کد خبر : 1732291 | 30 دی 1399 ساعت 09:05 | 42.2K بازدید | 1 دیدگاه

چهره‌های جذاب تقابل بزرگ هفته:

روح افشین قطبی در جلد محمود فکری!

استقلال موفق شد با درخشش مهاجمانش، حساس ترین بازی هفته را برده و به صدر جدول صعود کند.

روح افشین قطبی در جلد محمود فکری!

به گزارش ورزش سه؛ تقابل تیم های تراکتور و استقلال همواره، جذاب و حساس بوده است. نزدیکی دو تیم در جدول رده بندی و حضور هر دو در کورس قهرمانی، به تقابل هفته یازدهم دو تیم، حساسیت بیشتری بخشیده بود و هواداران دو تیم از هفته ها قبل، برای روز دوشنبه، بیست و نهم دی ماه، لحظه شماری می کردند. سرانجام روز موعود فرا رسید و تراکتورِ شجاعی و استقلالِ فکری رو در روی هم قرار گرفتند. در دیداری جذاب و پر افت و خیز، استقلال موفق شد با درخشش مهاجمان خود، تراکتور را با نتیجه سه بر یک شکست داده و به صدر جدول صعود کند.

 

در ادامه در مورد چهره های ویژه ای دیدار صحبت کرده ایم:

 

محمود فکری؛ در جلد دل شیر! 

محمود فکری بعد از یک تقابل پرفشار و سنگین مقابل پرسپولیس، یک هفته فرصت داشت تا تیمش را مهیای بازی حساس این هفته مقابل تراکتور بکند. در کنار مسائل فنی، سرمربی آبی ها طی هفته های اخیر درگیر مسائل حاشیه ای هم بوده که ردپای این مسائل را در صحبت های فکری، قبل و بعد از بازی هم دیدیم. دیدار با تراکتور حساسیت ویژه ای برای فکری داشت، تیم او در صورت برد صدرنشین می شد اما در صورت باخت احتمال هر اتفاقی وجود داشت. رویارویی با تراکتوری که یک هفته بیشتر از استقلال استراحت کرده و ستاره های سرشناسی هم در ترکیب خود داشت، کار بسیار سختی را پیش روی سرمربی آبی ها قرار داده بود. 

 

1563995


شاگردان فکری اما از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند تا محمود فکری در پایان بازی خوشحال ترین مرد میدان باشد.او که در تمام بازی خود را کنترل کرده بود روی گل سوم شادی گلی شبیه به افشین قطبی در روزهای خوبش در پرسپولیس انجام داد که این شادی توسط دوربین عکاس باشگاه استقلال شکار شد.لحظه‌ای که می‌تواند بیرون آمدن فکری از پیله خود هم باشد و دوست داشتنی‌اش کند.جالب اینکه عکاس آن تصویر قدیمی قطبی هم رضا سعیدی‌پور عکاس فعلی مجموعه استقلال است که آن زمان عکاس روزنامه دنیای فوتبال بود.

 

1563996

 

مسعود شجاعی؛ مغلوب در اولین آزمون بزرگ

تقابل با استقلال را می توانیم اولین آزمون بزرگ شجاعی در کسوت سرمربیگری بدانیم. کاپیتان – سرمربی تراکتوری ها که بعد از قبول مسئولیت هدایت سرخ پوشان، موفق شده بود تغییرات مثبتی در تیمش ایجاد کند، بعد از کسب برد مقابل ذوب آهن، فرصتی دو هفته ای برای رویارویی با استقلال داشت. مسعود در روزی که می توانست با شکست دادن استقلال تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد، طعم تلخ شکست را چشید تا فاصله تیمش با صدر به 8 امتیاز افزایش پیدا کند.
شجاعی مقابل استقلال با یک مشکل بزرگ هم مواجه بود. او نتوانست از دو ستاره باتجربه تیمش از ابتدای بازی استفاده کند و در میانه میدان به تنهایی از پس استقلالی ها برنیامد. اشتباه بزرگ نیمه اول مسعود و پاس گلی که به دیاباته داد، جریان بازی را به سود استقلال تغییر داد و در ادامه نیز با دریافت گل های دوم و سوم، کار مسعود و هم تیمی هایش یکسره شد. تغییرات دقایق پایانی شجاعی در ترکیب هم حاصلی در پی نداشت و مهمترین اتفاق مثبتی که در نیمه دوم برای او رخ داد، پاس گلی بود که به نوعی می توانیم آن را جبران اشتباه نیمه اول بدانیم.

