کد خبر : 1700020 | 14 مرداد 1399 ساعت 10:10 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

10 میلیارد برای تامین نیمی از هزینه دلاری المپیک

کرونا، بودجه فدراسیون ها را قطع نمی‌کند

طبق اعلام رییس کمیته ملی المپیک با وجود لغو رویدادهای بین المللی، بودجه فدراسیون ها نه قطع می شود و نه کاهش می یابد.

کرونا، بودجه فدراسیون ها را قطع نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اینکه در 5 ماه نخست سال 99 کرونا باعث لغو اکثر رویدادهای بین المللی شده، رییس کمیته ملی المپیک می گوید بودجه فدراسیون ها به خاطر این اتفاقات نه قطع می شود و نه کاهش خواهد یافت. 


سیدرضا صالحی امیری در این باره گفت: تا الان که با شما صحبت می کنم بودجه امسال کمیته ملی المپیک به 120 میلیارد رسیده و انشالله سال آینده بودجه را 150 میلیارد خواهیم بست. در سه سال اخیر ما 10 درصد بودجه فدراسیون ها را رشد دادیم و صددرصد هم پرداخت کردیم. با اینکه در ایران فرهنگ شده که بودجه فقط روی کاغذ است، اما من چیزی به یاد ندارم که چیزی روی کاغذ آمده باشد و ما به تعهدمان عمل نکرده باشیم. 


وی افزود: بعد از این نشست تیم سازمان برنامه و بودجه به اینجا می آیند تا درباره بودجه بحث کنیم. این کار روزانه من است که بودجه را به هر قیمتی به ورزش بیاورم. درست است که این روزها فدراسیون ها برنامه اردویی و اعزامی ندارند، اما ما بودجه را طبق برنامه پرداخت می کنیم. این بودجه باید ذخیره شود تا به محض بازگشایی مسابقات استفاده شود. همچنین فدراسیون ها می توانند در جهت بازسازی و نوسازی فضاهای خود از این بودجه استفاده کنند. اگر ما بودجه را الان پرداخت نکنیم، بعدا فدراسیون ها می گویند شما به ما بودجه ندادید. درست است که الان 70 درصد بودجه ها صرف اردوها و اعزام ها می شود، اما ما سعی می کنیم به تعهد خود عمل کنیم. 


رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: البته ما به جز بودجه مصوب، بودجه های غیرمستقیم بیشتری را به فدراسیون ها پرداخت می کنیم. ما 5 میلیارد به فدراسیون های المپیکی کمک ویژه می کنیم. حقوق ورزشکاران المپیکی و پاداش ها و هزینه های دلاری را هم حساب کنید. تخمین ما برای المپیک هم کف بودجه یک میلیون دلار است که نیمی از آن را تامین کردیم. 500 هزار دلار دیگر را باید تهیه کنیم که با نرخ دلار 20400 تومان امروز حدود 10 میلیارد تومان می شود. مگر دلاری که به توکیو می بریم و هزینه می کنیم، کمک به فدراسیون ها نیست؟

دیدگاه‌ها