کد خبر : 1713759 | 23 مهر 1399 ساعت 21:29 | 41.1K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال در چالش بدنسازی پیش فصل

تیم استقلال با کادرفنی جدید خود در روزهای کوتاه باقی مانده مشغول آماده سازی خود برای رقابت های لیگ برتر می باشد.

استقلال در چالش بدنسازی پیش فصل

به گزارش "ورزش سه" فرصت کوتاه باقی مانده تا رقابت های لیگ برتر، خستگی دیدارهای آسیایی و عدم استراحت کافی بازیکنان پس از یک فصل طولانی نکاتی است که باعث دغدغه باشگاه ها به خصوص تیم های حاضر در رقابت های آسیایی شده است. از همین رو با پوریا جراحی بدنساز سابق باشگاه استقلال که در رقابت های آسیایی همراه تیم استقلال بود و بازیکنان زیر نظر او تمرینات بدنسازی خود را پیگیری می کردند گفتگوی کوتاهی انجام دادیم.

 

با توجه به فرصت کوتاه تیم‌ها تا شروع لیگ برتر و همچنین خستگی فصل قبل، چه چالش هایی پیش روی تیم ها وجود دارد؟


ما باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشیم. ما اولا از لیگی بر میگردیم که به جای 10 ماه بیش از 12 ماه طول کشیده است، لیگی که وقفه‌ی کرونا در بینش داشته است؛ استراحت بین بازی ها و مجددا شروع آن، مقداری شرایط را پیچیده می کند. در واقع از یک طرف استراحت و ریکاوری برای تیم هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند بسیار حیاتی است و از طرفی فرصت تا شروع رقابت ها بسیار کم است و این خودش چالش بر انگیز است. به نظر می رسد سازمان لیگ اینجا این مسئله را لحاظ نکرده و به مانند آنچه در لیگ های اروپایی شاهدش بودیم و تیم هایی که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند ( بسته به اینکه در چه مرحله‌ای حذف شدند) فرصت بیشتری داشتند تا در لیگ خود بازی هایشان را شروع کنند. برای مثال تیمی مانند بارسلونا که در تا مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان پیش رفت تا هفته سوم لالیگا بازی‌هایش به تعویق افتاده بود. اما این موضوع در برنامه ریزی لیگ برتر لحاظ نشده است و تیم های استقلال ، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو بسته به مدت حضورشان در رقابت های آسیایی باید فرصت بیشتری برای آماده سازی در اختیار می داشتند و حالا که این موضوع در نظر گرفته شده قطعا می تواند برای تیم ها چالش بر انگیز باشد.

 


با توجه به اینکه در مدت اخیر همراه تیم استقلال بودید، وضعیت بدنی بازیکنان این تیم را چطور می بینید؟

 

تیم استقلال از لحاظ عضلانی در زمانی که ما در قطر بودیم مشکل داشت و این می تواند به تیم لطمه بزند و با توجه به فرصت کم باقی مانده اگر برنامه ریزی ویژه ای برای بازیکنان صورت نگیرد استقلال در طول فصل مشکل خواهد داشت و مصدومیت های زیادی در پیش رو خواهد داشت.


استقلال در این مسئله دچار چالش است و آن چیزی که ما در قطر شاهدش بودیم و با توجه به فشردگی مسابقات هدف ما تنها حفظ عضلات و فرصتی برای بهبودش نبود. از دست رفتن یک زمان کلیدی 7-8 روزه تا حضور تیم در دوحه که بخش اعظم آن به دلیل سازماندهی نامناسب بود این فرصت را گرفت. استقلال قطعا این چالش را در فصل جدید خواهد داشت و اگر برنامه ریزی ویژه ای در تمرینات برای عضلات وجود نداشته باشد قطعا با مشکل مصدومیت ها مواجه خواهد شد.


جدای از مصدومیت ها، پیش بینی از وضعیت بدنی و آمادگی جسمانی بازیکنان چطور خواهد بود؟

 

در 20 روز هرگز نمی توان تمریناتی که نیازمند 40 روز زمان است انجام داد و باید به تیم فرصت داد . بهرحال توقع اینکه استقلال در هفته های اول بتواند بازی های پرفشار و با اکتیویتی های زیاد انجام دهد غیر منصفانه‌ است و تا پنج هفته اول مهم ترین مسئله برای این تیم باید نتیجه باشد تا سبک و مدل بازی و یک بازی پر فشار. پس از آن در پلن های هفتگی که می توان برنامه ریزی کرد تیم می تواند از لحاظ بدنی به یک شرایط مطلوب برسد.

 

با توجه به تقویم فشرده مسابقات چه از سوی سازمان لیگ، چه برای رقابت های آسیایی و ملی گمان مصدومیت های زیاد در بین بازیکنان نباید دور از ذهن باشد، درست است؟

 

ما یک چالش هایی داریم که برای آن ها راه حل وجود دارد. دیگر این کلیشه که فصل بدنسازی فقط می توان کار بدنی کرد منسوخ شده است و می توان در پلن های هفتگی سطح قدرت تیم را افزایش داد. تنها مسئله این است که این مشکل را پی برد و با برنامه ریزی آن را حل کرد. این چالش برای استقلال وجود دارد و اگر برنامه ریزی درستی صورت نگیرد مسئله ای که گفتید رخ خواهد داد، در غیر این صورت و با برنامه ریزی می توان از این چالش عبور کرد.

دیدگاه‌ها