کد خبر : 1706452 | 17 شهریور 1399 ساعت 08:49 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

قمری: مسئولیت سلامتی هر کسی ابتدا با خودش است

خسرو قمری گفت:ما پروتکل های بهداشتی را در لیگ برتر رعایت می کنیم اما مسئولیت سلامتی هر کسی در وهله اول باخودش است.

قمری: مسئولیت سلامتی هر کسی ابتدا با خودش است

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در گفتگو با ایسنا درباره ی برگزاری لیگ برتر دوچرخه سواری جاده و اینکه اگر رکابزنی مبتلا به ویروس کرونا شد مسئولیت آن با فدراسیون است یا خود ورزشکار، بیان کرد: ما براساس مجوزی که از ستاد مقابله با کرونا در ورزش گرفتیم لیگ را برگزار می کنیم. آنها پروتکلی را برای ما مشخص کرده اند که ما آن را به اطلاع اصفهان که میزبان اولین مرحله لیگ است، رسانده ایم و گفته ایم تمام موارد باید رعایت شود و هماهنگی هم با هیات پزشکی ورزشی استان خود داشته باشند و میزبان هم تمام مجوزهای لازم را گرفته است.


 او ادامه داد: از طرفی آنچه ستاد مقابله با کرونا برای عموم مردم مشخص کرده را به  ورزشکاران اطلاع می دهیم که رعایت کنند اما محل اسکان و تغذیه در لیگ بر عهده خود تیم ها است و اگر کسی هم خدایی نکرده به این ویروس مبتلا شود از کجا معلوم است که در حین مسابقه آلوده شده یا در خوابگاه و رستورانی که حضور داشته مبتلا شده است؟ بنابراین مسئولیت سلامتی هر کسی در وهله اول با خودش است که باید نکات بهداشتی را رعایت کند و تمام نکات بهداشتی را هم ۶-۷ ماه است که دارند آموزش می دهند. ما مسئولیت  ورزشکار را از درب منزل تا محل مسابقه بر عهده نداریم  و فقط زمانی که مسابقه شروع شود مسئولیت با ما است. آن چیزی که به ما ارتباط داشته این است که افراد در خوابگاه و رستوران کنار هم نباشند و در حین مسابقه هم فاصله و نکات بهداشتی رعایت شود.

 

قمری همچنین گفت: امیدوارم اتفاقی برای کسی  رخ ندهد و پروتکل های بهداشتی که به ما ابلاغ شده را رعایت می کنیم و در جلسه با سرپرست تیم ها هم تذکر می دهیم. البته ورزشکاران، مربیان و دیگر افراد جدا از تذکر ما باید خودشان هم نکات بهداشتی را رعایت کنند. این را هم باید در نظر بگیریم که  دیگر باید روال زندگی خود را با این شرایط هماهنگ کنیم.  

 

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد آغاز اردوی تیم ملی برای جهت حضور در المپیک توکیو گفت: ما باید در این شرایط فکر ورزشکار را معطوف به مسابقه کنیم بر همین اساس در نظر داریم بعد از مرحله اول لیگ جاده، مسابقات لیگ کوهستان مردان و سپس مرحله دیگری از مسابقات دوچرخه سواری جاده را در تبریز برگزار کنیم. برنامه ریزی کرده ایم بعد از آن، مسابقات بانوان و جوانان را برگزار کنیم و به دنبال این هستیم که تا هوا سرد نشده مسابقات خود را برگزار کنیم. بعد از برگزاری مسابقات، نفرات براساس رنکنیگ به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

 

او در مورد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نیز گفت: از آنجا که امتیاز قهرمانی کشور در رنکینگ اتحادیه جهانی محاسبه می شود بنابراین باید زمان برگزاری آن را دو ماه قبل اطلاع بدهیم. ما ابتدا می خواستیم در شهریور مسابقات را برگزار کنیم اما چون ۱۵ استان در وضعیت قرمز بودند اتحادیه جهانی اعلام کرد مسابقات لغو شود. اکنون هم مسابقات لیگ را برگزار می کنیم اگر بازخورد آن مثبت بود و مشکلی نداشت دوباره با اتحادیه جهانی مکاتبه می کنیم تا اجازه برگزاری قهرمانی کشور را بدهد.
 

دیدگاه‌ها