کد خبر : 1748517 | 22 فروردين 1400 ساعت 15:51 | 64.7K بازدید | 11 دیدگاه

تیک اف در آسمان ریاض برای یک دوره تازه

نکونام - ژاوی ؛ دو خط موازی که به هم رسیدند!

۲۴ ساعت پس از قهرمانی بدون شکست السد در قطر، فولاد با ۴ گل العین را شکست داد تا همگروهی‌اش با این تیم قطری قطعی شود.

نکونام - ژاوی ؛ دو خط موازی که به هم رسیدند!

 

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سال‌ها پس از ارتباط ویژه با ژاوی هرناندز کاپیتان و هافبک سابق بارسلونا و سرمربی فعلی السد قطر، در یک دوره فشرده رقابت دوبار مقابل تو قرار خواهد گرفت تا یاد نبردهای چند ساله این دو در لالیگا زنده شود. زمانیکه نکونام به عنوان هافبک پست ۶ اوساسونا مأموریت داشت تا ۶ بارسلونا یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ را کنترل کند

.

از روزی که جواد نکونام فوتبال را کنار گذاشت و دیگر بازوبند تیم‌ملی را بر بازو نبست، نزدیک به ۵ سال می‌گذرد و او حالا یکی از سرمربیان جوان و موفق فوتبال ایران است.

 

1589922

 

 

کاپیتان سابق تیم ملی ابتدا به عنوان دستیار کی‌روش برگزیده شد اما در نهایت اتفاقات دست به دست هم داد تا به جای دستیاری، کارش را به عنوان سرمربی از لیگ یک آغاز کند. نکونام که کارش به عنوان سرمربی را با خونه به خونه آغاز کرده بود، خیلی زود به نساجی رفت و موفق شد تا این تیم را پس از ۲۴ سال به لیگ برتر برساند، اتفاق بزرگی که برای نساجی و فوتبال مازندران افتاد.

 

کاپیتان سابق تیم ملی پس از این ماموریت در لیگ برتر سرمربی نساجی بود و در میانه راه از این تیم جدا شد تا با خاطره خوش و موفقیت بزرگ مازندران را ترک کند. در ابتدای فصل بعد، فولاد پس از جدایی افشین قطبی با وی مذاکره کرد و او در حالیکه پیشنهاد تراکتور را روی میز خود می‌دید، ترجیح داد تا به فولاد بیاید و رویاهای خود را در گرمای اهواز جستجو کند.

 

 

1589920


او در همان فصل نخست و در حالیکه کرونا لیگ را تحت فشار قرار داده بود در ده بازی آخر خانگی خود نه برد کسب کرد و یک تساوی نیز دیگر نتیجه وی در این مسابقات بود تا با این ۲۸ امتیاز خانگی اخیر و دیگر امتیازات به لیگ قهرمانان آسیا برود. هافبک سابق اوساسونا در ابتدا و البته نیم‌فصل از استقلال پیشنهاد داشت و در نهایت تشخیص داد تا با فولاد بماند و کارش را ادامه بدهد، به نظر می‌رسید او می.خواست ماموریتش را تکمیل کند.

 


او روز گذشته در نخستین دیدار به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان آسیا کارش را آغاز کرد، کاری بی نقص و کامل تا تیم متمول البته را با ۴ گل بدرقه کند. آنالیز کامل و حرفه‌ای کادرفنی فولاد و البته اجرای عالی خواست‌های کادرفنی توسط بازیکنان فولاد باعث شد تا کشتی العین خیلی زود شکسته شود.

 

1589924

 


نکونام پس از ۷۵ بازی و ۹۳۵ روز موفق شد یک برد پر گل و شش گله را برای فولاد به ارمغان بیاورد، آخرین برد پرگل فولاد برابر مس شهر بابک در جام حذفی بود و حال قرمزهای اهوازی در آسیا یک نتیجه درخشان را کسب کردند. نکو پس از این برد روی دست‌های بازیکنانش به آسمان پرتاب شد و با مشت‌های گره کرده عکس‌های یادگاری با اعضای تیمش گرفت تا این برد تاریخی را جشن بگیرد. نکو و البته کادر جوانش آرزوهای بزرگی برای آینده خواهند داشت و باید بدانند همینگونه باید پر تلاش و بدون خستگی کار را پیش ببرند چرا که همانگونه روی تخته رختکن خود قبل از بازی با العین نوشتند:

 

1589919

 


تو به چیزی که آرزو کردی نمی‌رسی، به چیزی می‌رسی که تلاش کردی.

سریال نکو و فولاد حال فصل جدیدش در آستانه شروع است و این تیم باید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های بزرگ السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم‌گروه باشد و البته کار سختی در این گروه خواهند داشت. قرمزهای اهواز باید برد برابر العین را فراموش کنند و حال به فکر مسابقات گروهی باشند و بدانند برای صعود باید همچنان تلاش کنند، بیشتر و بیشتر.

قطعا جواد نکونام دوست دارد به همراه ژاوی هرناندز دو مربی صعود کننده از این گروه باشند، چیزی که اغلب ایرانی‌ها می‌خواهند اما به هرحال و با وجود دوستی‌های عمیق شاید یکی از این دو در لیگ قهرمانان باقی بماند.

دیدگاه‌ها