کد خبر : 1708209 | 26 شهریور 1399 ساعت 02:23 | 77K بازدید | 5 دیدگاه

سرنوشت گروه را خودتان به دست بگیرید؛

راه پرسپولیس برای صعود؛ باید التعاون را دبل کنید

شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی برابر صدرنشین گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 4 امتیازی شدند ولی همچنان 2 امتیاز اختلاف با دو رقیب اصلی خود برای صعود دارند.

به گزارش "ورزش سه"، پیش از اینکه دیدار پرسپولیس برابر التعاون که با 6 امتیاز صدرنشین گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود، با سوت احمد الکاف آغاز شود، الدحیل با درخشش رامین رضاییان موفق به شکست الشارجه شده بود و این یعنی تیم قدرتمند قطری 6 امتیازی شد و در کنار التعاون قرار گرفت.


شکست یا توقف پرسپولیس در مقابل التعاون می توانست تبعات بدی برای شاگردان یحیی گل محمدی داشته باشد و دو تیم التعاون و الدحیل را به عنوان مدعیان اصلی صعود از گروه معرفی کند، ولی کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی از این موضوع آگاهی داشتند و اجازه ندادند سومین مسابقه هم برای آنها با پیروزی همراه نباشد و اولین سه امتیاز را با گل شجاع خلیل زاده جشن گرفتند.


حالا التعاون و الدحیل هر دو با 6 امتیاز به ترتیب رتبه های اول و دوم را در اختیار دارند ولی این نماینده عربستان است که با تفاضل گل بهتر رتبه اول را در اختیار خود دارد و پرسپولیس با 4 امتیاز رتبه سوم گروه را به نام خود زده است.

 

گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا


در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر مسابقات هفته سوم تکرار خواهد؛ پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته چهارم می‌تواند این تیم را در بهترین حالت با 7 امتیاز به رتبه اول (درصورت شکست الدحیل مقابل شارجه) و در بدترین حالت به رتبه دوم ( در صورت پیروزی الدحیل برابر شارجه) برساند و معادلات صعود از گروه سوم را در شرایطی به دو هفته پایانی بکشاند که سرنوشت صعود در دستان خود پرسپولیسی ها قرار خواهد گرفت.


 البته سناریوهای دیگری نیز مطرح است که می تواند منجر به افزایش اختلاف پرسپولیس با الدحیل و التعاون شود؛ نظیر شکست برابر نماینده عربستان و پیروزی دوباره الدحیل برابر الشارجه، که در این صورت کار پرسپولیس برای صعود سخت خواهد شد. چرا که شکست برابر نماینده عربستان و حتی تساوی، می تواند سرنوشت گروه را از دست پرسپولیس خارج کند و کار در دو هفته پایانی با توجه به شکست در بازی رفت برابر الدحیل، به اما و اگر بکشد.


البته همچنان الشارجه روی کاغذ با وجود اینکه بیشتر از یک امتیاز کسب نکرده، به صعود امیدوار است ولی در صورتی که بازی برگشت برابر الدحیل برای آنها با نتیجه درخور توجهی همراه نشود و نتیجه دیدار رفت تکرار شود، نماینده قطر با 9 امتیاز شرایط خوبی در جدول رده بندی پیدا خواهد کرد.


 در واقع بدترین سناریو برای نماینده ایران در گروه سوم، شکست شارجه مقابل الدحیل و باخت در هفته چهارم به التعاون خواهد بود؛ اتفاقی که رقیبان پرسپولیس را 9 امتیازی خواهد کرد و شاگردان یحیی برای صعود باید حتما در دو بازی باقی مانده‌اشان به دو پیروزی دست پیدا کنند. که البته حتی دو برد پیاپی در صورت باخت به التعاون در بازی برگشت هم با اما و اگر پرسپولیس را به عنوان صعود کننده مطرح خواهد کرد. پس بهترین راه همان دبل التعاون است و بس.

 

دیدگاه‌ها