کد خبر : 1726049 | 28 آذر 1399 ساعت 11:34 | 13.6K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال و طلسم 1400 روزه اصفهان!

استقلال 3 سال و 10 ماه است که نتوانسته در اصفهان از سد ذوب آهن عبور کند.

استقلال و طلسم 1400 روزه اصفهان!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر، امروز در اصفهان به مصاف ذوب آهن می رود. از آخرین پیروزی آبی پوشان در دیار زاینده رود، 1400 روز می گذرد و شاگردان فکری به دنبال شکستن این طلسم هستند.


استقلال آخرین بار در تاریخ 28 بهمن 1395 و چند روز پس از پیروزی شیرین 3 بر 2 در شهرآورد تهران، راهی اصفهان شد که شاگردان منصوریان توانستند در آن مسابقه از سد میزبان خود عبور کنند.


در آن بازی که در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ شانزدهم برگزار می شد، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای موفق شدند برای استقلال گلزنی کنند و آبی پوشان با نتیجه 2 بر صفر ذوب آهن را شکست دادند.


پس از آن بازی، استقلال 4 بار دیگر و در خلال رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به اصفهان سفر کرده و در برابر ذوب آهن به میدان رفته که حاصل آن 2 تساوی و 2 شکست بوده است.


استقلال در لیگ هفدهم و در بازی رفت راهی اصفهان شد و با نتیجه 2 بر یک مغلوب ذوب آهن شد. ابتدا وریا غفوری آبی پوشان را پیش انداخت اما کی روش استنلی از روی نقطه پنالتی و محمدرضا حسینی در دقیقه 91 دو بار دروازه استقلال را باز کردند. نکته جالب اینکه این دو بازیکن اکنون عضو تیم سپاهان عضو هستند.


سپس دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 به مصاف هم رفتند. ذوبی ها با گل دقیقه 93 جورجی گولسیانی بازی رفت را برنده شدند هر چند استقلال با شفر در دیدار برگشت با هت تریک تیام راهی دور بعدی شد.


طی دو فصل اخیر نیز دیدارهای استقلال و ذوب آهن در اصفهان با تساوی 2 – 2 به پایان رسیده است. در لیگ هجدهم وریا غفوری هر دو گل استقلال را به ثمر رساند و رضا حسن زاده به همراه ادی هرناندز گل های ذوب آهن را وارد دروازه آبی پوشان کردند.


در لیگ گذشته نیز فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان گل های تیم استراماچونی را به ثمر رساندند و ارسلان مطهری و دانیال اسماعیلی فر نیز گل های ذوب آهن را وارد دروازه حسینی کردند. نکته جالب اینکه هیچ کدام از این 4 گلزن، در بازی امروز حضور ندارند.


حالا محمود فکری و شاگردانش قصد دارند به طلسم 1400 روز ناکامی در اصفهان پایان دهند. آنها که موفق شدند طلسم های عدم پیروزی در هفته نخست و طلسم ناکامی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد را بشکنند، اکنون در پی شکستن یک رکورد منفی دیگر هستند و باید دید در این راه تا چه میزان موفق خواهند بود.

دیدگاه‌ها