کد خبر : 1703006 | 29 مرداد 1399 ساعت 12:21 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت ایران و عربستان در اخراج سرمربی خارجی!

نیمکت های لرزان، نقطه مشترک لیگ حرفه ای عربستان و لیگ برتر خلیج فارس است.

به گزارش ورزش سه، از پرسپولیس و استقلال که فصل را با کالدرون و استراماچونی استارت زدند و با ایرانی ایرانی تمام می‌کنند، تا تراکتور و صنعت نفت که اسکوچیچ و دنیزلی را از دست دادند تا دو مربی داخلی هدایتشان را برعهده بگیرند؛ این شمای کلی نیمکت تیم های ایرانی در لیگ نوزدهم است که از این تغییرات کم نداشته و حالا در فاصله یک هفته تا پایان لیگ، شمار خارجی هایش در آستانه دو رقمی شدن است.

 

کالدرون، استراماچونی، دنیزلی، اسکوچیچ، رادولوویچ، بوناچیچ، بگوویچ، کریستیچوویچ و تکسیرا. این فهرست سرمربیان خارجی لیگ نوزدهم است که حالا تنها دو نفرشان در لیگ برتر مانده‌اند و هدایت ذوب آهن و سپاهان، دو تیم اصفهانی را برعهده دارند.

 

1520833

 

در عربستان نیز اوضاع خوب نیست و تیم ها با کمترین میزان ثبات کار خود را ادامه می‌دهند. در فصل جاری لیگ حرفه ای این کشور، ۱۴ تغییر مربی خارجی در ۱۶ تیم حضور داشتند که برانکو ایوانکوویچ نیز یکی از آن ها بود. برانکو تنها سه هفته فرصت کار در الاهلی را پیدا کرد و خیلی زود از سمتش اخراج شد.

 

در عربستان بیشتر مربیان از کشور تونس بودند و همچنین سه مربی از کشورهای آمریکای جنوبی در این لیگ فعالیت کردند اما مدیران باشگاه ها به مربیان کروات علاقه ویژه ای نشان داده‌اند که شاید دلیلش موفقیت های اخیر برانکو ایوانکوویچ باشد.


در مجموع این میزان تغییرات در تیم های ایرانی و عربستانی اتفاقی است که علاوه بر مشکلات مالی، شرایط فنی این تیم ها را نیز به خطر انداخته است. البته سعودی ها پرونده زیادی در فیفا ندارند و با اغلب اخراجی های خود تسویه حساب کرده اند.

 

دیدگاه‌ها