 

1563971

 

شیخ و قایدی؛ نوید تکرار خاطرات خوش

بعد از مدت های طولانی، استقلالی ها شیخ دیاباته را در ترکیب اصلی خود داشتند. این اتفاق مصادف شده بود با رویارویی آبی ها با تراکتوری که فصل گذشته با هت تریک شیخ موفق به شکست دادنش شده بودند. فکری با تهاجمی ترین تفکر ممکن تیمش را راهی میدان کرده بود و در کنار شیخ، قایدی و مطهری را هم به زمین فرستاده بود. تبریز یک بار دیگر برای شیخ خوش یمن بود و او موفق شد مقابل تراکتور در یادگار دبل کند.
در کنار درخشش دیاباته، مهدی قایدی هم یکی دیگر از گل های استقلال را به ثمر رساند. گلزنی این دو بازیکن و بازی هماهنگ و درخشانشان در کنار هم نوید تکرار خاطرات خوش فصل گذشته برای استقلالی ها را داد. اتفاقی که تداوم آن می تواند آبی ها را بعد از مدت ها در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر قرار داده و به انتظار چند ساله هواداران این تیم خاتمه بخشد.

 

1563967

 

محمدرضا اخباری؛ بازنده دوئل شخصی!

همان گونه که پیش از بازی هم در ورزش سه خواندید، تقابل تراکتور و استقلال در دل خود یک دوئل بسیار حساس هم جای داده بود؛ دوئل بین دروازه بانان دو تیم. محمدرضا اخباری که بعد از دو فصل انتظار در لیگ بیستم سرانجام به دروازه بان اول تیمش تبدیل شده بود، انگیزه بسیاری برای بازی با استقلال داشت. او باید مقابل تیمی دروازه خود را حفظ می کرد که درون دروازه اش رشید مظاهری حضور داشت؛ اخباری فصل گذشته، نیمکت نشین رشید بود و خیلی دوست داشت با درخشش در مقابل استقلال توانایی های خود را به اثبات برساند. دریافت سه گل از استقلال اما همه معادلات دروازه بان تراکتور را بر هم زد و یک روز بسیار تلخ را برای او رقم زد. اخباری که در 10 بازی 6 گل دریافت کرده بود، نصف گل هایی که در این تعداد بازی دریافت کرده بود را روز گذشته دریافت کرد تا علاوه بر ناراحتی بابت شکست تیمش، از بابت این اتفاقات هم غمگین شود.

 

1563966

 

رشید مظاهری؛ بازگشت بی حاشیه یاغی به تبریز

حضور رشید مظاهری در تبریز یکی از اتفاقات بسیار مهم بازی تراکتور و استقلال بود. با توجه به اتفاقاتی که پیش از بازی در قالب یک گزارش به آن پرداخته بودیم، قرار گرفتن رشید مظاهری مقابل تراکتور با لباس استقلال، اتفاقی بود که خیلی ها منتظر آن بودند. البته رشید خوش شانس بود که بازی ها به دلیل کرونا همچنان بدون حضور تماشاگر برگزار می شود و همین موضوع باعث شد تا فشار زیادی روی او پیش و در حین بازی نباشد. 


یکی از مهمترین لحظات بازی  آنجا بود که بازیکنان دو تیم در حال آماده شدن برای آغاز رقابت بودند و خوش و بش های کنار زمین در جریان بود؛ رشید مظاهری در این حین خیلی سریع به سمت نیمکت تیم سابقش رفت و از آنها بابت حضور در میدان رخصت گرفت تا سوژه به دست حاشیه سازان ندهد. او با سیو  تماشایی ضربه عباس‌زاده از فاصله نزدیک بازهم تاثیر خود را در کسب پیروزی استقلال نشان داد.نجاتی که اگر اتفاق نمی‌افتاد با توجه به فشار تراکتور در دقایق پایانی می‌توانست همه چیز را عوض کند.

 

1563964

 

اشکان و احسان؛ شوک!

