کد خبر : 1708461 | 27 شهریور 1399 ساعت 13:42 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

ایران بازی نکرده سه پله صعود کرد!

در جدیدترین رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران صعودی سه رتبه ای را تجربه کرده است.

ایران بازی نکرده سه پله صعود کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در ماه هایی که رقابت های فوتبال در بسیاری از نقاط به علت شیوع ویروس کرونا در عرصه ملی به تعویق افتاده، تیم ملی ایران با صعودی سه رتبه ای بدون انجام حتی یک بازی، در رتبه دوم رنکینگ فیفا در آسیا و بعد از تیم ملی ژاپن قرار گرفت.

 

ژاپن همچنان با 1500 امتیاز در رتبه اول آسیا و بیست و هشتم جهان قرار دارد و تیم ملی ایران با دو پله فاصله و البته اختلاف ناچیز با 1489 امتیاز رتبه دوم آسیا را به خود اختصاص داده است. در قاره کهن کره جنوبی در رتبه 39، استرالیا در مکان 41 و قطر در جایگاه 55 قرار گرفته و پنج تیم برتر قاره را تشکیل داده اند.

 

1518998

 

این در حالیست که تیم ملی ایران بعد از کسب نتایج نه چندان خوب در مقدماتی جام جهانی با مارک ویلموتس قطع همکاری کرد و حالا امیدوار است زیر نظر دراگان اسکوچیچ قادر به کسب پیروزی در مسابقات بعدی و صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی باشد.

 

در همین حال، 54 بازی لیگ ملت ها در اوایل سپتامبر در سراسر اروپا برگزار شد و به همین دلیل رنکینگ جهانی دستخوش تغییراتی شده است. البته در بین چهار تیم ابتدایی تفاوتی حاصل نشده و همچنان بلژیک با 1773 امتیاز، فرانسه با 1744 امتیاز، برزیل با 1712 امتیاز و انگلیس با 1664 امتیاز رتبه های یک تا چهار را به خود اختصاص داده اند.

 

1451828

 

اما پرتغال که در لیگ ملت های اروپا خوب ظاهر شده بود، دو پله صعود کرده و در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است. کرواسی نیز دو رتبه نزول داشته و در رده هشتم قرار دارد و سوئد نیز یک رتبه سفوط را تجربه کرده و در رتبه 18 قرار دارد.

 

اسپانیا در رتبه هفتم با یک رده صعود، ایتالیا در رده دوازدهم با یک پله صعود، هلند در جایگاه سیزدهم با صعود یک پله ای و آلمان نیز چهاردهم با یک رده صعود را تجربه کرد اند. روسیه که میزبان آخرین دوره مسابقات جام جهانی بود، در رتبه سی و دوم قرار داشته و با شش پله صعود، بهترین عملکرد را در این ماه از این حیث ارائه داده است.

دیدگاه‌ها