کد خبر : 1709062 | 31 شهریور 1399 ساعت 10:35 | 69.7K بازدید | 7 دیدگاه

رضاییان و پرسپولیس؛ یک عاشقانه پر افت و خیز

رامین امروز گل بزند گریه می‌کند!

رامین رضاییان بعد از جدایی جنجالی از پرسپولیس اکنون با پیراهن الدحیل برابر این تیم قرار خواهد گرفت.

رامین امروز گل بزند گریه می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، رامین رضاییان ماجراهای عجیبی در درون حضور در پرسپولیس داشت که در نهایت به اخراج وی از اردو توسط برانکو ایوانکوویچ و پایان همکاری با این تیم همراه شد.

 

آغاز پرماجرا با پرسپولیس
برانکو در اولین فصل برای بستن تیمی قدرتمند با موانع مالی باشگاه مواجه شده بود و علی اکبر طاهری نتوانست ستاره‌های جذابی را وارد اردوگاه تیم کند. با این حال رضاییان در کنار کمال کامیابی نیا و البته فرشاد احمدزاده که دوران سربازی‌اش در تراکتور به پایان رسیده بود، به مهره‌های قابل اعتنا برای نقل و انتقالات تابستانی تیم تبدیل شدند. رضاییان که پیشنهاد استقلال را نیز در دست داشت، در نهایت پای برگه قرارداد با سرخ‌ها را امضا کرد تا خیلی زود با عملکردش به مهره‌ای محبوب بین هواداران تبدیل شود.

فصل اما برای پرسپولیس علیرغم نمایش تهاجمی فوق العاده شاگردان برانکو ایوانکوویچ چندان خوب پیش نرفت و حتی گلی که رامین رضاییان نیز زد و به زعم اینکه باعث قهرمانی تیم خواهد شد، به کار سرخ‌ها نیامد و با نائب قهرمانی به پایان رسید. با این حال این فصل شاید تنها یک لذت فردی برای او در پی داشت؛ گلزنی در دربی!

 

1529000

گل پیروزی و طلسم شکن رامین رضاییان مقابل راه آهن در هفته پایانی فصل پانزدهم که با شادی گل رونالدویی او همراه بود اما هم‌تیمی‌هایش از او خواستند تا هر چه زودتر بازی را برای گل‌های بعدی و قهرمانی استارت بزند.

 

یک حرکت باورنکردنی؛ لژیونر اشتباهی!
رضاییان در تابستان و در شرایطی که برانکو تیمش را برای یک ماجراجویی بزرگ آماده می‌کرد دست به اقدام عجیبی زد و با سود بردن از بندی در قراردادش، آن را فسخ کرد و راهی ترکیه شد و به تیم ریزه اسپور پیوست. برانکو شاکی از این موضوع بارها در گفتگوهایش او را مورد خطاب قرار داد و مدعی شد او به تلفنش پاسخی نمی‌دهد. درست در همان زمان اعتراضات در ترکیه شکل گرفت. رضاییان بعد از اردوی تیم ترکیه‌ای در اتریش بار دیگر به تهران بازگشت و پای میز مذاکره با پرسپولیس نشست.

 

1529001

رضاییان برابر استقلال سومین گل تیمش را در دربی 4-2 به ثمر رساند. یک گل ویژه با ضربه سر از نزدیکی نقطه پنالتی تا محبوبیتش بین هواداران بیشتر شود.

 

 

اعتمادی که هرگز جلب نشد
بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ اینبار بدون اعتماد همیشگی سرمربی برای او همراه شده بود. صادق محرمی و حسین ماهینی به عنوان دو مهره تدافعی‌تر کاملا شرایط را به سود خود کرده بودند و سکونشینی و نیمکت نشینی طولانی مدت آن چیزی نبود که رامین آن را بتواند هضم کند. رضاییان اما هر از گاهی با حضور کوتاه مدت خود در ترکیب به دنبال اثبات توانایی‌هایش با گلزنی و پاس گل هم بود اما این چیزی نبود که بتواند قلب برانکو را بعد از اتفاقات پیش فصل به رحم بیاورد.

