کد خبر : 1732989 | 04 بهمن 1399 ساعت 08:48 | 33.5K بازدید | 2 دیدگاه

شکایت باشگاه فولاد به CAS قانونی است یا غیر قانونی؟

باشگاه فولاد به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کرده است و بر این عقیده است در آرای صادره از سوی رکن های قضایی فدراسیون فوتبال پیرامون محمد بلبلی متضرر شده است.

به گزارش "ورزش سه"، سعید آذری – مدیر عامل باشگاه فولاد در این باره گفته است:« کسانی که می‌گویند ما کار غیرقانونی کردیم از اساسنامه و قوانین اطلاعی ندارند. من به قوانین، اساسنامه و مسائل انضباطی اشراف کامل دارم و اجازه نمی‌دهم با این جریانات حق فولاد پایمال شود.عده‌ای فکر می‌کند که باشگاه فولاد فقط از استقلال شکایت کرده است، ولی اینطور نیست. بحث اصلی طرح دعوای ما در CAS اصلاً استقلال نیست و این باشگاه به‌عنوان مطلع در این شکایت فراخوانده شده است. محمد بلبلی، باشگاه سپیدرود و فدراسیون فوتبال از طرف‌های اصلی دعوای ما به حساب می‌آیند.»

 

محمد بلبلی بازیکنی بود که بعد از جدایی از سپیدرود راهی فولاد شد و از فولاد پیراهن استقلال را برتن کرد. شکایت باشگاه سپیدورد موجب محرومیت فولاد از پنجره نقل و انتقالاتی و محرومیت چند ماهه این بازیکن شد و در نهایت محمد بلبلی این فصل به تیم نفت مسجد سلیمان رفته است. 

 

اما سوال اساسی اینجاست شکایت باشگاه فولاد به دادگاه بین المللی ورزش قانونی است یا غیر قانونی؟ ماده 111 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به تیم ها این اجازه را می دهد در صورت اعتراض به احکام صادره از سوی رکن هاض قضایی فدراسیون فوتبال شکایت خود را به دادگاه عالی ورزش ارایه دهند و بر این اساس باید گفت رفتار فولاد در این پرونده تخطی از قانون نبوده است. حتی اگر رای نهایی صادره از سوی CAS تایید آرای صادره از سوی رکن های قضایی فدراسیون فوتبال ایران باشد.

1564964

دیدگاه‌ها