کد خبر : 1736091 | 18 بهمن 1399 ساعت 21:02 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع مربی استقلال از افزایش رقم قرارداد وریا

مصطفوی: چرا یکبار مشکل زمین را حل نمی‌کنید؟

صالح مصطفوی مربی سابق استقلال می گوید استقلال در طی سالهای قبل همیشه مشکل زمین تمرین داشته است.

مصطفوی: چرا یکبار مشکل زمین را حل نمی‌کنید؟

به گزارش "ورزش سه"، شیرینی پیروزی برابر نساجی و حفظ صدرنشینی لیگ برتر، خیلی برای هواداران استقلال ادامه دار نبود و علاوه بر اینکه وریا غفوری کاپیتان آبی ها به آن شکل استادیوم را ترک کرد، بازیکنان در پایان بازی در مصاحبه های پرتعداد به انتقاد از مدیریت تیم و مشکلات بزرگ تیم پرداختند.


یک روز پس از دیدار استقلال و نساجی، نامه ای از شکایت مدیریت آبی پوشان و شخص احمد مددی مدیرعامل این تیم از وریا غفوری در رسانه ها منتشر شد که در این نامه، رقم قرارداد کاپیتان استقلال نیز رسانه ای شد. عدم حضور غفوری و قایدی، دریافتی های پایین بازیکنان استقلال، مشکلات زمین تمرین و وعده های غذایی در اردوی تیم، همگی دست به دست هم داد تا آبی پوشان یک روز پرحاشیه ای را پشت سر بگذارند.


اما صالح مصطفوی آنالیزور و مربی موفق استقلالی ها که سابقه کار با کارلوس کی روش، آندره آ استراماچونی، فرهاد مجیدی و مجید نامجو مطلق در کارنامه ش دیده می شود، درخصوص مسائل پیش آمده از جمله رسانه ای شدن قرارداد وریا، افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان و نداشتن زمین تمرین، صحبت هایی را در گفتگو با خبرنگار ورزش سه مطرح کرده است که در زیر می خوانیم:

 

* استقلال از نظر زیرساخت با رقبایش قابل مقایسه نیست


زمین تمرین و امکاناتی که استقلال در اختیار دارد، واقعا جای تأسف دارد. چرا که در طی 5 ، 6 سال اخیری که من در این تیم بوده ام، استقلال هیچ موقع زمین تمرین مشخصی نداشته است. استقلال از نظر زیرساخت های اولیه باشگاه با رقبایش قابل مقایسه نیست. تیم هایی نظیر پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد، ذوب آهن و خیلی از باشگاه های دیگر مانند مس رفسنجان، سایپا، پیکان و... همگی یک زمین تمرین اختصاصی برای خودشان دارند ولی متأسفانه هر سال در زمان نقل و انتقالات تعمداَ شرایطی ایجاد می شود که ممکن است مسئولین تیم سرگرم خرید بازیکن شوند و از فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای تمرین تیم، غافل بشوند.

 

* با هزینه دو بازیکن، کمپ حجازی را بازسازی کنند


استقلال زمین هایی مانند کمپ ناصر حجازی و ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار دارد که با هزینه ای معادل هزینه یکی دو بازیکن، می تواند آنها را برای تبدیل به یک زمین تمرین در فصل بارندگی تبدیل کند تا استقلال در فصل بارندگی بدون زمین تمرین نماند و آواره نشود. اینکه گفته شد امکانات به این دلیل فراهم نمی شود تا محمود فکری زمین بخورد یا اینکه مشکل خاصی با ایشان دارند، از نظر من صحیح نیست. چرا که در زمان فرهاد مجیدی در فصل گذشته و قبل از بازی با گل گهر سیرجان نیز تیم دو جلسه قبل از بازی زمین تمرین نداشت و استقلال بدون دو جلسه تمرین قبل از بازی به مصاف این تیم رفت و شکست هم خورد. این مسائل وجود دارد.

 

* مدیران استقلال پشت نتایج تیم پنهان می شوند


من به یاد دارم بعد از استعفای آقای منصوریان، بازیکنان یک جلسه تمرینی با کفش های کتانی در پیست تارتان دور زمین شماره 2 استادیوم آزادی دویدند تا به اصطلاح یک جلسه تمرینی را اینگونه پشت سر بگذارند. این مسئله، یک معضل بزرگی است که من فکر می کنم متأسفانه مدیران تیم چون فکر می کنند دائمی نیستند، با قایم شدن پشت نتایج تیم از این مسئله فرار می کنند و کسی این مشکل بزرگ را تا به امروز برای استقلال برطرف نکرده است.

 

* وریا غفوری و قایدی ارزش خود را نشان داده اند


حرف و حدیث هایی پیرامون قرارداد بازیکنان استقلال مطرح شده است که چرا با بازیکنانی که با تیم قرارداد داشته اند، یک قرارداد جدید منعقد شده یا رقم قراردادشان افزایش پیدا کرده است. واقعیت این است در ابتدای فصل امسال، به دلیل تورمی که در کشور به وجود آمد، یک سری قراردادهایی با بازیکنان جدید بسته شد که دو تا سه برابر قرارداد بازیکنانی بود که در تیم حضور و قرارداد داشتند. این در حالی بود که شاید ارزش بازیکنانی که در تیم حضور داشتند، بیشتر بود و کارایی بهتری نسبت به دیگران داشتند. به طور مثال وریا غفوری کاپیتان تیم و یا مهدی قایدی که چه در فصل گذشته و چه در این فصل ارزش بالای خود را نشان دادند و برای استقلال بازیکنان ارزشمندی بودند. با توجه به این مسائل یا باید سقفی برای قراردادهای جدیدی که بسته شده است در نظر می گرفتند تا بازیکنان براساس کارایی که دارند، رقم قراردادشان تعیین شود یا اینکه رقم قرارداد بازیکنان قدیمی را افزایش دهند و به حدی برسد که در مبلغ قرارداد بازیکنان جدید درج شده است و به نوعی توازن بین قدیمی ها و جدیدها ایجاد شود.


* باید به رقم قرارداد بازیکنان جدید اعتراض شود


به نظر من اگر اعتراضی وجود دارد، باید به رقم قرارداد بازیکنان جدید اعتراض شود چون تعدیل قراردادهای دیگر، براساس قرارداد بازیکنان جدید انجام شده است. مدیرانی که تیم را قبول کرده اند، رقم این قراردادها را می دانستند و چاپ کردن قرارداد بازیکن و قراردادن آن جلوی هوادار، آن هم بلافاصله پس از دیداری که وریا غفوری درخواست تعویض داشته است، مسائل خوبی نیست.

 

* استقلال همیشه ، با دست خودی ها پایین آمده است


امیدوارم این حاشیه ها برای استقلال به پایان برسد. این تیم متأسفانه همیشه به جاهای خوبی که رسیده است، با دست خودی ها پایین آمده است. امیدوارم این مسائل و مشکلات حل شود و بازیکنان به حق و حقوقشان برساند و دیگر از این مسائل در تیم نبینیم و تیم صاحب زمین تمرین و امکانات مناسب در حد باشگاه استقلال باشد. این تیم باید زمین تمرین، سالن بدنسازی و کلینیک فیزیوتراپی اش در یک محل باشد و بازیکنان آواره این زمین و آن زمین نباشند. خود این تغییر زمین ها ریسک آسیب دیدگی را بالا می برد و این مسائلی است که امیدوارم مدیران به آن توجه کنند.

دیدگاه‌ها