کد خبر : 1743641 | 24 اسفند 1399 ساعت 17:25 | 20.6K بازدید | 4 دیدگاه

گزارش: اولین حمله عزیزی‌خادم به کدام فدراسیون؟

واکنش مکتوب رئیس تازه فدراسیون فوتبال به موضوع میزبانی بحرین در مسابقات مقدماتی جام جهانی در مرحله اول شامل حملاتی به تیم قبلی مستقر در فدراسیون فوتبال بود.

گزارش: اولین حمله عزیزی‌خادم به کدام فدراسیون؟

به گزارش "ورزش سه" پس از اعلام میزبانی بحرین در چهار بازی باقیمانده مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 در دور اول در منطقه آسیا در گروه ایران و در شرایطی که علاقه‌مندان به فوتبال از این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا خشمگین و متعجبند، صحبت‌هایی درباره انجام جلسه‌ای بین وزیر ورزش و رئیس جدید فدراسیون فوتبال مطرح شد؛ دیشب علی جوادی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه شب‌های فوتبالی» گفته بود که این جلسه مهم نتایجی خواهد داشت که به اطلاع طرفداران فوتبال ایران خواهد رسید.

 

صحبت‌های او که چند ساعت پیش‌تر نیز در برنامه «ورزش و مردم» مطرح شده بود، کنایه‌هایی خطاب به مهدی تاج عضو ایرانی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس پیشین فدراسیون به زبان آورده شده بود؛ هم‌چنین جوادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحرکات داخلی برای سلب میزبانی ایران اشاره کرده بود.

 

با این وصف و پس از سکوت 24 ساعت فدراسیون فوتبال بعد از یک جمعه پر تب و تاب، امروز بیانیه‌ای با امضای شهاب‌الدین عزیزی خادم روی خروجی فدراسیون قرار گرفت که در مهم‌ترین بخش این بیانیه آن‌چه که اهمال‌کاری و بی‌توجهی پیشینیان خوانده، به عنوان مقصر میزبانی بحرین در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی فدراسیون فوتبال و مجموعه‌های وابسته با تمام توان و ظرفیت خود در تلاش هستند تا فصل اول اولویت برنامه‌های پیشنهادی او که صعود تیم‌ملی به جام جهانی است را عملیاتی سازند؛ (گرچه همه می‌دانند که در فوتبال چه گذشته و چه فرصت‌های طلایی از دست رفته است).

 

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که عزیزی‌خادم به طور مشخص اعلام نکرده منظورش از گذشتگان دقیقا متوجه چه کسی است؛ با توجه به صحبت‌های مطرح شده در روز جمعه می‌شود حدس زد که او مهدی تاج را نشان رفته اما نکته اینجاست که مسئله میزبانی بحرین و موضوع برگزاری متمرکز ادامه بازی‌های مقدماتی در منطقه آسیا یک موضوع تازه است که در یکسال گذشته و پس از استعفای تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و سرپرستی حیدر بهاروند تبدیل به موضوع مهم تیم‌های ملی همه کشورهای آسیایی شده است.

 

در واقع اگه گلایه‌ای وجود داشته باشد باید متوجه سرپرستی حیدر بهاروند و دبیرکلی مهدی محمدنبی باشد؛ دو چهره‌ای که هردویشان توسط مسعود سلطانی‌فر به این سمت‌ها گماشته شده‌اند، وزیری که عزیزی‌خادم در بیانیه‌ی اخیرش از وی یاد کرده و او در جایگاهی قرار داده که قرار است دوشادوش معضل میزبانی بحرین را با توجه به توان دیپلماسی کشور حل کنند.

 

البته به سختی می‌شود باور کرد که عزیزی‌خادم گلایه و انتقادی نسبت به بهاروند داشته باشد، چرا که در فوتبال همه از پیوند میان این دو باخبرند .

 

در نهایت استنباط و استنتاج ما همان گمانه اول و مسئله کرسی آسیایی تاج است که البته خود او دخالت یا مشاورت در این مسئله را به کلی انکار می‌کند و می‌گوید تعیین میزبان در حیطه کمیته اجرایی نیست.

دیدگاه‌ها