کد خبر : 1705139 | 10 شهریور 1399 ساعت 15:55 | 51.8K بازدید | 0 دیدگاه

نوکمپ برای لئو کوچک شد

تلاش بیهوده بارسلونا؛ مسی به 10 دلیل نمی ماند

هرچند سران بارسا این روزها سخت در تلاش برای ماندنی کردن مسی هستند ولی آنها از 2 ماه پیش می دانند که جدایی این فوق ستاره قطعی است.

تلاش بیهوده بارسلونا؛ مسی به 10 دلیل نمی ماند

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، لیونل مسی در فصلی که گذشت، در خیلی از بازی ها با سری پایین و بدون اینکه تمایلی برای حضور در میکسدزون داشته باشد راهی رختکن شد. این شرایط حتی در مواقعی که بارسا بازی های خود را پیروز شده بود نیز وجود داشت.

 

 

1523743

 

 

فوق ستاره آرژانتینی در طول فصل دلایل کافی برای تصمیم به ترک بارسلونا را پیدا کرد و در نهایت به این قطعیت رسید که زمان جدایی فرا رسیده است.

هر چه از فصل سپری شد، مسی بیشتر اطمینان یافت که باید روی ایده ترک نوکمپ به شکلی جدی تر فکر کند و در نهایت هفته گذشته با ارسال یک بورفکس رسمی به باشگاه بارسلونا، همه را در عمل انجام شده قرار داد. او روز گذشته در تست کرونای بارسلونا هم شرکت نکرد تا عملا نشان دهد که تصمیم به جدایی او قطعی است و دیگر حتی در تمرینات نیز حاضر نخواهد شد.

 

 

1523570

 

 

مسی برای این جدایی، دلایلی قانونی و نیز ورزشی دارد. او یک پروژه برنده می خواهد تا در آن هم بتواند به فتح افتخارات فردی خود ادامه دهد و هم بتواند پس از سال ها قهرمانی چمپیونزلیگ را تجربه کند. مسی در 33 سالگی همچنان یک فوتبالیست جاه طلب است و به این حس رسیده است که بارسلونا نمی تواند پاسخگوی این جاه طلبی بزرگش باشد.

همچنین مسی تصمیم به جدایی خود را رسمی کرده چرا که معتقد است قانون نیز به وی چنین اجازه ای را می دهد. از نظر  مسی قراردادش با بارسا پایان یافته است و باشگاه نمی تواند مانع جدایی او شود.

 

 

در زیر به بررسی 10 دلیل عمده مسی برای جدایی از بارسا می پردازیم:

 

 

1523272

 

 

دلایل قانونی

 

مسی اعتقاد دارد که با توجه به طولانی شدن فصل، بند فسخ اختیاری او 10 ژوئن منقضی نشده و او می تواند همچنان با اختیار خود قراردادش را فسخ کند.

 

مسی معتقد است که بر اساس یک تبصره در قراردادش، چنانچه قصد فسخ در همین تابستان را داشته باشد، رقم فسخ 700 میلیون یورویی او فاقد اعتبار خواهد بود و باشگاه خواهان او موظف به پرداخت چنین مبلغی نیست.

 

 

1523222

 

 

جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه سال گذشته در چنین روزهایی و در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که مسی اگر قصد جدایی داشته باشد، می تواند این کار را انجام دهد و مانع قانونی برای او وجود نخواهد داشت. باشگاه هم برای وی مشکل تراشی نخواهد کرد.

 

 

دلایل ورزشی

 

پروژه بارسلونا جاه طلبانه نیست. چندین سال است که بارسا ادعای این را دارد که تیمی برای فتح تمام جام هاست ولی در عمل چیز دیگری ثابت شده است. مسی آینده خوبی برای بارسا متصور نیست و  یک چالش جدید و بزرگ را می خواهد. او از این می ترسد که سال پیش رو هم دستش از افتخارات فردی و تیمی کوتاه بماند.

 

 

1469248

 

 

اخراج ارنستو والورده از بارسا هنوز برای مسی قابل هضم نیست. او معتقد است هم شیوه و هم زمان برکناری درست نبوده است.

 

مشکلات مسی با مدیریت باشگاه غیر قابل انکار است. سال گذشته مسی بحران هایی چون کاهش دستمزد و نیز قضیه بارساگیت را پشت سر گذاشت که بر اختلافاتش با مدیریت افزود. او از دو ماه پیش اطلاع داده بود که قضیه جدایی جدی است.

 

اختلاف با مدیریت ورزشی باشگاه به خصوص اریک ابیدال که منجر به درگیری رسانه ای علنی این دو شد. مسی از اظهارات آبیدال که مدعی شده بود رختکن بارسا در اخراج ارنستو والورده نقش داشت، به قدری خشمگین شد که در اینستاگرام خود واکنش تندی نشان داد. رابطه این دو دیگر هرگز خوب نشد. ابیدال نیز اخیرا از سمت خود کنار رفت.

 

 

1522640

 

 

مسی معتقد است که در بارسا برای توصیه های او ارزشی قائل نیستند. او از اینکه برای نظراتش اهمیت قائل نمی شوند، عصبانی است. به خصوص نظراتش در مورد اهمیت دادن بیشتر به آکادمی باشگاه.

 

مسی معتقد است که دوران حضور او در بارسا تمام شده و زمان آن است تا فرصت در اختیار نسل جدید گذاشته شود.

 

او و خانواده اش یکی از اهداف بارساگیت بودند. بارتومئو با شرکتی قرارداد بسته بود تا در فضای مجازی بر علیه بازیکنان بزرگ حال حاضر و قدیمی و نیز نامزدهای ریاست باشگاه فعالیت کنند. هرچند بارتومئو هدف از قرارداد با این شرکت را چیز دیگری عنوان کرد ولی مسی اطمینان دارد که اهداف مخربی پشت این امضای قرارداد بوده است.

 

دیدگاه‌ها