کد خبر : 1743769 | 25 اسفند 1399 ساعت 11:27 | 37.3K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ

پسر بچه ای که مزد زحماتش را در جام جهانی گرفت(عکس)

نگاهی به بازیکنان رده نوجوانان و جوانان در سال های گذشته نشان می دهد چه بازیکنانی به آرزوهای خود رسیده اند.

پسر بچه ای که مزد زحماتش را در جام جهانی گرفت(عکس)

به گزارش"ورزش سه "،درسال 1363بازیکنان  متولد 1346و قبل تر از آن  می توانستند عضوی از رده نوجوانان باشند و در بین آنها  تعدادی از بهترین ها در دوران کودکی و قبل از آغاز جوانی به اردوی تیم ملی نوجوانان معرفی می شدند .


در اسفند سال 1362سرمربی وقت تیم ملی نوجوانان علی محمدمرتضوی از بین بازیکنان تهرانی 56بازیکن را به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت کرده بود که در بین آنها نام یک آشنا دیده می شود .


حمید استیلی تنها نام آشنای آن بازیکنان  بعدها به پاس و پرسپولیس و تیم ملی رسید و در نهایت گل قرن را دیدار تمام حیثیتی 31خرداد 1377به تیم ملی آمریکا در جام جهانی فرانسه زد.


آن روزها و بعد از آن دیدار یکی از دو هفته نامه ورزشی تیتر زد"او مزد زحماتش را از خداوند گرفت"


تیتری که ساخته شده بود  برای حمید استیلی و به او هم می آمد. استیلی که کمتر سابقه گلزنی در رده ملی و باشگاهی دارد و همیشه در میانه میدان به دوندگی ها و جنگندگی اش شهره بود در آن بازی بزرگ بزرگترین هدیه زندگی اش از خداوند را گرفت و مهمترین گل تاریخ فوتبال ایران را به آمریکا زد.


حالا و بعد از گذشت 22سال از آن بازی و نگاهی به دعوت شدن او به اردوی تیم ملی نوجوانان و رسیدن او به تیم ملی بزرگسالان در بین این همه بازیکن مطرح تهرانی در رده نوجوانان نشان می دهد او برای رسیدن به آن روز خاص سختی ها و زحمات زیادی کشیده است.

1582355

دیدگاه‌ها