 

1529002

در روزهایی که رابطه رضاییان با برانکو کاملا شکراب بود، او بعد از حضوری کوتاه مدت در ترکیب این تیم مقابل نفت آبادان با پاس گلش سه امتیاز را به این تیم هدیه داد. هرچند این عملکرد نیز نتوانست او را بار دیگر به ترکیب نزدیک کند.

 

درگیری با علیپور و حسرت جام
رضاییان که کمتر کسی می‌تواند حتی در آن مقطع چشم روی توانایی فنی او ببندد، در آسیا در لیست سرخ‌ها قرار گرفته بود و به زعم خودش شانس همراهی تیم را بعد از مدت‌ها در ترکیب اصلی به دست آورده بود. او که در ترکیب اصلی آخرین تمرین گروهی پیش از بازی قرار گرفته بود، بعد از تکل خشن علی علیپور روی پایش به شدت عصبانی شد و حرف‌هایی زد که باعث درگیری لفظی بین دو بازیکن شد. کریم باقری بلافاصله وارد معرکه شد و هر دو بازیکن را از تمرین اخراج کرد. پای میز شام اما در شرایطی که به نظر می‌رسید با میانجیگری برخی بازیکنان تیم، آنها فرصت بازگشت دوباره را به دست بیاورند، بار دیگر صحبت‌هایی مطرح شد که رای قاطع برانکو برای بازگشت هر دو بازیکن به تهران و در نهایت پایان همکاری با رامین رضاییان را بهمراه داشت.

 

 

1529003

گریه رامین رضاییان بعد از عملکرد موفق چند هفته‌ای در دوران نیمکت نشینی به نظر می‌رسید برانکو را مجاب به بخشش او کند اما در نهایت او با یک سرکشی دیگر در تمرینات تیم در دبی اوضاع را بدتر و ماجرای حضور در پرسپولیس را خاتمه داد.

 

مدافع راست سرخ‌ها البته امیدوار بود بعد از مدتی آتش خشم برانکو خاموش شود و حتی لشگر هواداری‌اش نیز در تلاش برای ایجاد رابطه حسنه بین او و سرمربی بودند تا حداقل این بازیکن بتواند در بازی پایانی و جشن قهرمانی تیم را همراهی کند که البته بی نتیجه ماند.

رضاییان اما برای دریافت رضایتنامه‌اش نیز با چالش بزرگی مواجه شد. علی اکبر طاهری شرایط صدور رضایتنامه را به سمتی پیش برد که در نهایت به ادعای مدیر مالی باشگاه، رضاییان از دوران حضور دو ساله خود در پرسپولیس هیچ سودی نبرده و تمامی مبالغ را بازگرداند!

 

1529004

رضاییان بعد از درگیری با علیپور در دبی، از سوی برانکو اخراج شد تا راهی تهران شود. آخرین تصویری که به عنوان بازیکن پرسپولیس شناخته می‌شد.

 

 

دوره جدید؛ من رامین رضاییان جدید هستم
رضاییان که مسیر سختی را برای حضور در پرسپولیس و تیم ملی متحمل شده بود، نمی‌خواست ماجراهای او به همین جا ختم شود. او علیرغم پیشنهادی که از استقلال داشت ترجیح داد راهی لیگ بلژیک شود و با شرایطی خیلی سخت اوستنده را مجاب به عقد قرارداد با خود کرد. با این حال حضورش در اروپا تنها یک سال به طول انجامید و فصل بعدی ناچار به انتخاب جدیدی شد. همزمانی جدایی از اوستنده با سودای درخشش در ترکیب تیم ملی در جام جهانی و پیشنهادی اغوا کننده، او را با سرنوشت عجیبی مواجه کرد و با رد کردن چند پیشنهاد در نهایت با پایان مهلت نقل و انتقالاتی مجبور به خانه نشینی برای نیم فصل شد.

 

1529005

رضاییان بعد از ناکامی در حضور در ترکیه، رویای لژیونر شدنش را در اوستنده دنبال می کرد و به نظر می‌رسید با حضور در اروپا شرایط بر وفق مرادش باشد اما اینطور نشد.

