کد خبر : 1737697 | 26 بهمن 1399 ساعت 21:09 | 82.8K بازدید | 2 دیدگاه

شاید بلبلی سر از اهواز دربیاورد

شکایت فولاد از استقلال دردسرساز می شود؟

شکایت باشگاه فولاد از استقلال بابت پرونده محمد بلبلی دردسرساز شده و ممکن است برای این تیم گران تمام شود.

شکایت فولاد از استقلال دردسرساز می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، پرونده ثبت قرارداد محمد بلبلی با دو تیم استقلال و فولاد، ممکن است برای آبی پوشان گران تمام شود. این بازیکن جوان در حالی سال گذشته به استقلال پیوست که مسئولان سپیدرود رشت مدعی شدند این بازیکن با آنها قرارداد داشته و حق امضای قرارداد با استقلال را نداشته است. از طرفی، باشگاه فولاد خوزستان نیز اعلام کرد که بلبلی پیش از پیوستن به استقلال با این باشگاه قرارداد داخلی امضاء کرده بود.


بعد از چندی، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در پی حواشی و تخلفات باشگاه فولاد خوزستان در پرونده شکایت باشگاه سپیدرود رشت درباره پرونده محمد بلبلی، این باشگاه (فولاد خوزستان) به محرومیت از ثبت قرارداد با هر بازیکن جدید (داخلی و خارجی) به مدت دو دوره زمانی کامل و متوالی نقل و انتقالات محکوم کرد.


نکته قابل توجه در محرومیت بلبلی این است که باشگاه استقلال از نظر کمیته تعیین وضعیت متوجه هیچ تخلفی نشده بود. بنابر این هیچ محرومیتی هم برای آن‌ها در نظر گرفته نشد. نورشرق در این باره گفته بود که باشگاه استقلال بازیکن خاطی را اغوا نکرده و او با میل و اراده خود این تصمیم را گرفته است. بنابر این باشگاه استقلال مرتکب خطایی نشده است.

 

1572687


با وجود اینکه فدراسیون فوتبال باشگاه فولاد را برای عقد قرارداد با محمد بلبلی، دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد اما به دلیل حضور این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون آنها را از پنجره دوم محروم کرده است یعنی فولادی ها می توانستند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، بازیکن جذب کنند.


با وجود اینکه می توان گفت فدراسیون با فولادی ها مراعات کرده است، اما مدیران این تیم پرونده را به دادگاه CAS برده و مدعی شده اند قرارداد محمد بلبلی با باشگاه سپیدرود رشت غیرحرفه ای بوده است به همین دلیل آنها با این بازیکن قرارداد امضا کرده اند.


اما نکته جالب توجه این است که با وجود اینکه وزارت ورزش بخش نامه ای دارد که باشگاه های ایرانی شکایت از یکدیگر را باید در فدراسیون فوتبال مطرح کنند، ولی فولادی ها خلاف این کار را انجام داده اند. مدیران فولاد در دفاعیه خود در دادگاه CAS، اعلام کرده اند که بلبلی بازیکن قانونی فولاد خوزستان بوده و با آنها قرارداد داشته است و مدیران استقلال این بازیکن را اغوا کرده و او را به خدمت گرفته اند.


نکته مهم این است که استقلال و فدراسیون فوتبال باید در این زمینه دفاعیات خود را ارسال کنند. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، احتمالا دادگاه CAS رای خود را به نفع فولاد صادر خواهد کرد و در نتیجه باشگاه استقلال با جریمه مالی مواجه خواهد شد و حتی ممکن است پنجره نقل و انتقالاتی استقلال نیز بسته شود و از آنجایی که محمد بلبلی محرومیت 4 ماهه اش را گذرانده است، احتمالا تنها با جریمه مالی مواجه شود.


در نامه صادره از دادگاه CAS مهلتی به باشگاه استقلال و فدراسیون داده شده که از آن 3 روز دیگر باقی مانده است تا دفاعیات خود را ارسال کنند و تا بدین لحظه هنوز هیچ دفاعیه ای از سوی باشگاه استقلال صادر نشده است و باید دید مدیران این تیم چه زمانی برای جلوگیری از محرومیت های سنگین، اقدام خواهند کرد. البته باید دید واکنش فدراسیون فوتبال نیز چه خواهد بود.

 

1572688

دیدگاه‌ها