کد خبر : 1712864 | 19 مهر 1399 ساعت 10:25 | 20.4K بازدید | 1 دیدگاه

نشان امپراتوری بریتانیا برای مارکوس راشفورد

مارکوس راشفورد ستاره تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد بعد از دریافت نشان امپراتوری بریتانیا برای مبارزه با فقر کودکان، این نشان را به مادرش تقدیم کرده و از او قدردانی کرد.

نشان امپراتوری بریتانیا برای مارکوس راشفورد

به گزارش "ورزش سه"، مارکوس راشفورد ستاره تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد به دلیل تلاش هایش برای کمک به کودکان آسیب پذیر بریتانیا در دوران بحران کرونا نشان امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. او این نشان را به مادرش تقدیم کرده و از او تشکر و قدردانی کرد.

 

درحالیکه طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود فهرست دریافت کنندگان نشان امپراتوری بریتانیا در سال 2020 که در سالگرد تولد ملکه بریتانیا اهدا می شود در ماه ژوئن اعلام شود ولی بعد اعلام شد برای اضافه شدن نام کسانی که در اولین ماه های بحران کرونا نقش مهمی در مبارزه با آن ایفا کرده اند، اعلام این فهرست به تاریخی دیگر موکول شده است.

 

1534699

 

راشفورد 22ساله در دوران قرنطینه کرونا تلاش زیادی کرد تا دولت انگلیس را قانع کند در سیاست توزیع غذای رایگان در مدارس تغییراتی بوجود بیاورد تا کودکان فقیری که در طول تابستان به مدرسه نمی روند بتوانند در این مدت به غذا دسترسی داشته باشند.

 

راشفورد که اخیراً به خاطر این تلاشهایش از سوی اتحادیه فوتبالیستهای حرفه ای بریتانیا هم جایزه ای دریافت کرده بود با تشکیل یک کمیته مبارزه با فقر کودکان در حال همکاری با سوپرمارکت‌ها و برندهای غذایی انگلیسی است.

 

راشفورد پس از دریافت نشان امپراتوری بریتانیا گفت: " این برای من افتخار بزرگی است، افتخاری همراه با تواضع. من به عنوان یک جوان سیاه پوست اهل ویتن‌شاو هرگز حتی تصورش را هم نمی کردم که یک روز نشان امپراتوری دریافت کنم، آن هم در 22سالگی".

 

1534700

 

ستاره منچستریونایتد در ادامه گفت: " این برای خودم و خانواده ام لحظه خیلی خاصی است‌، به خصوص برای مادرم که او واقعاً استحقاق دریافت این افتخار را دارد. مبارزه ما برای حمایت از آسیب پذیرترین بچه‌ها هنوز تمام نشده".

 

دیدگاه‌ها