کد خبر : 1749369 | 26 فروردين 1400 ساعت 14:51 | 54.7K بازدید | 3 دیدگاه

96 میلیون یورو در خزانه

سود مالی هنگفت رئال پس از حذف لیورپول

حذف لیورپول و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان سود مالی هنگفتی برای رئال به همراه داشته است.

سود مالی هنگفت رئال پس از حذف لیورپول

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، در مقطعی از فصل که رئال مادرید شرایط خوبی نداشت، حتی احتمال حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز این تیم را تهدید می کرد. پس از صعود رئال به عنوان تیم اول گروه و برخورد به آتالانتا نیز برخی این تیم را در یک هشتم نهایی حذف شده می دانستند ولی رئال قاطعانه به یک چهارم نهایی رفت و در این مرحله نیز توانست لیورپول را در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3-1 شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

 

 

1591223

 

 

رئال مادرید شش بازی در دور گروهی انجام داد و در مجموع 56.2 میلیورو یورو از یوفا دریافت کرد. در میزان درآمد هر باشگاه از لیگ قهرمانان، فاکتورهایی چون رتبه بندی در فهرست یوفا، عملکرد تیم در تاریخ لیگ قهرمانان، حق پخش تلویزیونی و .... تاثیرگذار هستند.

 

رئال مادرید پس از صعود به یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی نیز 40 میلیون یوروی دیگر کسب کرده و به این ترتیب در حال حاضر نزدیک به 100 میلیون یورو دریافت کرده است. مبلغی که در شرایط پاندمی کرونا و ضرر اقتصادی بزرگی که متحمل شده، حکم نسخه شفابخش را دارد.

 

 

1591178

 

 

این پایان کار نیست و رئال که به نیمه نهایی رسیده، اگر به فینال برسد، مبلغ 15 میلیون یوروی دیگر نیز دریافت خواهد کرد و در صورت رسیدن به قهرمانی، 19 میلیون یورو پاداش می گیرد. مبلغ نهایی در یافتی رئال مادرید تا پایان کار تیم مشخص نخواهد شد اما برای مثال لیورپول به عنوان قهرمان سال 2019 در مجموع 111 میلیون یورو کسب کرد که در مقایسه با بارسلونایی که در نیمه نهایی حذف شده بود، 6 میلیون یورو کمتر بود.

رئال مادرید که همان سال در یک هشتم نهایی حذف شده بود نیز 85 میلیون یورو دریافت کرد. بایرن مونیخ فاتح لیگ قهرمانان فصل گذشته هم 83 میلیون یورو به دست آورد.

 

دیدگاه‌ها