کد خبر : 1715661 | 05 آبان 1399 ساعت 15:37 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

کناره گیری صالح بن ناصر در 76 سالگی؛

یک زن اندونزیایی رییس والیبال آسیا شد

نشست مجمع انتخاباتی و سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار شد و «ریتا سوبوو» به عنوان نخستین زن در آسیا برای چهار سال آینده رئیس AVC شد.

یک زن اندونزیایی رییس والیبال آسیا شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و سومین مجمع عمومی و سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) امروز (دوشنبه) به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه این کنفدراسیون برگزار شد.


با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا، این نشست به صورت آنلاین و با حضور نمایندگان ۵۹ کشور از ۶۵ عضو کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار و برای رای‌گیری نیز از سیستم شرکت لومی (رای‌گیری الکترونیکی) استفاده شد.


برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا،‌ تنها ریتا سوبوو معاون اجرایی فعلی AVC  از کشور اندونزی نامزد شده بود و با کسب اکثریت آرا و موافقت ۱۰۰ درصدی اعضا، برای چهار سال آینده مسئولیت این کنفدراسیون را برعهده گرفت. انتخاب وی به عنوان نخستین زنی که مسئولیت کنفدراسیون والیبال آسیا را بر عهده می‌گیرد، مهم‌ترین موضوع نشست امروز بود.


صالح بن ناصر نیز در این نشست حضور داشت و درباره کناره‌گیری خود گفت: حدود ۷۶ سال سن دارم و دیگر از نظر جسمانی امکان فعالیت زیاد ندارم و باید ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا به یک نیروی جوان‌تر می‌سپردم.


با این حال، صالح بن ناصر به عنوان عضو افتخاری کنفدراسیون آسیا باقی ماند.


در ادامه این نشست، ۲۱ نماینده هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا که قبلا در انتخابات پنج منطقه آسیا انتخاب شده بودند، معرفی شدند که از منطقه آسیا مرکزی، داورزنی از ایران، یرمک از قزاقستان، عتیق‌الاسلام از بنگلادش و راماوتار از هند، در بین آن‌ها بودند.


از منطقه اقیانوسیه سه نفر، جنوب شرق سه نفر، شرق چهار نفر، غرب آسیا چهار نفر و دو خانم از کشورهای ماکائو و پائو در این فهرست قرار داشتند.

دیدگاه‌ها