کد خبر : 1708793 | 29 شهریور 1399 ساعت 10:44 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

تیاگو در آنفیلد؛ تحقق رویای 21ساله

هافبک 29 ساله و ملی‌پوش اسپانیایی فصل گذشته تیم فوتبال بایرن‌مونیخ روز جمعه 28 شهریورماه به‌طور رسمی به باشگاه لیورپول انتقال یافت.

تیاگو در آنفیلد؛ تحقق رویای 21ساله

به گزارش "ورزش سه"، حدود 21 سال پیش درحالی‌که  تقریبا 7 سال بیشتر نداشت به لطف پدر  پایش به آنفیلد خیلی زود باز شد و به قول خودش از همان روز هم تحت تأثیر نوع تشویق‌های تماشاگران جایگاه "کپ" (KOP) قرار گرفت که به‌صورت ایستاده تیمشان را تشویق می‌کردند.(1)

 

1528524


«در کودکی هرگز طرفدار باشگاه بخصوصی نبودم، فقط طرفدار فوتبال بودم. اما من آن شب از علاقه بی‌حدوحصر مردم اینجا به فوتبال تعجب کردم که آن‌ها چگونه با فوتبال زندگی می‌کنند و برای من واقعاً یک شوک بود.»


این توصیف‌های تیاگوآلکانتارا مهم‌ترین خرید این فصل لیورپول از اولین مواجه اش در کودکی با طرفدارانی است که قرار است در این فصل با فوتبالش آن‌ها را به وجد بیاورد و کمک کند به آنچه می‌خواهند دست یابند.

 

1528522


سال 1998 دیدار لیورپول و سلتاویگو در مرحله سوم دور برگشت جام یوفا در شرایطی برگزار شد که دیدار رفت با نتیجه 0 بر 0 در ورزشگاه خانگی سلتا به پایان رسیده بود. نماینده اسپانیا در شرایطی به لیورپول سفر می‌کند که در ترکیب تیمش بازیکنی به نام مازینهو دارد که 4 سال پیش توانسته بود همراه با برزیل در جام جهانی 1994 امریکا پس از 24 سال به‌عنوان قهرمانی برسد.

 

1528521

این یکی از شادی های پس از گل معروف تاریخ جام های جهانی است که بازیکنان برزیل پس از به ثمر رسیدن گل برتری مقابل هلند در جام جهانی 1994 - آمریکا  به نمایش گذاشتند که مازینهو (پدر تیاگو) نفر اول از سمت چپ در کنار به به تو و روماریو  قرار گرفته است.


مازینهو آن روز یکی از دوقلوی های معروف خودش را به ورزشگاهی برد که امروز بعد از 21 سال از همان‌جا خبر پیوستن پسرش به باشگاه لیورپول به گوش تمام جهان می‌رسد، آن‌هم به زیباترین وجه ممکن. صحبت از تیاگو آلکانتارا است هافبک تأثیرگذاری که غروب جمعه 18 سپتامبر (28 شهریورماه) با قراردادی 4 ساله پس از 7 سال حضور در بایرن‌مونیخ تصمیم گرفت برای تجربه چالشی سخت و البته جذاب فوتبالش را در شمال غربی کشور انگلستان و در شهری به نام لیورپول و ورزشگاهی به نام آنفیلد ادامه دهد.

 

1528526

مازینهو در لباس پالمیراس همراه با دو فرزند خودش دیده می شود. تیاگو در سمت چپ و رافینیا در سمت راست با لباس باشگاه پدرشان در این عکس قرار گرفته اند.

 


خودش درباره آن روز که به همراه پدرش به آنفیلد آمده بود چنین می‌گوید: «خوب، این سومین حضور من در اینجا است. اما فکر می‌کنم اولین بار پنج یا شش سالم بود که به آنفیلد آمدم. پدر من با سلتاویگو مقابل لیورپول بازی داشت، فکر می‌کنم در آن زمان، جام یوفا بود. آن روز را هرگز فراموش نمی‌کنم. از جشنی که پدرم به همراه سایر رفقانش در رختکن برپا کردند تا استقبال تماشاگرانی که خودشان را به فرودگاه "ویگو" اسپانیا رسانده بودند.»

 


دومین حضور من در این ورزشگاه همراه با بایرن‌مونیخ بود که در پایان منجر به شکست ما شد. خاطرم هست در آن دیدار ما قصد دفاع کردن را نداشتیم چراکه همگی از ارائه بازی دفاعی متنفر بودیم، اما آن‌ها (لیورپول) از ما قوی‌تر بودند و ما را مجبور به دفاع می‌کردند و بالاخره ما را بردند و به فینال راه یافتند.»

