کد خبر : 1725328 | 24 آذر 1399 ساعت 11:35 | 28.9K بازدید | 2 دیدگاه

توقعات هواداری از استقلال طبیعی است

فکری از آتش گذشت؛ حالا وقت بهبود کیفی است

استقلال با توجه به اینکه در دو بازی گذشته دو تساوی به دست آورده بود، برای فرار از انتقادات به نوعی محکوم به پیروزی مقابل شهر خودرو بود که موفق شد بادو گل این تیم را شکست دهد .

فکری از آتش گذشت؛ حالا وقت بهبود کیفی است

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به فشردگی لیگ این فصل و همچنین قوانینی که پیش از شروع رقابت‌ها مبنی بر عدم اجازه برای انعقاد قرارداد با بازیکنان و مربیان جدید خارجی وضع‌ شده است (که باعث شده کیفیت لیگ امسال به نسبت چند فصل اخیر تا حدودی نزول پیدا کند) به نظر می‌رسد برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر کافی است میانگین امتیاز را در هر بازی به عدد 2 برسانید، که با احتساب 30 بازی می‌توان نتیجه گرفت، کسب 60 امتیاز احتمالاً برای رسیدن به‌عنوان نخست لیگ بیستم کفایت می‌کند.


با این فرضیه استقلال 1400 از جمع 6 بازی که تابه‌حال انجام داده 11 امتیاز را به دست آورده که 1 امتیاز با توجه به معیار تعریف شده کم دارد و این در حالی است که در صورت برتری برابر ذوب‌آهن این تک امتیاز هم جبران خواهد شد و استقلال از مجموع 7 بازی صاحب 14 امتیاز می‌شود. بنابراین از حیث نتیجه وامتیازات به‌دست‌آمده هیچ ایرادی را نمی‌توان متوجه محمود فکری و استقلال کرد آن‌هم در شرایطی که تقریباً همه علاقه‌مندان به فوتبال تا حدودی در جریان مشکلات باشگاه استقلال ازجمله مصدومیت‌های مهره‌های کلیدی مثل شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، ریگی و یا نداشتن زمین تمرینی ثابت و یا عدم تعیین مدیرعامل قرار دارند. البته در این مطلب چندان نمی‌خواهیم به این مشکلات بپردازیم، چراکه دیگر تصور می‌کنیم از فرط تکرار، بیان این قبیل مشکلات دیگر لوث شده است و بازگو کردن بیش‌ازحد آن چندان لطفی ندارد و حتی از جهاتی خسته‌کننده نیز شده است.

 

1553475


اما به‌هرحال مخلص کلام این است که این جایگاه فعلی استقلال در شرایط به اصطلاح گل‌وبلبل به دست نیامده و ازاین‌رو باید به محمود فکری و سایر عوامل کادر فنی تبریک گفت. هرچند طبیعتاً انتقاداتی هم به این تیم وارد است همان‌طور که فکری در نشست خبری پس از بازی روز گذشته، تا حدی مشکلات فنی را پذیرفت و این رفتارِ کاملاً امیدوارکننده‌ای است.


و اما بازی روز گذشته در مقابل شاگردان رحمتی در ورزشگاه زیبای امام رضا از جهاتی برای محمود فکری و هواداران استقلال بسیار حیاتی بود، به این دلیل که استقلال از دو بازی گذشته مقابل پیکان و صنعت نفت تنها دو امتیاز گرفته بود، ضمن آنکه باید پذیرفت که نمایش قابل قبولی را نیز در این دو تساوی خانگی از سوی پسران آبی پایتخت شاهد نبودیم (دیدار مقابل در شهر قدس تقریباً یک بازی خانگی به شمار می‌آید) که درواقع همین امر موجی از انتقاد و اعتراضات را در فضای مجازی متوجه محمود فکری کرد که عدم نتیجه‌گیری در سومین دیدار پیاپی می‌توانست تبعات گرانی را برای او به بار بیاورد که بعضا حتی زمزمه‌هایی را هرچند خفیف درخصوص برکناری او می‌توانست مطرح کند.

 

1553476


اینکه محمود فکری در هفته گذشته در جمع خبرنگاران از صحبت های مطرح شده  از سوی هواداران استقلال در فضای مجازی گله مند بود، باید گفت او با یک جامعه هواداری مواجه شده است که تشنه موفقیت است ، هوادارانی که راحت‌تر از هرزمانی می‌توانند صدایشان را به گوش تیمشان برسانند و همچنین هیچ عنوانی جز قهرمانی نمی‌تواند آن‌ها را راضی کند. هوادارانی که خسته از موفقیت‌های متوالی تیم رقیبشان هستند و بیش از این دیگر تحمل ناکامی را ندارند، به همین خاطر محمود فکری با درک و تحمل هر چه بیشتر این طرفداران، نباید از گلایه‌های بعضا تند مطرح‌شده در این چند هفته اخیر کدورتی به دل بگیرد. البته منکر این نمی‌توان شد که کنترل چنین فضایی چندان کار ساده‌ای نیست، ولی هر چه هست رابطه سالم و مهم‌تر از آن اعتماد بین کادر فنی و جامعه هواداری، همواره یکی از شروط لازم جهت دستیابی به اهداف بزرگ باشگاه استقلال همچون فتح لیگ برتر است و فکری با شناخت از ذائقه امروزه طرفداران این تیم باید آستانه تحمل خودش را نسبت به گذشته قدری افزایش دهد.


یکی دیگر از دلایل مهمی که می‌توان درخصوص اهمیت اولین برد خارج خانه این فصل استقلال مقابل شهرخودرو به آن اشاره کرد، حضور هم‌زمان تیم پرسپولیس در مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا است که خواه‌ناخواه روی افکار هواداران استقلال تأثیرش را می‌گذارد، اما این پیروزی و در ادامه صدرنشینی، ولو موقت دستاورد بسیار ارزنده‌ای در این مقطع از فصل برای تیم فوتبال استقلال به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها