کد خبر : 1724870 | 22 آذر 1399 ساعت 16:53 | 11.2K بازدید | 1 دیدگاه

پایان استرس و فشار در رفسنجان؛

مس 2 نفت مسجد سلیمان 0 اولین پیروزی تاریخ

شاگردان محمد ربیعی که قهرمان فصل گذشته لیگ یک شده بودند، درنهایت هفته ششم به یادماندنی شد و آنها ضمن پایان دادن به طلسم گل نزدن، اولین سه امتیاز تاریخ مس را در لیگ برتر کسب کردند.

مس 2 نفت مسجد سلیمان 0 اولین پیروزی تاریخ

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال مس رفسنجان با فشار زیادی به این بازی رسید و محمد ربیعی در کنفرانس خبری پیش از مسابقه از هواداران تیمش عذرخواهی کرد که بازیکنانش نتوانسته اند هنوز گلی به ثمر برسانند و در کسب پیروزی نیز ناکام مانده اند. این فشار اما سبب نشد تا مس رفسنجان سومین بازی خانگی فصل را نیز مانند دو دیدار برابر گل گهر و تراکتور از دست بدهد، توانست دو گل بزند. نیمه اول این مسابقه در اکثر دقایق با احتیاط زیادی از سوی هر دو تیم دنبال می شد ولی این قائم اسلامی خواه بود که در دقیقه 41 از روی یک ضربه ایستگاه اولین گل تاریخ باشگاه مس رفسنجان را در لیگ برتر ثبت کرد تا ربیعی با آرامش زیادی شاگردانش را در رختکن ملاقات کند. در نیمه دوم باز هم بازی در میان میدان جریان داشت و مجتبی حسینی و ربیعی با تعویض هایی که داشتند، سعی بر تغییر نتیجه به سود تیم خودشان را در دستور کار قرار دادند ولی باز هم این تیم مس بود که به تاکتیک تیم میمهان رو دست زد  و اینبار کریم زاده یکی از تعویضی های ربیعی گل دوم بازی را در دقیقه 82 ثبت کرد تا این مربی که در طول بازی آرام و قرار نداشت، تقریبا از کسب سه امتیاز مطمئن شود  و تیمش سومین کلین شیت فصل را هم در کنار اولین سه امتیاز و گل های تاریخ، در هفته ششم ثبت کرد.


با گزارش زنده این دیدار همراه "ورزش سه" باشید.
*شنبه ۲۲ آذر ۹۹؛ مس رفسنجان – نفت مسجدسلیمان؛ ورزشگاه شهدای مس.
تیم داوری: ناصر جنگی – رحیم شاهین – بابک خسروی – مهدی اجاقی
ناظر: رسول فروغی

 


ترکیب مس رفسنجان:

 

  • ناصر سالاری
  • عقیل کعبی
  • حامد نورمحمدی
  • محسن طرحانی
  • مسیح زاهدی
  • میثم نقی  زاده (93 نامور)
  • قائم اسلامی‌خواه(45-علیرضا نقی زاده)
  • محسن آذرباد (67-امیرحسین کریم زاده)
  • مهرداد رضایی
  • مهرداد آوخ ( 67-فراز امامعلی)
  • محمد قاضی ( 90آقاجان پور)


سرمربی: محمد ربیعی

 

1552682

 

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

 

  • احمد گوهری
  • مجتبی مقتدایی
  • نائیج پور ( 63 فرید بهزادی کریمی )
  • بهروز نوروزی فرد
  • عباس بوعذار
  • سجاد جعفری
  • احمدی (٧١ نیایش پور)
  • نیما انتظاری ( 89 فرزین کاوه)
  • میثم تهی دست
  • مهدی ایزدی
  • ساسان حسینی


سرمربی: مجتبی حسینی

 

1552681

 

 

شرح گل:

 


مس رفسنجان (1-0): شوت قائم اسلامی خواه از روی ضربه ایستگاهی که از سمت چپ خط دفاعی نفت مسجد سلیمان زده شد، پس از برخورد به زمین در مقابل چشمان احمد گوهری، در دقیقه 42 به اولین گل بازی تبدیل شد.


مس رفسنجان (2-0): مس که از سمت راست خط هجومی توسط مهرداد رضایی حرکات خوبی را انجام می داد، اینبار به گل رسید. برای ثبت این گل که در دقیقه 85 روی تابلو آورده شد، رضایی توپ را پشت محوطه جریمه به کریم زاده بازیکن تعویضی محمد ربیعی داد و این بازیکن توپ را با قدرت، دقت و شدت مناسبی به زاویه مخالف زد.

 

اخطار:


مهدی ایزدی دقیقه 26 نفت مسجد سلیمان
ناصر سالاری دقیقه 76 مس رفسنجان

کریم زاده دقیقه 78 مس رفسنجان

علیرضا نقیزاده 83 مس رفسنجان

 

شرح بازی


دیدار دو تیم در این نیمه در بیشتر دقایق بازی در میانه میدان جریان داشت. تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به عنوان میهمان این بازی، به مساوی قناعت کرده بود و مس هم از ترس ضدحملات خطرناک شاگردان مجتبی حسینی به صورت یکپارچه حمله نمی کرد. درنهایت اما قفل این مسابقه با ضربه ایستگاهی اسلامی خواه باز شد و باید بببینم در نیمه دوم جریان بازی چطور پیش خواهد رفت و این پیش بینی وجود دارد که به مراتب شاهد بازی سریع تری از سوی دو تیم باشیم.
در نیمه دوم برخلاف تصوری که داشتیم، 20 دقیقه ابتدایی آرام و مانند نیمه اول با جنگ هافبک های دو تیم آغاز شد. اما در دقیقه 64 بالاخره مجتبی حسینی دست به کار شد و یکی از مدافعان تیمش را بیرون کشید و قرید کریمی را به بخش تهاجمی تیمش اضافه کرد. تعویض های دو تیم در ادامه به روند این مسابقه سرعت بیشتری داد ولی این موضوع اگرچه با موقعیت های بسیار خطرناکی برای تیم میهمان همراه شد ولی این تیم میزبان بود که روی یکی از ضدحملاتش توسط کریم زاده بازیکن تعویضی ربیعی که سرعت و تکنیک بالایی دارد، به گل رسید تا تقریبا 10 دقیقه پیش از پایان بازی نتیجه تقریبا مشخص شود. 10 دقیقه انتهایی با فشار بی امان نفت مسجد سلیمان همراه بود ولی هیچ کدام از فرصت هایی که ایجاد کردند به تور دروازه سالاری نرسید.

