کد خبر : 1724564 | 20 آذر 1399 ساعت 19:20 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

اسپانیا منتظر دربی مادرید؛ داور بازی مشخص شد

فدراسیون فوتبال اسپانیا ماتئو لاهوز داور سرشناس اسپانیایی را برای قضاوت دربی مادرید که روز شنبه بین رئال و اتلتیکو برگزار می‌شود انتخاب کرد.

اسپانیا منتظر دربی مادرید؛ داور بازی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام رسمی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا ماتئو لاهوز دیدار روز شنبه رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در دربی شهر مادرید را قضاوت خواهد کرد. لاهوز تا کنون برای روخی‌بلانکو 44 مسابقه و برای رئال 40 بازی را سوت زده است.

 

1552211

 

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا برای قضاوت دربی روز شنبه که در استادیوم آلفردو دی استفانو به میزبانی رئال برگزار می‌شود یکی از بهترین داوران حال حاضر این کشور را انتخاب کرده است. این دربی علاوه بر اهمیت سنتی خود در حال حاضر اهمیتی دو چندان پیدا کرده چرا که نتیجه آن می تواند در نتیجه نهایی این فصل تعیین کننده باشد. در حال حاضر اتلتیکو با 26 امتیاز صدرنشین جدول لالیگا است و رئال با 20 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد هر چند رئال یک بازی کمتر از اتلتیکو انجام داده است. در صورت پیروزی شاگردان سیمئونه این اختلاف به 9 امتیاز افزایش می یابد اما در صورت پیروزی شاگردان زیدان اختلاف دو تیم سه امتیازی شده و رقابت در صدر جدول حساسیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

ماتئو لاهوز با هر دو تیم آشنایی کامل دارد. او تا به حال 44 بار مسابقات روخی بلانکو و 40 بار بازی های لوس بلانکوس را سوت زده است. اتلتیکو در این بازی ها 23 بار پیروز شده، 11 بار به تساوی رسیده و 10 بار شکست خورده است. رئال مادرید اما در بازی‌های با قضاوت لاهوز نتایج بهتری بدست آورده، در 29 بازی پیروز شده، هفت بار به تساوی رسیده و هفت بار شکست خورده است. از این گذشته لاهوز در این مسابقات پنالتیهای بیشتری برای رئال گرفته. پنالتی های او برای رئال 8 پنالتی و برای اتلتیکو 5 پنالتی بوده است. رئال از دست لاهوز تنها 2 کارت قرمز دریافت کرده ولی اتلتیکو تا کنون 3 بار شاهد اخراج بازیکنانش توسط او بوده است.

 

1552213

 

لاهوز تا کنون شش بار دربی مادرید را سوت زده است. اولین قضاوت او در دربی مادرید به فصل 2010-2011 برمی گردد که رئال در آن بازی 2-0 پیروز شد. او در همان سال در یک چهارم نهایی جام حذفی دیدار دو تیم را سوت زد. اولین باری که اتلتیکو در دربی مادرید به قضاوت لاهوز به پیروزی رسید به فصل 2013-2014 برمی‌گردد که روخی بلانکو در آن بازی 1-0 پیروز شد. در فصل بعدی هم روخی بلانکو پیروزی خود را با نتیجه 2-1 تکرار کرد. آخرین دربی مادرید که توسط ماتئو لاهوز سوت زده شد به فصل 2014-2015 و به دیدار دو تیم در یک هشتم نهایی جام حذفی برمی گردد.

 

ایگلسیاس ویلانووا داوری که چند سال پیش بازنشسته شد در بازی روز شنبه مسئولیت VAR را به عهده خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها