کد خبر : 1722645 | 11 آذر 1399 ساعت 17:59 | 103.7K بازدید | 3 دیدگاه

کم موقعیت و سرسختانه-جای خالی فکری لب خط

پیکان صفر-استقلال صفر؛ متوقف ده آذر!

استقلال در حالی که به دنبال سه امتیاز بازی با پیکان بود تا به رتبه جدول برسد در برابر حریف جنگنده و دونده اش تنها به یک امتیاز رسید.

 پیکان صفر-استقلال صفر؛ متوقف ده آذر!

به گزارش"ورزش سه" استقلال در دومین بازی خارج از خانه اش هم نتوانست به پیروزی برسد و این بار این پیکان بود که یک امتیاز از آبی ها گرفت. در ورزشگاه شهرقدس و در یک بعدازظهر سرد آخرین ماه پاییز ، استقلال که با لباس سفید به مصاف پیکانی ها که سرمه ای پوشیده بودند رفت در این بازی ابتدا شیخ دیاباته را در اختیار نداشت و در همان نیمه اول آرش رضاوند را هم به دلیل آسیب دیدگی از دست داد. با اینحال حضور داریوش شجاعیان و تلاش بازیکنان این تیم در برابر پیکان با انگیزه و تلاش بسیار بازی می کرد راه به جایی نبرد. در آن سو مهدی تارتار تیمش را کاملا با برنامه به مصاف استقلال فرستاده بود و به نظر می رسد در پایان مسابقه او مربی راضی تر میدان بود چرا که توانسته بود از یکی از مهمترین تیم های این فصل یک امتیاز بگیرد.


هفته چهارم لیگ برتر
ورزشگاه شهر قدس
داور: سید مهدی سیدعلی/ کمک‌ها: سعید قاسمی و حسین گلشنی؛ داور چهارم: سعید رحیمی مقدم/ ناظر داوری: فریدون اصفهانیان.

 


شرح بازی 


پیکان بازی را به گونه ای شروع کرد که به نظر استقلالی ها را شگفت زده کرد. آن ها بازی را با پرس سنگین و دفاع منطقه ای و سنگین در زمین استقلال شروع کردند و بخش  زیادی از نیمه اول برای استقلال صرف فرار از زیر پرس بازیکنان دونده و پرانگیزه پیکان شد. پیکان در شروع آنقدر فشار دفاعی روی استقلال آورد که تا اواسط نیمه اول وریا غفوری، سیداحمد موسوی، میلیچ و محمد نادری موفقیت چندانی در موقعیت سازی روی دروازه حریف نداشتند.


در نیمه دوم اما شرایط بازی عوض شد. پیکان که روش دشوار بازی نیمه اولش تغییر کرده بود از نیمه و از عقب تر از آن دفاع را شروع کرد و این باعث شد استقلال بیشتر بتواند جلو بیاید. بازیکنان کناری استقلال کمی از فشار دفاعی خلاص شده و ریگی فرصت بیشتری پیدا کرد که بتواند به کناره ها کمک کند. اما این روش دست پیکان را برای ضدحملات باز می گذاشت.


با این وجود دو استقلال که در این مسابقه شیخ دیاباته را در اختیار نداشت نتوانست فرصت های خطرناک زیادی را روی دروازه حریف خلق کند و در مسابقه ای کم حادثه در نهایت دو تیم به یک امتیاز رسیدند.

 


ترکیب پیکان

  • محمد دریس
  • میلاد شیخی‌سلیمانی
  • حجت حق‌وردی
  • مجید عیدی
  • سید محمد ستاری
  • حسین پورامینی
  • محمد خدابنده‌لو (اسماعیل بابایی - 46)
  • نادر محمدی
  • امیر روستایی (محمد ابراهیمی- 58)
  • رضا جبیره (فرزاد حاتمی - 71)
  • ابراهیم صالحی

سرمربی : مهدی تارتار

 

 

ترکیب استقلال


محمدرشید مظاهری
عارف غلامی
محمدحسین مرادمند
وریا غفوری
محمد نادری
مسعود ریگی ( 88 - فرشید باقری)
سید احمد موسوی (75-سبحان خاقانی)
هروویه میلیچ (88- محمد دانشگر)
آرش رضاوند (19- داریوش شجاعیان)
مهدی قایدی
امیرارسلان مطهری
سرمربی : محمود فکری

 

1549182

 

کارت زرد

دقیقه 17  آرش رضاوند از استقلال

دقیقه 41 مجید عیدی از پیکان

دقیقه 47 ابراهیم صالحی از پیکان 

دقیقه 80 حنیف عمران زاده مربی استقلال

 

دقایق حساس

 

دقیقه 2: پیکان که بازی را پرفشار آغاز کرده ، در همان دقیقه 2 صاحب یک اوت شد و نادرمحمدی با پشتک وارو اوت را پرتاب کرد که ضربه ابراهیم صالحی راهی به دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 4: مهاجم پیکان در محوطه جریمه استقلال صاحب یک موقعیت خوب شد اما مدافع و دروازه بان استقلال همزمان روی توپ رفته و مانع از ضربه زدن او شدند.

دقیقه5: مهدی قائدی از سمت راست حمله ای را تدارک دید و توانست کرنر بگیرد. کرنر ارسالی قائدی به طرز خطرناکی روی دروازه آمد اما مدافعان پیکان بازهم تن به کرنر دادند.

