کد خبر : 1712928 | 19 مهر 1399 ساعت 15:38 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

آذربایجان چرا 7 میلیون یورو به مارتینتی پرداخت کرد؟

رسوایی مالی؛ این قسمت رییس سابق فیلا!

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده پرونده پرداخت 7 میلیون یورو به رییس سابق فیلا را بررسی می‌کند.

رسوایی مالی؛ این قسمت رییس سابق فیلا!

به گزارش "ورزش‌سه"، در سال‌های اخیر روسای فدراسیون جهانی در رشته هایی همچون فوتبال و وزنه برداری با رسوایی مالی مواجه شدند. بعد از سپ بلاتر، اخیرا نوبت به تاماش آیان رسیده که بعد از جدایی‌اش از فدراسیون جهانی وزنه برداری، هر روز اخباری مبنی بر پرداخت رشوه به او از سوی کشورهای مختلف منتشر می‌شود.


از روز گذشته اما پرونده‌ای جدید در این زمینه باز شده که نشان می‌دهد رافائل مارتینتی، رییس سابق فیلا(فدراسیون جهانی کشتی) از جمهوری آذربایجان مبلغ هنگفتی را دریافت کرده است.


گفته می‌شود یکی از اعضای دولت جمهوری آذربایجان دو بار در سال‌های 2010 و 2012 و به ترتیب مبالغ 1.5 و 5.5 میلیون یورو به رافائل مارتینتی و همسرش به عنوان هدیه داده و همسر مارتینتی نیز زیر برگه مربوط به این پرداخت‌ها را امضا کرده است.


ماجرا از آنجایی لو رفته که دولت آذربایجان به دلیل پرداخت نشدن مالیات این پول به دادگاهی در سوییس از مارتینتی و همسرش شکایت کرده و مدعی شده که 2.2 میلیون یورو از 7 میلیون یورو باید به عنوان مالیات به آذربایجان بازگردانده شود.


در این میان اتحادیه جهانی کشتی هم به موضوع ورود کرده و مدعی شده که ماجرای پرداخت هدیه به رئیس سابق فدراسیون جهانی این رشته توسط یکی از اعضای دولت جمهوری آذربایجان را پیگیری می‌کند. مسئولان اتحادیه جهانی اعتقاد دارند اسنادی از این پرداختی در این نهاد نیست و آن ها هم در جریان این اتفاقات نبودند.


این اتحادیه عنوان کرده که به بازی جوانمردی مالی احترام می‌گذارد و هرگز چنین رفتارهایی را از سوی اعضا و ورزشکاران و ... تحمل نمی‌کند.


بدین ترتیب شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد باز شدن یک پرونده برای رسیدگی به رسوایی مالی مارتینتی در اتحادیه جهانی کشتی باشیم.

دیدگاه‌ها