کد خبر : 1716507 | 10 آبان 1399 ساعت 09:40 | 13.8K بازدید | 3 دیدگاه

حمله کلوپ و پپ به لیگ برتر: چرا فقط 3 تعویض؟

یورگن کلوپ و پپ گواردیولا با انتقاد از لیگ برتر انگلیس‌، تصمیم مسئولین این لیگ مبنی بر مجاز ندانستن پنج تعویض در هر بازی را اشتباه اعلام کردند.

حمله کلوپ و پپ به لیگ برتر: چرا فقط 3 تعویض؟

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ و پپ گواردیولا سرمربی‌های دو تیم لیورپول و منچسترسیتی از تصمیم لیگ برتر انگلیس برای کاهش تعداد تعویض‌های مجاز در هر بازی از پنج تعویض به سه تعویض انتقاد کردند.

 

1539827

 

پس از وقفه رقابتهای فوتبال به دلیل اپیدمی کرونا، از زمان بازگشت دوباره مسابقات در لیگ برتر انگلیس، در این لیگ هم مثل اکثر لیگ‌های اروپایی تعداد تعویض‌های مجاز در هر بازی به پنج تعویض افزایش یافت. اما با اینکه فیفا تایید کرده بود که این تغییر می‌تواند تا تابستان 2021 ادامه داشته باشد لیگ برتر انگلیس اخیراً تصمیم گرفت تعداد تعویض‌های مجاز را دوباره به سه تعویض کاهش دهد.

 

یورگن کلوپ و گواردیولا به این خاطر از لیگ برتر انگلیس انتقاد دارند. لیورپول از شروع فصل تا این لحظه لیست بلندبالایی از مصدومین داشته که مهمترین شان ویرژیل فن دایک بوده. کلوپ می‌گوید با توجه به فشردگی برنامه مسابقات و نبود فرصت آماده سازی پیش از شروع فصل لیگ برتر نشان داده که در مدیریت بحران دچار مشکل است.

 

1539824

 

کلوپ در این باره گفت: " وقتی چلسی، سیتی، لیورپول، تاتنهام، آرسنال و لستر این همه مصدوم دارند نمی توان به مطرح شدن دوباره این مساله امیدوار بود چون تعداد ما به اکثریت نمی رسد. من این را ناشی از عدم توان مدیریت بحران می دانم. ما هیچوقت نخواستیم کسی مزیتی به ما بدهد. هیچکدام از این هفت باشگاه چنین خواسته ای ندارند. ولی با توجه به برنامه فشرده ما در لیگ برتر آن قانون می توانست کمک کند که شاهد بازیهای باکیفیت تری در این لیگ باشیم. به نظرم باید به این مساله دوباره فکر شود".

 

1539826

 

گواردیولا سرمربی منچسترسیتی هم در این باره با کلوپ موافقت کرد و گفت: " درصد مصدومیت‌های عضلانی ما 47درصد افزایش پیدا کرده. مساله این نیست که برخی تیم‌ها دنبال امتیازهای ویژه هستند. مساله به دلیل و اصل اساسی فوتبال برمی گردد یعنی فوتبالیست‌ها. بحث امتیاز و این حرف‌ها را فراموش کنید. هدف ما محافظت از بازیکنان است. وقتی بازیکنها هر سه روز یکبار بازی می‌کنند کم کم تاثیر مخرب این برنامه خودش را نشان می‌دهد. چرا این قانون در همه لیگ‌های دیگر اجرا می‌شود ولی ما نمی‌توانیم از بازیکنان مان محافظت کنیم".

 

 

دیدگاه‌ها