 

 

بهترین بازیکن


قائم اسلامی خواه که با یک ضربه ایستگاهی تماشایی طلسم گل نزدن های مس رفسنجان را شکست، باید بهترین بازیکن زمین دانست. اگرچه این بازیکن در پایان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد ولی تاثیربسزایی در اولین سه امتیاز تاریخ تیم رفسنجانی نداشت و اولین گل لیگ برتری تاریخ این باشگاه نیز به نام او ثبت شد. این بازیکن یکی از خریدهای ربیعی برای تقویت تیم بود و حالا این مربی به شدت نسبت به انتخابی که داشته، به خود خواهد بالید.

 

اتفاق ویژه


کسب اولین سه امتیاز تاریخ لیگ برتر برای باشگاه مس رفسنجان و همینطور ثبت اولین گل تاریخ باشگاه، دو اتفاق مهم مصاف شاگردان ربیعی در هفته ششم بودند.

 

شرح نیمه اول


دیدار دو تیم در این نیمه در بیشتر دقایق بازی در میانه میدان جریان داشت. تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به عنوان میهمان این بازی، به مساوی قناعت کرده بود و مس هم از ترس ضدحملات خطرناک شاگردان مجتبی حسینی به صورت یکپارچه حمله نمی کرد. درنهایت اما قفل این مسابقه با ضربه ایستگاهی اسلامی خواه باز شد و باید بببینم در نیمه دوم جریان بازی چطور پیش خواهد رفت و این پیش بینی وجود دارد که به مراتب شاهد بازی سریع تری از سوی دو تیم باشیم.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 1: شوت محسن آذرباد با دخالت احمد گوهری راهی کرنر شد.

دقیقه 14: پاس دقیق آذرباد در محوطه جریمه به طرحانی رسید ولی ضربه این بازیکن بی دقت به اوت رفت.

دقیقه 16: ارسال از سمت راست خط دفاعی نفت مسجد سلیمان با ضربه سر ناقص محمد قاضی با فاصله به اوت رفت.

دقیقه 37: شوت عباس بوعذار با فاصله راهی اوت شد.

 

1552718

 

دقیقه 49: ضربه محمد قاضی از دهانه دروازه زده شد و با طی کردن عرض دروازه در سوی دیگر محوطه جریمه به بازیکن هم دسته رسید.

دقیقه 65: حرکت و شوت قاضی چسبیده به محوطه جریمه نفت انجام شد ولی شوت او اگرچه قدرت داشت ولی بی دقت بود و از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 76: چیزی نمانده بود که شوت جعفری دروازه ناصر سالاری را باز کند ولی ضربه او با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 80: علیرضا نقی زاده قدر پاس خوبی که مهرداد رضایی با دریبل بازیکن حریف و ارسال خوب برای او فراهم کرده بود را ندانست و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 88: شوت ساسان حسینی با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 89: برخورد ساسان حسینی و مدافع تیم فوتبال مس باعث توقف در بازی شده است.

دقیقه 90: شوت حسینی مهاجم خطرناک نفت، زمینی زده شد و به شکل خطرناکی از کنار دروازه سالاری راهی اوت شد.

 

 

حاشیه:

 

* نبودن تماشاگران در ورزشگاه سبب شده تا به راحتی صدای کادر فنی دو تیم و حرف های آنها شنیده شود.

*مجتبی سرآسیایی به عنوان عضو جدید کادر فنی مس رفسنجان به این تیم اضافه شده و در کنار منهاجی و ربیعی فر به ربیعی کمک خواهد کرد.

* در شرایطی که بازی به دقیقه 25 رسیده است، شاهد بازی خوبی در فاز تهاجمی از سوی دو تیم نیستیم و نبرد بازیکنان دو تیم در میانه میدان جریان دارد و شاهد موقعیت های گلزنی نیستیم.

* در شرایطی بازی به دقیقه 60 رسیده که در نیمه دوم باز هم شاهد بازی متمرکزی از سوی دو تیم در خط میانی هستیم و مدافعان ایجاد موقعیت سازی را به مهاجمان حریف نمی دهند.

* مجتبی حسینی در 30 دقیقه اقدام به بیرون کشیدن مدافع میانی خود و ورود یک بازیکن تهاجمی یعنی فرید کریمی گرفت تا تیمش که در این نیمه برای رسیدن به گل تلاش می کند، قدرت بیشتری در بخش تهاجمی داشته باشد.

* گل قائم اسلامی خواه  اولین گل تاریخ تیم فوتبال مس رفسنجان در لیگ برتر بود و در دقایق انتهایی نیمه اول ششمین بازی مس در لیگ بیستم ثبت شد.

 

1552717

 

* سالاری گلر مس و کریم زاده هافبک این تیم در چند دقیقه متوالی یکی به دلیل تمارض و دیگری به دلیل دیر آغاز کردن بازی از داور مسابقه کارت زرد گرفتند.

دیدگاه‌ها