کد خبر : 1724390 | 19 آذر 1399 ساعت 21:59 | 65.1K بازدید | 0 دیدگاه

این داور ده جلسه محروم است

مجازات سنگین برای عامل جنجال نژادی پاریس

به نظر می‌رسد داور چهارم بازی پاری سن ژرمن و استانبول باشاک شهیر در آستانه یک محرومیت سنگین قرار گرفته است.

مجازات سنگین برای عامل جنجال نژادی پاریس

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در یکی از جنجالی ترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن میزبان استانبول باشاک شهیر بود اما این مسابقه بیشتر از 20 دقیقه طول نکشید. ماجرا از این قرار بود که داور چهارم و رومانیایی مسابقه یعنی سباستین کولتسکو خطاب به داور وسط از عبارت "بازیکن سیاهپوست را اخراج کن" استفاده کرده و این موضوع به گوش نیمکت تیم ترکیه ای رسیده است؛ موضوعی که باعث شد مسابقه متوقف شود و بازی ادامه پیدا نکند چرا که دو تیم زمین را ترک کردند.

 

در همین ارتباط تایید شده که یوفا امروز یک هیئت بازرسی اخلاقی و انتظامی را برای تحقیق درباره اتفاقات رخ داده، تشکیل داده است. بر این اساس آنها درباره صحت و سقم اتفاقات رخ داده در پاریس تحقیق خواهند کرد تا خطاکاران در این قضیه مشخص و مجازات شوند.

 

 

1551783

 

 

طبق ماده 14 آیین نامه انضباطی یوفا که برای مقامات مسابقه و همچنین بازیکنان اعمال می شود هر فردی که به هر دلیلی از رنگ پوست، نژاد، مذهب، منشا قومی، جنسیت یا گرایش جنسی  به منظور خدشه وارد کردن به حیثیت انسانی افراد استفاده کند با محرومیت 10 جلسه ای مواجه خواهد شد.

 

اکنون گاردین مدعی شده که هیئت تعیین شده از سوی یوفا تحقیقات جدی خود را در این زمینه آغاز کرده  اما شواهد حاکی از آن است که کولتسکو محکوم خواهد شد و با محرومیت 10 جلسه ای روبرو می شود.

 

شکی وجود ندارد که کولتسکو نباید از از این کلمه در مسابقه دیشب استفاده می کرد و بهتر بود که دقت بیشتری در این زمینه انجام می داد اما تحقیقات رسانه های مختلف طی ساعات گذشته نشان می‌دهد که کلمه استفاده شده توسط این داور هیچ معنا و مفهوم بدی در زبان رومانیایی ندارد و تنها "سیاه" معنی می شود.

 

جنجال های ایجاد شده پیرامون داوری رومانیایی در توئیتر نیز سر و صدای زیادی به پا کرده که در اینجا به برخی توئیت ها در این باره اشاره می کنیم.

از خودش دفاع می کند.
سباستین کولتسکو با نزدیکان خود صحبت کرده و اطمینان می دهد که نژادپرست نیست. یوفا هنوز در حال بررسی پرونده رومانیایی است. این وضعیتی است که در حال حاضر در سراسر جهان رخ داده است.

 

 

1551888


 

نوئل لوگرا، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه: " بعد از اینکه سباستین کولتسکو، داور چهارم رومانیایی سخنان نژادپرستانه ای را علیه کمک مربی وبو انجام داد، هر دو تیم زمین را ترک کردند و تصمیمی محکم و مثال زدنی گرفتند.

 

 

1551891

 

 

باید او را کولی سباستین کولتسکو خطاب کرد (داوران ادعا کرده بودند که یکی از اعضای نیمکت باشاک شهیر آن ها را کولی خطاب کرده است)

 

 

1551889

 

 

هیچ توجیهی در رابطه با کار کولتسکو وجود ندارد اما می خواهم به شما بگویم کلمه ای که او به کاربرد در رومانیایی مفهوم منفی ندارد.
 

 

1551892

 

 

چقدر دوست دارم سباستین کولتسکو باشم تا امروز سر کار نروم و آن افراد رنگین پوست را نبینم.

 

 

1551890

دیدگاه‌ها