دقیقه 21: روی سانتر نادری از ارسلان مطهری توپ را روی شش قدم گرفت و با یک چرخش به سمت دروازه زد که دو مدافع پیکان با تکل همزمان خودشان را مقابل توپ قرارداده و مانع از رسیدن آن به دروازه شدند.

دقیقه 35: یک ضربه ایستگاهی پشت هجده قدم نصیب استقلال شد که میلیچ و وریا پشت ضربه ایستادند. با وجود آنکه توپ در همان نقطه بازی ماشین سازی بود که میلیچ تبدیل به گل کرد اما وریا ضربه را زد و دریس دروازه بان پیکان با نوک انگشت توپ را به بیرون زد.

دقیقه 37: توپی که روی دروازه پیکان بود توسط مدافعان این تیم برگشت داده شد اما عارف غلامی از نیمه های به قصد پاس توپ را به سمت رشیدمظاهری فرستاد و مظاهری نتوانست توپ را بگیرد و پیکان صاحب کرنر شد. کرنر ارسالی بازیکنان پیکان با ضربه سر رضا جبیره تبدیل به یک موقعیت خطرناک شد اما توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 40: سانتر بلند نادری از چپ روی شش قدم با پرواز بسیار بلند امیرارسلان مطهری روی سر مدافع پیکان همراه شد اما ضربه مهاجم استقلال با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
پیکان در یک ضدحمله خطرناک روی دروازه استقلال توسط امیرروستایی صاحب موقعیت شد. اما پس روستایی و ضربه پورامینی با برخورد به بزیکنان استقلال به کرنر رفت.

 

 

دقیقه 50: پاس مهدی قایدی به میلیچ رسید اما ضربه پای چپ بازیکن کروات استقلال با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 59: سانتر دقیق احمد موسوی روی سر ارسلان مطهری فرود اما محمد دریس دروازه بان پیکان ضربه سرخطرناک ارسلان را دفع کرد.

دقیقه 61: مهدی قائدی درون محوطه هجده قدم صاحب توپ شد اما ضربه آرام و زمینی او را دریس در اختیار گرفت.

دقیقه 64: بهترین فرصت استقلال با پاس میلیچ به قائدی روی شش قدم به دست آمد و هرچند کمک داور اعلام آفساید کرده بود اما ضربه مهاجم استقلال نیز راهی به دروازه نبرد.

دقیقه 67: کرنر ارسالی پیکانی ها روی یک رفت و برگشت توسط صالحی تبدیل به یک پاس بیرون شد اما شوت خطرناک عیدی در بین راه به مدافعان استقلال خورد و برگشت داده شد.

دقیقه 73: مهدی قائدی ضربه ایستگاهی را به شکل خطرناک و مستقیم به سمت دروازه پیکان زد که محمد دریس توپ را رد کرد.

دقیقه 80: روی یک صحنه که داور اوت را سوت پیکان اعلام کرد اعتراض نیمکت استقلال باعث شد داور برای لحظه ای بازی را قطع کرده و به حنیف عمران زاده مربی استقلال کارت زرد داد. البته حنیف از داور عذرخواهی کرد و  کارتش را پذیرفت.

دقیقه 84: مسعود ریگی که از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد روی زمین نشست و داور بازی را متوقف کرد. و ریگی با کمک پزشکان استقلال به بیرون زمین منتقل شد. در حالی که آرش رضاوند در این بازی مصدوم شده بود آسیب دیدگی ریگی کادرفنی آبی ها را نگران کرد.

دقیقه 91: توپ برگشتی در پشت هجده قدم به فرشید باقری رسید اما شوت او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه 93: حملات چند جانبه استقلال تا آستانه فروپاشی دروازه پیکان پیش رفت. فرار قائدی و سانتر او در نهایت با ضربه سر دانشگر همراه بود اما دریس این توپ را هم گرفت.

 

 

 

 

در حاشیه

صدای مربیان دو تیم ؛  صمد مرفاوی که از کنار زمین و غیاب فکری هدایت استقلال را به عهده دارد و مهدی تارتار سرمربی پیکان در طول بازی به گوش می رسد. این در حالی است که فکری بازی را از روی سکوها نگاه می کند.

آرش رضاوند هافبک تیم استقلال در همان دقایق ابتدایی بازی دچار آسیب دیدگی شد . او در دقیقه 17 مسابقه یک ضدحمله خطرناک پیکان را با خطا گرفت و پس از دریافت کارت زرد لنگان از زمین بیرون رفت و جای خود را به داریوش شجاعیان داد.

در دقیقه 65 مجید عیدی از سمت چپ در آستانه ورود به هجده قدم استقلال بود که نادری با یک تکل محکم توپ را به کرنر فرستاد. تارتار و بازیکن پیکان معتقد بودند که داور در این صحنه باید خطا به سود پیکان می گرفت.

در دقیقه 74 بازی ابراهیم صالحی در یک ضدحمله با تکل از پشت مهدی قائدی سرنگون شد. این خطا با اعتراض پیکانی ها همراه بود که معتقد بودند داور باید به قائدی کارت قرمز بدهد.

مصدومیت ریگی به حدی بود که او را با برانکارد  از کنار زمین برای درمان بردند و او نتوانست به بازی ادامه بدهد. ریگی با آمبولانس از ورزشگاه خارج شد.

دیدگاه‌ها