کد خبر : 1704858 | 08 شهریور 1399 ساعت 16:52 | 43.6K بازدید | 13 دیدگاه

وقتی پنج پنالتی زن تیم در لیست ابتدایی نبودند

نفرات آرمانی پرسپولیس برای پنالتی زدن در دربی؟

شما اگر سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و محمدحسن کنعانی زادگان را در ترکیب داشتید، اوساگوآنا پنالتی زن چندم تیم‌تان بود؟

 نفرات آرمانی پرسپولیس برای پنالتی زدن در دربی؟

به گزارش "ورزش سه"، فارغ از انتقاداتی که به شیوه بازی و تصمیمات یحیی گل محمدی در جریان بازی با استقلال وارد شده، مهمترین انتقاد از سرمربی سرخ‌ها به چینش نفرات در حین زدن پنالتی‌هاست. پرسپولیس در شرایطی در دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال در ضربات پنالتی شکست خورد که با توجه به غیبت نفرات تاثیرگذار حریف خصوصا در فاز دفاعی، به نظر می‌رسید یحیی گل محمدی از شانس بالایی برای یک پیروزی تاریخی برخوردار باشد.

با این حال نحوه چینش نفرات در ترکیب ابتدایی و در ادامه برخی ضعف‌های تاکتیکی که در چند روز اخیر به آن در بسیاری از برنامه‌ها اشاره شد، باعث از دست رفتن این موقعیت از سوی یحیی گل محمدی شد. سرمربی پرسپولیس اما بزرگترین انتقاد را در نحوه چینش نفرات پنالتی زن متوجه خود می‌بیند. جایی که کریستین اوساگوآنا و احمد نوراللهی پنالتی‌های خود را از دست دادند تا یحیی بار دیگر از پنالتی‌ها زخم بزرگی به یادگار ببرد.

 

مهمترین انتقاد به یحیی گل محمدی بابت خروج دو بازیکن پنالتی زن تیمش در اواخر وقت‌های اضافه بود. علی علیپور و بشار رسن که طی فصول اخیر نشان داده بودند از بحث پنالتی از جمله نفرات قابل اعتنای این تیم هستند. 

پرسپولیس در این بازی بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی(46 - محمد نادری(61- کریستین اوساگوآنا))، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری(27 - کمال الدین کامیابی نیا)، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن(113- مهدی عبدی)، وحید امیری، مهدی ترابی و علی علیپور(113- امید عالیشاه) در برابر استقلال به کار گرفت. هرچند یحیی بدشانس بود که محمد نادری دقایقی بعد از حضور در زمین و در حالیکه روی گل تساوی تیمش نیز تاثیرگذار ظاهر شده بود، به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

 

 

با این حال فارغ از بوژیدار رادوشوویچ که به عنوان دروازه‌بان شاید ماموریت زدن پنالتی توسط او در تصمیم پایانی قرار می‌گرفت، یحیی به جز شکل کنونی چه تدبیر دیگری می‌توانست درباره نفرات پنالتی زن تیمش در نظر بگیرد. اینکه آیا علیپور و بشار رسن قادر نبودند 6 دقیقه پایانی تا ضربات پنالتی را در زمین بمانند سوالی است که شاید تنها خود این بازیکنان و یحیی گل محمدی بتواند پاسخ روشنی به آن بدهد.

 

در ترکیب باقیمانده برای ضربات پنالتی هم شاید کمال کامیابی نیا و شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی و کنعانی زادگان در کنار مهدی ترابی، شاید به طور قطع می‌توانستند جلوتر از کریستین اوساگوآنایی قرار گیرند که در جریان بازی نیز شوت‌های معدودی که داشت با فاصله از دروازه و حتی خط طولی راهی اوت می‌شد. 

 

1523105

 

شاید در بحث از دست رفتن پنالتی احمد نوراللهی نیز بتوان یحیی گل محمدی را مقصر این تصمیم دانست؛ جایی که هافبک جوان تیمش که در طول تمرینات پیش از دربی دو روز را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و در جریان بازی نیز به دلیل درد ناحیه مچ پا و نگرانی تشدید آن، برخلاف تمام دیدارهای گذشته حتی یک شوت به سمت دروازه حریف امتحان نکرده بود را مامور اولین پنالتی تیمش کرد تا او ضربه بی جان و آرامش را به بدترین شکل علیه تیمش از دست بدهد. 

 

حضور نفراتی چون سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، محمدحسن کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و مهدی ترابی قطعا بهترین تصمیم را از سوی سرمربی می‌توانست در جدال پنالتی‌ها در خصوص این ماراتن شکل دهد و امید عالیشاه که با استرس دقایق پایانی و احتمال آوار شدن شکست بر سرش نیز پشت توپ قرار گرفته بود می‌توانست به همراه نوراللهی در بین نفرات پنجم به بعد قرار دهد. 

 

شما اگر سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و محمدحسن کنعانی زادگان را در ترکیب داشتید، اوساگوآنای بی روحیه و احمد نوراللهی مصدوم پنالتی زن چندم تیم‌تان بود و چه ترتیبی را برای پنالتی زدن در دربی انتخاب می‌کردید؟

دیدگاه‌ها