کد خبر : 1731663 | 26 دی 1399 ساعت 20:41 | 36.3K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته قضایی: او مکتوب عذرخواهی کرده و حلالیت طلبیده

یک سال محرومیت؛ جزای سیلی هادی ساعی

هادی ساعی بعد از سیلی زدن زیر گوش دبیر سازمان لیگ تکواندو از سوی کمیته قضایی فدراسیون به یک سال محرومیت محکوم شد.

یک سال محرومیت؛ جزای سیلی هادی ساعی

به گزارش "ورزش سه"، هادی ساعی که با وجود حضور در تیم ملی تکواندو به عنوان مدیرفنی در لیگ برتر نیز حضور فعالی دارد و با دو تیم همکاری می کند، روز گذشته به شکلی عجیب با دبیر سازمان لیگ تکواندو درگیر شد. حاضران در سالن ثانیه هایی بعد از اینکه بابایی، دبیر سازمان لیگ و گوینده سالن به هادی ساعی خوشامدگویی کرد، با صدای فریادهای او توجهشان جلب شد. ثانیه های بعد البته ماجرا بیخ پیدا کرد و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی تاریخ ایران به سمت بابایی حمله کرد و به او سیلی زد!


با اینکه شب گذشته هادی ساعی در گفت و گو با "ورزش سه" اعتراف کرد که از کوره در رفته، اما امروز در مصاحبه های دیگر خود درگیری فیزیکی را تکذیب کرده بود.


قهرمان سابق تکواندوی جهان و المپیک ادعا می کرد گوینده سالن با او لجبازی کرده و با اینکه ساعی بارها از او خواسته که نامش را در سالن اعلام نکند، بازهم دست به چنین کاری زده است. ساعی البته معتقد بود دبیر سازمان لیگ حتی عناوین او را هم به درستی نمی گویند و فقط از او به عنوان قهرمان جهان نام می برد!


اتفاقات دیروز و صحبت های ساعی با واکنش های تندی از سوی رسانه ها و حتی علاقه مندان به ورزش همراه بود. خیلی ها از دیروز به قهرمان سابق تکواندو که دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد، به خاطر حرکات و صحبت هایش حمله کردند و او را مورد نقد قرار دادند.


امروز هم نوبت به کمیته قضایی فدراسیون تکواندو رسید که خیلی زود به این پرونده رسیدگی کند؛ تا جایی که این کمیته روز گذشته حکم نهایی خود را صادر کرد؛ یک سال محرومیت و صد میلیون ریال جریمه نقدی!


مجید ناظمی دبیر کمیته قضایی فدراسیون تکواندو امروز در حاشیه مسابقات لیگ و در جمع خبرنگاران گفت: پس از ماجرا، اظهارات ایشان در دو صفحه دریافت و ضبط شد. آقای ساعی از آقای بابایی که از اساتید و مظلومین تکواندو کشور هستند، عذرخواهی و طلب حلالیت کردند که مکتوب نیز شده است. اما ما بایستی در این باره تصمیم گیری می کردیم که به همین دلیل، نشستی را با اعضای کمیته قضایی برگزار کرده و مبادرت به صدور رای شد. به هر حال، در این ماجرا جامعه مدنی و ورزش کشور خواهان برخورد و اقدام بودند.
وی افزود: به دلیل رفتار مغایر با اخلاق حسنه و نظم عمومی و اظهارات خلاف آقای هادی ساعی، یک رای در سه بخش صادر شد. اولا، از امروز ایشان حق ورود و شرکت در مسابقات کشوری و لیگ را ندارند. دوما، یک سال محروم از تمامی فعالیت ها در لیگ خواهند بود. سوما، مبلغ یک صد میلیون ریال نیز جریمه شده اند. البته، نظر اعضا بر صدور رایی به مراتب سنگین تر بود که در پایان، این مجازات نهایی شد. البته، آقای ساعی می توانند ظرف 72 ساعت، به مرجع تجدیدنظر در این باره اعتراض داشته باشند.


حالا باید دید واکنش هادی ساعی به این حکم محرومیت سنگین چه خواهد بود؛ اگرچه به نظر می رسد این حکم به جایگاه او در سمت مدیرفنی تیم ملی لطمه ای وارد نخواهد کرد. با این حال این حکم محرومیت می تواند شروع دوباره یک اختلاف بزرگ بین ساعی و فدراسیون تکواندو باشد.

دیدگاه‌ها