کد خبر : 1719756 | 28 آبان 1399 ساعت 10:50 | 24.2K بازدید | 1 دیدگاه

واکنش‌های آلمانی به شب سیاه مانشافت: بهت و حیرت

شکست تاریخی 6-0 آلمان مقابل اسپانیا در دنیای فوتبال آلمانی غوغای بزرگی به پا کرده و همانطور که انتظار می‌رفت واکنش‌های تندی به همراه داشته است.

واکنش‌های آلمانی به شب سیاه مانشافت: بهت و حیرت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان دیشب در شهر سویا به مصاف اسپانیا رفت تا یکی از تلخ ترین شبهای فوتبال آلمان را رقم بزند. شکست 6-0 نتیجه ای بود که حتی بدبین‌ترین هواداران ژرمن هم انتظارش را نداشتند. ولی شاگردان یواخیم لوو موفق شدند بدترین شکست تاریخ فوتبال کشورشان را به نام خود و سرمربی‌شان ثبت کنند.

 

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان وقتی در پایان بازی با دوربین شبکه‌های تلویزیونی آلمانی صحبت می‌کرد کاملاً گیج و مبهوت به نظر می‌رسید. رسانه‌ها و کارشناسان این کشور هم توپخانه خود را به سمت لوو و تیم ملی نشانه گرفتند که البته انتظارش می‌رفت. تنها کسی که موضعی نسبتاً دفاعی داشت اولیور بیرهوف بود که اعلام کرد حتی در این شرایط به یواخیم لوو اعتماد دارد.

 

1544708

 

در ادامه گروهی از اولین واکنشهای آلمانی به این شکست تاریخی را مرور می کنیم:

 

یواخیم لوو: توضیح دادنش سخت است. ما یک روز کاملاً سیاه داشتیم و هیچ چیز به نفع ما نبود. امروز همه چیز از هر نظر واقعاً بد بود. در تیم ما هیچ چیز خوبی نمی توان پیدا کرد. ما می خواستیم شجاع باشیم و رو به جلو بازی کنیم ولی امروز هیچ چیز به نفع ما نبود. چه در فاز حمله و چه در فاز دفاع.

 

1544686

 

اولیور بیرهوف: باید این را هضم کنیم. البته یک مدت زمان خواهد برد. تیم ما به نوعی از هم پاشید ولی این نباید اتفاق می‌افتاد. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد ولی وقتی تیم نمی‌تواند ساختار خودش را حفظ کند اینکه چنین اتفاقی بیفتد طبیعی است. دروازه بان اسپانیا در طول مسابقه حتی یک سیو هم نداشت. باید این بازی را با دقت کامل آنالیز کنیم. کمبود تجربه بهانه خوبی نیست. باید به مشکلات متعددمان در خط دفاعی خاتمه دهیم. ما می‌دانیم بازیکنان ما چه کیفیتی دارند. ولی اعتماد ما به یواخیم لوو کاملاً برقرار است.

 

1544712

 

مانوئل نویر: این شکست برای همه ما واقعاً ناراحت کننده است. من جزئی از تیم هستم و ما همگی در این بازی خراب کردیم. زبان بدن و ارتباط بین بازیکنان افتضاح بود. باید با هم بیشتر صحبت می‌کردیم. بعد از دریافت گل اول مهم است که بازیکنان از هم حمایت کنند. این شکست و این نوع بازی کردن در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. واقعاً تلخ است. ما باید همه بازی ها را جدی بگیریم. صحبت کردن درباره بازیکنانی که در تیم ملی نیستند بعد از چنین شکستی درست نیست.

 

تونی کروس: مشکل این است که ما نتوانستیم به فضاهای حریف دسترسی پیدا کنیم ولی اسپانیا به ما نشان داد که این کار را چطور باید انجام داد. برنامه ما بازی فشرده بود. مشکل ما تاکتیک نبود. برنامه ما چه در دفاع و چه در حمله عملی نشد. باید بازی را آنالیز کنیم. هنوز هم زمان داریم هر چند بازی بعدی در ماه مارس خواهد بود. ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

 

سرژ گنابری: ما اصلاً شانس نداشتیم. اسپانیا با اختلاف زیاد استحقاق پیروزی در این بازی را داشت. ما بد بازی کردیم و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. حالا می‌دانیم در چه جایگاهی قرار داریم.

 

باستین شواین‌اشتایگر: بازی وحشتناک بود. باخت مقابل اسپانیا اشکال ندارد ولی نه اینطور. بدترین مشکل این بود که تیم ما وقتی از حریف ضربه می خورد نمی جنگید. مانشافت اصلاً شبیه به یک تیم نبود. اسپانیا از هر نظر بر ما برتری داشت. خدا را شکر که این وضعیت همین حالا اتفاق افتاد. لازم نیست همه چیز را یک شبه تغییر بدهیم ولی شکی نیست که باید سوالات مشخصی از خودمان بپرسیم. بعضی تغییرات می تواند کمک کننده باشد.

 

1544711

 

 

دیدگاه‌ها