 

در شرایطی که همه تصور می‌کردند رضاییان به پایان خط رسیده، انتخاب الشحانیه قطر و حضور در این تیم یک بازگشت فوق العاده برای او به همراه داشت تا جایی که همین حضور کوتاه مدت و تنها در نیم فصل باعث شد در پایان فصل در تیم منتخب لیگ این کشور حضور یابد. رضاییان که اینبار نمی‌خواست اتفاقات فصل گذشته و خانه نشینی برای او تکرار شود خیلی زود پیشنهاد تمدید قرارداد الشحانیه را پذیرفت اما تنها چند روز بعد از این اقدام برانکو ایوانکوویچ از کار در پرسپولیس انصراف داد تا او با حسرت دیگری برای بازگشت مواجه شود. رضاییان اما در الشحانیه مدل 20-2019 درخششی از خود به جا گذاشت که در نهایت با یک انتقال ویژه و تکرار حضور در تیم منتخب فصل همراه بود. او تیم قهرمان فصل را مجاب به عقد قرارداد با خودش کرد تا الدحیل سومین تیم خارجی‌اش محسوب شود و یک ماجراجویی جدید را در پیش داشته باشد.

 

1529007

رضاییان اما به عنوان مدافع در الشحانیه و با پیراهن آبی اینقدر درخشید تا موفق به جلب نظر قهرمان لیگ ستارگان شد تا ماجراجویی جدیدش در الدحیل آغاز شود.

 

وقت قرار عاشقانه با پرسپولیس
رضاییان اکنون تنها کمتر از 24 ساعت با دیدار دوباره با پرسپولیس فاصله دارد. اتفاقات دوران کمتر از دو ساله حضور رضاییان با پیراهن شماره 27 پرسپولیس خیلی بیشتر از این بود و او اکنون به عنوان یکی از چهره‌های محبوب بین هواداران پرسپولیس، با پیراهن الدحیل و برای پیروزی تیمش و کورس صعود پا به زمین خواهد گذاشت و قطعا تمامی حرکاتش زیر ذره بین خواهد بود. رضاییان که در اولین تجربه‌اش با پیراهن الدحیل یک ضربه ایستگاهی دیدنی را به اولین گلش با این تیم تبدیل کرده بود، باید دید برابر شاگردان یحیی چه عملکردی خواهد داشت. جایی که از گنگ سابق او در این تیم تنها کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی باقی مانده است.

 

1527495

رامین اکنون در فاصله ساعاتی مانده به ملاقات عاشقانه با پرسپولیس، با گلی که پیش از این برابر الشارجه زده بود، خود را مهیای این بازی بزرگ کرده است. باید دید این تقابل با ثبت چه فریم های جذابی همراه خواهد شد.

 

 

چپ‌های پرسپولیسی علیه رامین رضاییان
شماره 88 الدحیل با قدرت تکنیکی بالا، ارسال‌های قابل اعتنا و جاگیری‌هایش برای دستیابی به گل، یکی از مهره‌های خطرناک حریف برابر پرسپولیس محسوب خواهد شد. جایی که کار سختی مقابل سازمان دفاعی سمت چپ سرخ‌ها وجود خواهد داشت. کمال کامیابی نیا به عنوان اولین عنصر درگیر شونده با رامین در کنار سعید آقایی به عنوان حریف مستقیم این بازیکن و البته شجاع خلیل زاده که باید مانع از کامیابی این بازیکن در محوطه جریمه سرخ‌ها شوند، عناصری خواهند بود که به دنبال ناکامی رامین در این بازی هستند و باید دید این بازیکن چه ترفندی برای موفقیت تیم جدیدش خواهد داشت.

 

نمی‌توان تقابل رامین و پرسپولیس را با باتیستوتای رمی و تقابل با فیورنتینا قیاس کرد اما فوتبال همواره صحنه تقابل‌های اینچنینی بوده؛ جایی که بازیکنان وفادار و با تعصب یک تیم ناگریز از تقابل با تیم‌های سابق و موردعلاقه خود بوده‌اند و بعد از گلزنی جشن خود را با اشک برگزار کرده‌اند. آیا رامین هم با گلزنی احتمالی مقابل پرسپولیس جشن گل خود را در سکوت و با اشک برگزار می‌کند؟

دیدگاه‌ها