کد خبر : 1714117 | 26 مهر 1399 ساعت 16:59 | 11.9K بازدید | 1 دیدگاه

در یک دربی پرحاشیه و هیجان انگیز

اورتون 2-2 لیورپول؛ صدر جدول آبی ماند

دو تیم اورتون و لیورپول در دربی جذاب مرسی ساید به تساوی 2-2 رسیدند.

اورتون 2-2 لیورپول؛ صدر جدول آبی ماند

گزارش "ورزش سه"، دو تیم اورتون و لیورپول امروز در یکی از حساس ترین بازی های هفته پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً دربی مرسی ساید با نتیجه 2-2 پایان یافت.
 

لیورپول کار را بهتر آغاز کرد و در همان لحظات ابتدایی به گل اول دست یافت. در دقیقه 2 اندی رابرتسون حرکت خوبی را از جناح چپ انجام داد و توپ را در دهانه دروازه برای سادیو مانه ارسال کرد و او نیز با یک ضربه بسیار خوب دروازه اورتون را باز کرد.

 

 

1536328

 

 

چند لحظه بعد برخورد محکم ویرژیل فن دایک و جردن پیکفورد درون محوطه جریمه اورتون باعث مصدومیت مدافع هلندی شد و او زمین مسابقه را ترک کرد تا یک بدشانسی بزرگ سراغ تیم یورگن کلوپ آمده باشد.

 

در دقیقه 19 کالورت لوین حرکت خوبی را از جناح راست انجام داد که شوت او با واکنش آدریان راهی کرنر شد. خامس رودریگز توپ را روی دروازه فرستاد و ضربه سر مایکل کین گل تساوی بخش اورتون را رقم زد.

 

 

1536327

 

 

لیورپول در دقیقه 25 به یک ضربه ایستگاهی خوب دست یافت که ضربه الکساندر آرنولد با واکنش فوق العاده جردن پیکفورد راهی کرنر شد.

 

این بار بدشانسی به اورتون  رو کرد و این تیم با مصدومیت سینوس کولمن روبرو شد و او در دقیقه 31 جای خود را با بن گادفری داد تا هر دو تیم یک تعویض اجباری انجام داده باشند.

 

لیورپول می توانست در دقیقه 34 به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه سادیو مانه با بی دقتی از کنار دروازه عبور کرد.

 

در ادامه لیورپول توپ و میدان را در اختیار داشت و چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه اورتون انجام داد اما بی نتیجه بود تا دو تیم با تساوی 1-1 راهی رختکن شوند.

 

 

1536330

 

 

لیورپول نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 48 می توانست توسط جردن هندرسون به گل دوم دست پیدا کند اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه 50 اورتون به یک موقعیت بسیار خوب دست یافت که کالورت لوین نتوانست در دهانه دروازه تبدیل کند.

 

مهم ترین موقعیت بازی در نیمه دوم در دقیقه 59 رخ داد؛ جایی که خامس رودریگز سانتر فوق العاده ای را روی دروازه ارسال کرد اما ریچارلیسون توپ را به تیر دروازه کوبید.
 

در دقیقه 65 خامس رودریگز روی یک حرکت خوب ضربه ای را روانه دروازه لیورپول کرد که شوت او توسط آدریان دفع شد.

 

در دقیقه 72 لیورپول بالاخره موفق شد گل برتری خود را به ثمر برساند. توپ ارسالی جردن هندرسون بعد از دفع یری مینا به محمد صلاح رسید و او نیز با یک ضربه دیدنی دروازه اورتون را باز کرد.

 

 

1536344

 

 

در دقیقه 77 لیورپول می توانست گل سوم را هم به ثمر رساند اما ضربه سر جوئل ماتیپ واکنش استثنایی جردن پیکفورد روبرو شد.

 

در دقیقه 79 محمد صلاح می توانست بار دیگر گلزنی کند اما این بار هم ضربه محکم او توسط پیکفورد دفع شد.

 

حرکت فوق العاده لوکاس دینیه از جناح چپ در دقیقه 81 زمینه‌ساز گل تساوی اورتون بود. مدافع فرانسوی ارسال فوق العاده ای را روی دروازه انجام داد و کالورت لوین نیز با یک ضربه سر فوق العاده دروازه لیورپول را باز کرد.

 

 

1536345

 

 

چند لحظه بعد از گل تساوی اورتون، لیورپول می توانست باز هم پیش بیفتد اما در ابتدا پیکفورد ضربه سادیو‌ مانه را در مصافی تک به تک مهار کرد و سپس بار دیگر توپ دیگو ژوتا را راهی کرنر کرد.

 

یکی از صحنه های جنجالی بازی در دقیقه 88 رخ داد؛ ریچارلیسون خطای وحشتناک را روی پای تیاگو آلکانتارا انجام داد که با کارت قرمز مستقیم داور روبرو شد.

 

بعد از اخراج ریچارلیسون کار اورتون دشوار شد و نهایتاً این تیم در دقیقه 93 گل سوم را دریافت کرد. سادیو مانه توپ خوبی را برای جردن هندرسون ارسال کرد و او نیز دروازه اورتون را باز کرد اما بعد از مراجعه به VAR مشخص شد که این گل در وضعیت آفساید به ثمر رسیده است؛ آفسایدی که البته بسیار سختگیرانه اعلام شد.
 

در ادامه نیز حملات دو تیم بی‌تأثیر بود تا بازی با همان نتیجه 2-2 تمام شود.

دیدگاه‌ها