کد خبر : 1699706 | 12 مرداد 1399 ساعت 12:36 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون تنیس به دنبال جوانگرایی

به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات مختلف تنیس، تا پایان سال 2020 مسابقات تیمی برگزار نمی‌شود، اما تکلیف هدایت تیم ملی تنیس به زودی مشخص خواهد شد.

فدراسیون تنیس به دنبال جوانگرایی

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتخاب عزیزی به عنوان رییس فدراسیون تنیس، یکی از دغدغه‌های وی انتخاب سرمربی تیم ملی است.


به گفته ضیاء آذری، سرپرست دبیری فدراسیون تنیس، گزینه‌های مربیگری تیم ملی در حال بررسی هستند. تمام افرادی که از لحاظ رزومه شرایط کسوت و دانش فنی توانایی هدایت تیم های ملی را دارند، در حال بررسی هستند که پس از تشکیل کمیته فنی و دفاع افراد از برنامه‌های‌شان در کمیته فنی در دو مرحله بررسی و انتخاب می‌شوند. یکی دیگر از مواردی که برای ما دارای اهمیت است، حذف نشدن سلیقه‌ای افراد است و هر شخصی بر اساس کارنامه ای که دارد انتخاب و گزینش می شود.


با اینکه سرپرست دبیری فدراسیون از گزینه ای نام نبرده، اما شنیده می شود یکی از گزینه ها مربی جوان تنیس ایران، شهاب حسنی است. شهاب حسنی که دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی و کارشناسی ارشد تغذیه ورزش است، طی ۱۰ سال از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ عضو تیم ملی کشورمان بوده و سابقه مربیگری هم در کارنامه اش دارد.  


شهاب حسنی که در زمان حضورش در تیم ملی تنیس به عنوان بازیکن به رنکینگ ۷۹۶  دنیا هم رسیده، حال با‌ حضور داود عزیزی در راس فدراسیون تنیس و تفکر حمایتی از جوانان می‌تواند جزو گزینه های سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان هم باشد. او دارای مدارک مربیگری متعدد از کمپ های بزرگ تنیس مثل ای اس پی یا همان مورتوبلو است.

 

شهاب حسنی در دوران مربی‌گری اش شاگردانی را تربیت کرد که آینده تنیس کشور را در دست دارند. جوانانی مثل آرتین نظری و درسا چراغی که در سال ۲۰۱۷ رنک یک ایران شدند و تا رنک ۲۰۰ و ۳۰۰ جهان صعود کردند.

 

دیدگاه‌ها