کد خبر : 1744620 | 29 اسفند 1399 ساعت 00:24 | 93.1K بازدید | 1 دیدگاه

حذف مورینیو به دست یاران صادق محرمی

صعود باورنکردنی از پشت میله‌های زندان!

تیم دیناموزاگرب دست به کار بزرگی زد و در دیدار برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، تاتنهام را از دور رقابت ها کنار زد.

صعود باورنکردنی از پشت میله‌های زندان!

 

به گزارش "ورزش سه"، سه روز پیش بود که خبری شوکه کننده از کرواسی مخابره شد و اعلام گردید سرمربی دیناموزاگرب باید راهی زندان شود. زوران مامیچ سرمربی کهنه کار کروات به دلیل فرار مالیاتی به مبلغ 1.7 میلیون یورو و اختلاسی 140 میلیون یورویی باید 4 سال و هشت ماه را در زندان به سر ببرد.


اعلام این خبر در آستانه دیدار برگشت دیناموزاگرب و تاتنهام در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، تیم کروات را به بحران عجیبی فرو برد و مامیچ نیز از سمت خود استعفا داد تا دامیر کرزنار، بازیکن سابق دینامو زاگرب هدایت این تیم را در فاصله 48 ساعت تا بازی با تاتنهام بر عهده بگیرد.


شاگردان ژوزه مورینیو که در بازی رفت موفق شده بودند با گل های هری کین برنده از زمین خارج شوند، با حواشی پیش آمده برای حریفشان، تقریبا خودشان را در مرحله بعد می دیدند ولی پنج شنبه شب یکی از بزرگترین شگفتی های فوتبال اروپا رقم خورد و آن کامبک استثنایی هم تیمی های صادق محرمی بود.

 

1583550


زوران مامیچ که به دلیل فرار مالیاتی و اختلاس باید 4 سال و 8 ماه را در زندان به سر ببرد، شاید باور نداشته باشد که تیم او شکست دو بر صفر دور رفت را جبران کرد و راهی مرحله بعد شد. دینامو اولین تیم تاریخ است که در زمان حضور مربیش پشت میله های زندان، بازی 2-0 باخته را کامبک زده است!

 


در حالیکه نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، خیلی ها تیم مورینیو را در مرحله بعدی این رقابت ها تصور می کردند اما در این دیدار، میسلاو اورشیچ وینگر 28 ساله دیناموزاگرب یکی از به یادماندنی ترین شب های دوران فوتبالی خودش را رقم زد. او ابتدا در دقیقه 62 با حرکتی در عرض و با شوتی فوق العاده و موزی شکل، توپ را به گوشه دروازه هوگو لوریس فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند. گلی که ذهن ها را به سمت گل های زیبای آرین روبن برد.


در حالیکه به نظر می رسید بازی رو به پایان است، حمله بازیکنان دینامو درون محوطه جریمه و پاس آتیمون در دقیقه 82 به اورشیچ، او را روی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد که این بازیکن با شلیکی دیدنی حساب کار را به دو بر صفر تغییر داد تا بازی در مجموع دو بازی رفت و برگشت 2 – 2 مساوی شده و کار به وقت های اضافی کشیده شود.


 در دقیقه 106 حرکت انفرادی و فوق العاده میسلاو اورشیچ با جا گذاشتن 3 بازیکن تاتنهام همراه بود. وینگری که گویی خستگی در عضلات او معنا ندارد پس از عبور از بازیکنان حریف با شوتی دیدنی گل سوم و برتری بخش را به کنج دروازه لوریس فرستاد تا دیناموزاگرب در میان شگفتی همگان دست به کار بزرگی بزند و با نتیجه 3 بر صفر از سد تاتنهام عبور کند تا حساب کار در مجموع 3 بر 2 به سود نماینده کرواسی به پایان برسد.

 

1583551


شادی بی حد و حصر برای بازیکنان دیناموزاگرب. تیمی که در فاصله 48 ساعت تا بازی دشوار مقابل تاتنهام، مربی خود را از دست داد ولی حتی غیبت مامیچ نیز باعث نشد آنها دست از تلاش برای جبران شکست بردارند.


در حالیکه با اتفاقات پیش آمده برای سرمربی دیناموزاگرب انتظار زیادی از این تیم نمی رفت، اما آنها با ارائه یک بازی فوق العاده و دیدنی، دست به کار بزرگی زدند و شاگردان مورینیو را به زانو آوردن تا تیم بدون سرمربی دینامو، موفق به شکست تاتنهام پرستاره شود.


زوران مامیچ که در فاصله اندکی تا بازی با تاتنهام از هدایت دینامو انصراف داد، حالا شاید باور نداشته باشد که شاگردان او شگفتی بزرگی را رقم زده اند و با پیروزی مقابل تاتنهام راهی مرحله یک چهارم نهایی شده اند. دینامو نشان داد که با وجود مشکلاتی نظیر حضور سرمربی تیم پشت میله های زندان، باز هم می توان شگفتی ساز شد و همین مسائل است که فوتبال را به جذاب ترین ورزش دنیا تبدیل کرده است.

 

بازتابهای حذف ناباورانه تاتنهام در زاگرب:

 

 

1583556


طرح جالب بلیچر ریپورت از مورینیو با الهام از سریال بازی تاج و تخت و لحظه ای که جافری باراتیون جام سم را نوشید.

 

 

1583558


مربی دینامو گل های اورشیچ را تماشا می کند.

 

 

1583557


شادی عجیب هواداران آرسنال پس از باز شدن دروازه تاتنهام

 

 

1583560


طعنه پیج توئیتری گل به مورینیو:
ژوزه امشب دینامو زاگرب چند گل زده است؟

 

 

1583559


مربی دینامو زاگرب در حال انجام تاکتیک های خود
از زندان است:

 

 

1583574


مربی دیناموزاگرب در کنفرانس خبری پس از بازی:

 

 

1583575


این همان مربی دیناموزاگرب نیست که صحبت هایش را قبل از بازی به دستیارش می رساند؟

 

 

1583576


طرفداران تاتنهام در حال بردن ژوزه مورینیو به همان زندانی که مربی دینامو زاگرب در آنجاست

دیدگاه‌ها