مصدومیت اشکان دژاگه مقابل شهرخودرو که با غیبت او مقابل ذوب آهن همراه بود، این نگرانی را در تراکتوری ها ایجاد کرد که این بازیکن مقابل استقلال هم غایب خواهد بود. روز بازی با ذوب آهن، احسان حاج صفی هم این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داد تا نگرانی مشابهی در خصوص وی ایجاد شود. با توجه به فاصله زمانی نسبتا زیادی که بین بازی ذوب آهن تا استقلال، این دو بازیکن به تمرینات گروهی اضافه شدند و باشگاه تراکتور در سایت رسمی خود اعلام کرد که این دو مشکلی از بابت همراهی سرخ پوشان در بازی بزرگ دیروز نخواهند داشت. به این ترتیب هواداران تراکتور امیدوار بودند که مثلث مخوف تیم شان را در بازی مقابل استقلال خواهند دید.
با ورود کاروان تراکتور به ورزشگاه شاهد حضور دژاگه و حاج صفی در بین سایران بازیکنان بودیم. زمانی که تراکتوری ها برای گرم کردن وارد زمین شدند اما جای خالی این دو در بین 11 بازیکن اصلی دیده شد تا اینکه با انتشار لیست بازی مشخص شد که دو ضلع مثلث مخوف تراکتور در این دیدار غایب هستند. به این ترتیب تراکتور در غیاب این دو ستاره بازی را آغاز کرد و در تک تک صحنه های بازی می توانستیم جای خالی اشکان و احسان را احساس کنیم. در نیمه دوم و بعد از دریافت و گل های دوم و سوم به ترتیب حاج صفی و دژاگه وارد زمین شدند اما دیگر برای تغییر نتیجه خیلی دیر شده بود...

 

1563969

 

بیژن حیدری؛ تجویز قرص اعصاب حین بازی

سوای تمامی حساسیت ها و مباحث فنی، نکته مهمی که در بازی دیروز به چشم آمد، اعتراضات بی وقفه بازیکنان و اعضای نیمکت دو تیم به قضاوت بیژن حیدری، داور بازی بود. با توجه به اینکه بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار می شد، شنیدن صدای اعتراضات حتی برای بینندگان پای تلویزیون هم کار سختی نبود. در طول 90 دقیقه بازی، اعضای دو تیم بی وقفه نسبت به تصمیمات داور بازی اعتراض داشتند و دکتر حیدری کار دشواری برای آرام نگه داشتن جو بازی داشت. در چند صحنه نیز شاهد درگیری بازیکنان دو تیم در داخل زمین بودیم. البته حیدری به خوبی توانست از پس این اعتراضات برآمده و مدیریت بازی را از دست ندهد. اعتراضات اعصاب خرد کن اعضای دو تیم نسبت به تصمیمات داور به حدی بود که دکتر حیدری احتمالا در حین بازی برای خود قرص اعصاب تجویز کرده است!

 

1563970

 

بزرگترین جای خالی...

بازی روز گذشته غایبان بسیاری داشت. استقلال با 5 غایب به تبریز آمد؛ این تیم سید احمد موسوی و آرش رضاوند را در آخرین تمرینات خود به دلیل مصدومیت از دست داده بود. آبی ها پیش از آن هم سبحان خاقانی را به دلیل ادامه مصدومیت برای این دیدار از دست داده بودند و میلیچ و باقری هم به همان دلایلی که همه می دانیم، همراه آنها در تبریز حضور نداشتند. در سمت مقابل هم که شاهد غیبت تعیین کننده دو ستاره تراکتور در ترکیب اصلی بودیم. بزرگترین جای خالی این بازی اما چیز دیگری بود.


هواداران تراکتور بزرگترین غایبان این بازی بودند باشگاه تراکتور برای پر کردن جای خالی آنها تدابیر ویژه اندیشیده بود اما باد همه آنها را برد! تی تی ها در روزی که باد شدید در ورزشگاه یادگار امام تمامی پرچم ها و بنرها را پیش از آغاز بازی پاره کرده بود، از پای تلویزیون دیداری را تماشا کردند که یک فصل پیش، با حضور 80 هزار نفری شان، آن را به دیداری تاریخی تبدیل کرده بودند. تنها پر کننده جای خالی هواداران تراکتور در این دیدار، بنر بزرگی بود که روی آن نوشته شده بود: "51% in Asia" و به نظرسنجی معروف چند هفته قبل AFC اشاره داشت.

 

1563965

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها