کد خبر : 1743350 | 23 اسفند 1399 ساعت 12:55 | 22.3K بازدید | 1 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

ملاقات چهارساعته با رئیس و دبیر کل فیفا(عکس)

انتخاب بحرین به عنوان میزبان ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی در گروه سوم این رقابت ها موجی از ناامیدی را برای دیپلماسی ورزش ایران رقم زده است .

به گزارش"ورزش سه "،مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته میزبانان  دیدارهای باقی مانده در گروه های مختلف هشت گانه  مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022قطر و 2023جام ملتهای آسیا را اعلام کردند و میزبانی گروه ایران را در عین ناباوری به بحرین سپردند.


ایران در دور اول این رقابت ها سه بازی را در خارج از خانه برگزار کرده بود و بر اساس برنامه ریزی  این مسابقان دو دیدار آخر ایران که سرنوشت صعود تیم ها به آن گره خورده است می بایست به میزبانی ایران برابر تیم های بحرین و عراق برگزار می شد. 


انتخابی ناجوانمردانه که شاید رویای صعود به جام جهانی 2022را از نسل طلایی ایران بگیرد. نسلی که تنها سه لژیونرش در چند سال گذشته  موفق شده اند آقای گلی لیگ های معتبراروپایی در کشورهای هلند ، پرتغال و روسیه را به نام ایرانی ها رقم بزنند و در حال حاضر از بهترین های آسیا هستند.


از روز گذشته که خبر رسانه ای شد و گمانه زنی ها به حقیقت پیوست مسئولان فدراسیون فوتبال از پیگیری جدی موضوع برای احقاق حقوق از دست رفته کشورمان صحبت کردند،نوشداروی که همیشه در این سالها شنیده ایم و هیچ وقت هم اتفاقی خوشایند در پس این صحبت ها برای فوتبال و حتی ورزش ایران اتفاق نیافتاده است. همه اهالی فوتبال می دانند شرایط بسیار دشوار شده است و بعید است ای اف سی در این خصوص تجدید نظر نماید.


تا بوده همین بوده ، همیشه به گوشزدها و یادآوری ها گوش ندادیم و وقتی به خود آمدیم که کار از کار گذشته است. عدم وجود دیپلماسی مناسب و ارتباط مستمر با مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا زخم های زیادی بربدنه  تاریخ فوتبال ایران به جا گذاشته که بعضاً هنور هم بعد از گذشت سالها  در تن رنجور فوتبال دیده می شود.


 به این ها اضافه کنیم رقابت های باشگاهی آسیا  را که قرار است در حالی برگزار شود  که هند تازه وارد به آن میزبان است و نمایندگان ایران به جبر و تصمیم ای اف سی  باید به عربستان سفر کنند.


مشکلات این روزهای فوتبال در روابط بین الملل ذهن اهالی فوتبال را به اسفند 64می برد. به زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق و مشکلات عدیده آن روزها و درخواست  هاولانژ فقید که ریاست فیفا را به عهده داشت برای سفر به ایران و حضور رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال در مقر فیفا و مذاکره با هاوه لانژ و سپ بلاتر دبیر کل آن زمان فیفا و اظهار نظر  هاوه لانژ که بعد از 35 سال هنوز برای فوتبال ایران تازگی دارد. هاوه لانژ به نصرالله سجادی رئیس وقت فدراسیون گفته بود:
" من متعجب و متاسف هستم که شما در بسیاری از مجامع غایب هستید،در حالی که فوتبال شما در آسیا به جمع دو سه کشور برتر تعلق دارد."

 

1581743

دیدگاه‌ها