیکا) –هافبک  : 139 امتیاز
2- وینیسیوس (بنفیکا) – مهاجم: 133 امتیاز
3-پائولینیو (براگا)- مهاجم: 127 امتیاز
4-ریکاردو هورتا(براگا)-مهاجم: 124 امتیاز
5-اوتاویو (پورتو)-هافبک: 121 امتیاز
6-آلکس تلس (پورتو)-دفاع: 111 امتیاز
7-پدرو گونسالوس (فامالیسائو)-هافک: 111 امتیاز
8-مهدی طارمی(ریوه آوه)- مهاجم: 110 امتیاز
9-روبن دیاز(بنفیکا)- مدافع: 109 امتیاز
10- کرائف (گیل ویسنته)- هافبک: 102 امتیاز

 

1515598


در مورد حضور طارمی در این لیست چند نکته جالب به نظر می رسد. اولین موضوع این است که فاصله او با پدروگونسالوس و آلکس تلس دو بازیکن رتبه های هفتم و ششم جدول تنها یک امتیاز است.


نکته قابل توجه دیگر می تواند تعداد امتیازاتی باشد که طارمی کسب کرده است؛ عدد 110 در فرهنگ ایرانی یک عدد مهم و خوش یمن است و شاید این نشانه ای  است که ستاره تیم ملی ایران برای آینده ای که می تواند درخشان باشد به آن اتکا کند.

دیدگاه‌ها