 

1528525


شماره 6 این فصل لیورپول درخصوص این انتقال و افرادی که در این مدت به او در اخذ چنین تصمیم مهمی کمک کردند می‌گوید: «در اینجا باید بگویم بازیکنان سابق لیورپول مثل فیلیپ کوتینیو و ژاوی آلونسو که سابقه پوشیدن پیراهن بایرن‌مونیخ را هم داشتند، کمک بسیار زیادی در برداشتن قدم آخر به من کردند و به من اطمینان دادند که انتقال به آنفیلد کار درستی است و این در شرایطی است که در حال حاضر خودم نسبت به حضور در لیورپول و کار با یورگن کلوپ بسیار حس خوبی دارم.»

 


 این بازیکن 29 ساله بعدازظهر جمعه انتقال طولانی‌مدت خود را به مرسی ساید به اتمام رساند و لیورپول موافقت کرد با پرداخت 20 میلیون پوند، که با توجه به جوایز مختلف می‌تواند به 25 میلیون پوند برسد این ملی‌پوش اسپانیایی را به خدمت بگیرد. تیاگو در این فصل با بایرن توانست علاوه بر بوندس لیگا، لیگ قهرمانان را هم به دست آورد، او قبل از انتقال به آلمان نیز در لباس بارسلونا دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بود و ازاین‌رو می‌توان گفت تیاگو به هر آنچه خواسته است در زمان حضورش در این دو تیم مطرح دنیا رسیده و به همین جهت حالا دلش می‌خواهد این افتخارات را در کنار رودخانه مرسی ساید با لباس یکدست قرمز لیورپول تجربه کند.

 

1528523


او در ارتباط با همین مطلب بیان داشت: «من نه‌تنها منتظر بازی در اینجا هستم، بلکه همچنین بی‌صبرانه منتظرم باهم تیمی‌هایم تمرین کنم، تا با توجه به صحبت با مربی و آنچه او می‌خواهد، نحوه بازی تیم را بشناسم. من حتی می‌توانم به بازیکنان جوان تیم کمک کنم تا از این ‌که هستند بهتر باشند و درعین‌حال تصمیم دارم در لیورپول بهتر از خودم باشم.»


تیاگو همچنان که پله‌های معروف آنفیلد را بالا می‌رود درباره جاه‌طلبی‌های تمام ‌نشدنی‌اش و علاقه‌اش به فضای صمیمی موجود در باشگاه لیورپول صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند: «شما سعی می‌کنید تا جایی که می‌توانید پیروز شوید و وقتی پیروز می‌شوید، می‌خواهید بیشتر برنده شوید. من معتقدم این باشگاه دقیقاً آنچه که من هستم را توصیف می‌کند. من می‌خواهم به همه اهداف موجود دست پیدا کنم و تا آنجا که ممکن است جام به دست بیاورم. در لیورپول فضا به‌شدت صمیمانه و بسیار خانوادگی است و این حس یک خانواده بودن، دقیقاً همان چیزی است که من به آن‌ها احتیاج دارم، زیرا ما دوست داریم رابطه بسیار نزدیکی با باشگاه داشته باشیم و درواقع من فکرمی کنم این احساسی است که در تمام مدت حضورم در این تیم خواهم داشت.»

 

او امروز توسط تیم رسانه‌ای لیورپول در غیاب هوادارانی که بیرون از آنفیلد بدون توجه به هشدارهای بهداشتی برای خوشامدگویی به این بازیکن کلیدی جمع شده بودند به تمام دنیا معرفی شد و کیت‌های این فصل لیورپول را با شماره 6 بر تن کرد.
کارشناسان درواقع معتقدند کلوپ با انتخاب شماره 6 برای خرید جدیدش تا حد زیادی ماهیت کلی آن چیزی را که او از در زمین می‌خواهد گفته است اما آنچه مسلم است تنها گذشت زمان است که می‌تواند جزییات بهتری از نقش تیاگو در ترکیب لیورپول به ما بگوید که قطعاً نقش ویژه‌ای خواهد بود.

 

1528337


درباره اولین بازی تیاگو با لباس تیم جدیدش احتمال کمی وجود دارد که او روز یکشنبه در بازی حساس برابر چلسی در لیگ برتر به بازی فراخوانده شود، اما جدال هفته آینده لیورپول در جام اتحادیه با لینکلن یا دیدار مقابل آرسنال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در روز دوشنبه 28 سپتامبر (7 مهرماه) ممکن است مسابقات واقع‌بینانه‌تری برای اولین حضور او در ترکیب تیمش باشد.

 

1528340


1-ورزشگاه آنفیلد چهار جایگاه اصلی به نام‌های، کپ، اصلی، صدساله و راه آنفیلد دارد. نام کوپ از کوه‌های Spion kop واقع در آفریقای جنوبی گرفته شده است که ارتش انگلستان در آنجا تلفات سنگینی را در جنگ بوئر دوم داد و به همین خاطر بسیاری از تیم‌های انگلیسی جایگاهی به نام کوپ در ورزشگاه‌های خود به یاد کشته‌شدگان آن جنگ به وجود آوردند.

 

 

 

دیدگاه‌ها