کد خبر : 1727830 | 07 دی 1399 ساعت 11:43 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت تیم در دوره شکوری بهتر بود

لطیفی: چوکا پرطرفدارترین تیم ایران در دسته اول است

سرمربی چوکا تالش می گوید که تیم او، تنها تیمی است که در همه دیدارهایش در دسته اول، مهمان محسوب می شود.

لطیفی: چوکا پرطرفدارترین تیم ایران در دسته اول است

به گزارش "ورزش سه"، پس از جدایی هادی شکوری از تیم چوکا تالش، علی لطیفی هدایت این تیم را برعهده گرفت. چوکا در حالیکه در دو هفته ابتدایی با شکست از زمین مسابقه خارج شده بود، با سرمربی جدید خود در 4 دیدار بعدی، صاحب یک پیروزی و یک تساوی شد و در دو هفته اخیر نیز دیدارهایش را واگذار کرد. 
چوکا اکنون با 4 امتیاز از 6 بازی، در رده شانزدهم جدول هجده تیمی دسته اول قرار دارد. اما علی لطیفی سرمربی چوکا در گفتگو با ورزش سه در مورد شرایط تیمش صحبت کرد و قول داد که تیم چوکا را در دسته اول حفظ کند.

 

به دو دلیل چوکا را انتخاب کردم
ما در حالی تصمیم گرفتم در خدمت کرد خب تالش باشیم که این تیم وضعیت اسفناکی داشت. چرا که آنها دو شکست خیلی بد داشتند و روحیه بازیکنان تیم نیز پایین بود. بعد از اینکه از چوکا به من پیشنهاد مربیگری داده شد، با هر کسی که مشورت کردم، به من گفتند قبول مربیگری این تیم کار خطرناکی است چرا که این تیم برای ماندن در لیگ دسته اول شانسی ندارد.
به دو دلیل حضور در این تیم را انتخاب کردم. چرا که از زمان حضور در اکسین، پاس همدان، امید استقلال و... این تیم ها وضعیت خوبی نداشتند و به لطف خدا در این تیم ها موفق عمل کردم. دلیل دوم نیز مردم تالش و فرهنگ خوب مردم این شهر بود.

 

هشت بازیکن را در پست غیرتخصصی بکار بردیم
پس از حضور در چوکا وضعیت همانی بود که تصورش را می کردیم. چوکا وضعیت خوبی نداشت و از لحاظ یارگیری تیم بالانس نبود. مثلا در یک پست 3 بازیکن داشتیم و در پستی هیچ مهره ای در اختیار نداشتیم. به همین دلیل مجبور شدیم از بازیکنان در پست های غیرتخصصی استفاده کنیم. ما از 8 بازیکن در پست هایی که تخصصی در آن نداشتند، استفاده کردیم.
خدا را شکر این تغییر پست ها نتیجه داد و هواداران نیز از تیم حمایت کردند. در حالیکه مدت زمان کمی است در آنجا حضور داریم، در برابر استقلال خوزستان صدرنشین مساوی کردیم و از سد گل ریحان عبور کردیم. سپس در دو بازی مقابل رایکا و هوادار شکست خوردیم. علی رغم شکست در این دو بازی، به حدی خوب بازی کردیم که پیام های فراوانی را از مردم تالش دریافت کردیم که لطف و محبت زیادی به تیم داشتند.

 

چوکا پرطرفدارترین تیم ایران در دسته اول است
متاسفانه مشکل امکانات و شرایط مالی بازیکنان باعث مشکلاتی شده است. ما به سختی نفس می کشیم. به عنوان مثال سال گذشته دو تیم خوب مس رفسنجان و آلومینیوم اراک با دو مربی جوان و خوبی که داشتند به لیگ برتر صعود کردند. بحث توانمندی آنها به کنار، اما هر دو تیم بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کردند و به لیگ برتر صعود کردند.
مثلا تیم مس کرمان نیز نزدیک به 30 میلیارد هزینه کرد ولی نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند. اگر مسئولین تالش به هواداران این تیم احترام می گذراند، باید به این تیم رسیدگی کنند. چوکا به همراه استقلال خوزستان، پرهوادارترین این ایران در لیگ دسته اول است. بازیکنان ما تا به امروز لباس گرم دریافت نکرده اند. اما با این وجود هواداران چوکا از این تیم راضی هستند.

 

1400212

 

قول می دهم چوکا در دسته اول بماند
من قول داده ام که چوکا را در لیگ دسته اول حفظ کنم. خیلی ها گفتند که این امر شدنی نیست. من صحبت هایم را تکرار می کنم. قطع به یقین، چوکا در دسته اول می ماند. نمونه بارز تغییری که در این 20 روز توانست بدهیم، هم آقای دست نشان سرمربی رایکا و هم آقای عنایتی سرمربی هوادار که از مدعی های صعود هستند، هر دو عنوان کردند بهترین تیمی که جلوی آن بازی کرده اند، چوکا بوده است.
در این دو دیدار نزدیک به 12 موقعیت گل داشتیم. این برای تیمی که در دو دیدار ابتدایی خود کاملا محو بوده و اصلا شرایط خوبی نداشته و حتی نتوانسته است موقعیتی خلق کند، پیشرفت بسیار خوبی است. امیدواریم که در نتایجمان نیز همچون شکل بازی اوضاع مثبت شود و از موقعیت هایمان استفاده کنیم.

 

 همیشه مهمان محسوب می شویم
ما جزو معدود تیم هایی هستیم که میزبان نیستم. چرا که زمین فوتبال نداریم و مجبوریم در شهر دیگری بازی کنیم. چوکا که سال قبل به لیگ دسته اول صعود کرده، در کنار تفاهم مندی کادرفنیشان، شاید بیشترین تأثیرپذیریشان از طرف هواداران این تیم در ورزشگاه پوریای ولی بوده است.
متاسفانه ما در شهر رشت بازی می کنیم و از طرف دیگر هواداران اجازه ورود به استادیوم را ندارند و چه در بازی هایی که مهمان هستیم و چه در دیدارهایی که میزبان هستیم، به نوعی مهمان محسوب می شویم.

 

وضعیت تیم در زمان هادی شکوری بهتر بود
آقای شکوری برای تیم زحمت کشیدند و سرمربی تیم بودند و باید از ایشان تقدیر به عمل بیاید. اما من به آقای شکوری اعلام می کنم که شرایطی که ایشان در تیم داشتند، به مراتب از شرایط فعلی تیم بهتر است. ایشان 3 اردو در هتل اوین و بازی های تدارکاتی مناسب و حمایت های همه جانبه داشتند اما از زمان حضور ما در چوکا، این شرایط وجود ندارد.
شرایط تیم در زمان آقای شکوی بهتر از ما بود ولی به هر حال فوتبال همین است و ما شرایط بد را تجربه کرده ایم و مجبوریم بخاطر هواداران و قولی که به این تیم داده ایم، بجنگیم

دیدگاه‌ها