کد خبر : 1753162 | 13 اردیبهشت 1400 ساعت 13:29 | 25.2K بازدید | 1 دیدگاه

در واکنش به اعتراضات؛

اشمایکل: اتفاق دیروز کار یک مشت احمق بود

پیتر اشمایکل، دروازه بان سابق منچستریونایتد، می گوید که هواداران این باشگاه باید با گلیزرها همکاری کنند.

اشمایکل: اتفاق دیروز کار یک مشت احمق بود

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه تظاهرات گسترده هواداران منچستریونایتد در اعتراض به خانواده گلیزر، مالکان آمریکایی باشگاه، مسابقه این تیم برابر لیورپول را لغو کرد، پیتر اشمایکل نیز درباره این موضوع اظهار نظر کرده است.

 

اشمایکل در واکنش به تظاهرات گسترده بر علیه گلیزرها در روز گذشته معتقد است که این باشگاه به جای تغییر مالکیت، به تغییر مسیر نیاز دارد.

گری نویل و روی کین از ستاره های سابق یونایتد بودند که با حمایت از اعتراضات هواداران گفتند که نمی توانند اعمال معترضان را محکوم کنند.

اما اشمایکل معتقد است که درخواست هواداران برای خروج گلیزرها از باشگاه عملی نخواهد شد و می گوید که هواداران بهتر است به جای اینکه خواهان تغییر کلی مالکیت باشگاه شوند، در راستای تغییر و بازسازی ساختاری باشگاه قدم بردارند.

 

1597590

 

اشمایکل گفت: "اینکه بگوییم "گلیزرها باید بروند" آسان است. اما قیمت این باشگاه... نمی دانم... سه، چهار، پنج میلیارد دلار است؟ چه کسی چنین پولی دارد که یک باشگاه فوتبال را بخرد؟

به خریداران احتمالی نگاه کنید، آنها قرار است اوضاع را خیلی بهتر کنند؟ قرار است اوضاع متفاوت باشد؟ مثال هایی وجود دارد اما آنها هیچوقت باشگاهی با چنین قیمتی را خریداری نکرده اند.

من بیشتر ترجیح می دهم که با گلیزرها کار کنیم چرا که فکر می کنم در این خانواده اراده‌ای برای همکاری وجود دارد. با گلیزرها کار کنیم تا این باشگاه را تبدیل به آن چیزی کنیم که باید باشد.

به نظرم همه احساس می کنند که خانواده گلیزر کمی زیادی از این باشگاه فاصله دارند. آنها گاهی می آیند و سری می زنند، اما هر هفته آنجا نیستند. هرگز نمی بینید که جوئل گلیزر مقابل دوربین ها قرار بگیرد و درباره باشگاه صحبت کند و فکر می کنم این موضوع هواداران را بسیار اذیت می کند.

ما این مالکان را داریم که همیشه از بیرون قضایا را هدایت می کنند و به نظر می رسد که اهمیتی به باشگاه نمی دهند و موضوع برای‌شان فقط پول است. من فکر نمی کنم این کاملا درست باشد.

به نظرم آنها خیلی به مالکیت منچستریونایتد افتخار می کنند. فکر می کنم که الان نیاز به بازسازی نحوه عملکرد در باشگاه وجود دارد."

 

1597588

 

اشمایکل همچنین اقلیتی از هواداران که، به زعم خودش، اعتراضات روز گذشته را از حد گذراندند را نیز محکوم کرد. اما از هواداران حقیقی شیاطین سرخ خواست تا همچنان به شیوه صحیح به اعتراضات خود ادامه دهند تا مدیران رده بالای باشگاه را وادار به شنیدن کنند.

اشمایکل افزود: "فکر نمی کنم هواداران متعصب و خونی ما آنهایی بودند که به داخل ورزشگاه ریختند. فکر می کنم آنها یک مشت احمق دردسرساز بودند. هیچ کدام از آنها روزگار خوش ما را به خاطر نخواهند آورد. بعضی از آنها وقتی گلیزرها باشگاه را خریدند حتی به دنیا نیامده بودند.

هواداران متعصب، هواداران حقیقی، شما همچنان به ابراز نظراتتان ادامه دهید. اما آن را در سطحی مناسب نگه دارید. در این راه احمق نباشید. چیزی را که غیرواقعی است طلب نکنید. اما به فشار آوردن و نظر دادن ادامه دهید.

چیزی که از دو هفته گذشته آموختیم این بود که اگر در کنار هم بایستیم و به طرف مقابل مخالفت مان با برخی ایده ها را نشان دهیم، به عنوان یک گروه عظیم، این حرکت اثربخش خواهد بود. فکر می کنم که نه فقط منچستریونایتد، بلکه فوتبال الان بر سر یک بزنگاه است.

اکنون این فرصت فوق العاده برای تغییر مسیر وجود دارد. چیزی که من فکر می کنم برای زمانی بسیار بسیار بسیار طولانی به آن نیاز داشتیم."

 

 

 

دیدگاه‌ها