کد خبر : 1753677 | 16 اردیبهشت 1400 ساعت 15:06 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

رفقای دیروز، رقبای امروز

چهار چالش سخت در انتظار مورینیو (عکس)

ژوزه مورینیو پس از انتخاب رم به عنوان ماجراجویی بعدی اش، حالا باید در انتظار 4 چالش سخت و جالب توجه باشد.

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی سابق تاتنهام، همانطور که به صورت ناگهانی و غافلگیرکننده از این تیم جدا شد، به همان اندازه و در انتخابی شوکه کننده راهی رم شد تا در آغاز فصل بعد، هدایت جالوروسی را برعهده بگیرد و جانشین هموطنش شود.


پائولو فونسکا که پس از کسب نتایج خوب و قابل توجه در شاختار دونتسک راهی کشور چکمه شد تا هدایت تیم قرمزهای پایتخت نشین را برعهده بگیرد، به دلیل ناکامی در کسب نتایج مطلوب در طی دو فصلی که بر روی نیمکت رمی ها بود، جایش را به مورینیو داد.

 

 

1598388

 


آقای خاص دنیای فوتبال که 2 سال هدایت اینتر را برعهده داشت، با نراتزوری به عنوان قهرمانی اروپا دست یافت و از چند روز پیش زمزمه های بازگشتش به فوتبال ایتالیا به گوش می رسید و در حالیکه گفته می شد ممکن است مقصد او میلان باشد، به ناگاه سر از رم درآورد تا در فصل آتی سرمربی جدید گرگ ها باشد.


مورینیو در فصل بعدی سری آ، با چهره های بسیار آشنایی روبرو خواهد شد. شاید مهمترین و جالب ترین تقابل او با تیم سابقش اینتر باشد. ژوزه که توانست نراتزوری را پس از 45 سال به قهرمانی در فوتبال اروپا برساند و به عنوان تنها تیم ایتالیایی موفق به کسب سه گانه شود، نزد هواداران اینتر به شدت محبوب است.

 


او در زمانی که سکان هدایت اینتر را برعهده داشت، در دو بازی فینال جام حذفی و سوپرجام ایتالیا و کسب قهرمانی سری آ توانست رم را شکست دهد و درگیری های پیش آمده در این بازی ها، باعث شد تا هواداران رم دل خوشی از آقای خاص نداشته باشند و مورینیو نزد تیفوسی های جالوروسی حتی منفور نیز بود ولی اکنون داستان به کلی تغییر کرده و او مربی فصل بعد رم خواهد بود و شاید عدم ارسال پیام تبریک بابت قهرمانی اینتر در سری آ از سوی مورینیو، همین مسئله پذیرفتن هدایت رم بوده است.


مورینیو در فصل بعد در حالی باید روبروی آنتونیو کونته قرار بگیرد، که تصاویر درگیری شدید و لفظی این دو در لیگ برتر انگلیس در ذهن علاقه مندان به فوتبال ثبت شده است. زمانی که ژوزه هدایت یونایتد را برعهده داشت و کونته نیز سرمربی چلسی بود، آنها در یکی از تقابل های دو تیم با هم درگیری شدیدی در کنار خط پیدا کردند. البته کونته روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که هیچ گونه مشکلی با مورینیو ندارد و بازگشت آقای خاص به ایتالیا خبر خوبی برای همه است. 

 

 

1598390

 


دیگر تقابلی که در جدال رم و اینتر در انتظار ژوزه خواهد بود، تقابل با روملو لوکاکو مهاجم آماده این روزهای فوتبال ایتالیاست. لوکاکو که در دوره دوم حضور مورینیو در چلسی عضو این باشگاه بود، توسط مورینیو آنچنان به کار گرفته نشد و همین مسئله منجر به انتقال های قرضی ستاره بلژیکی به تیم هایی نظیر اورتون و وست برومویچ شد و حالا لوکاکو قصد دارد توانایی هایش را حضوری به آقای خاص ثابت کند.


جدال نوستالژیک دیگری که در انتظار ژوزه خواهد بود، مصاف او با شاگرد سابقش رونالدو خواهد بود. هر چند که شایعات و اخباری پیرامون جدایی فوق ستاره پرتغالی از یوونتوس به گوش می رسد ولی در صورت ماندگاری CR7 در تورین، تقابل او با مورینیو یادآور دوران حضور این دو در رئال مادرید خواهد بود که منجر به فتح لالیگا در سال 2012 و یک کوپا دل ری و همچنین یک سوپرجام اسپانیا شد.

 

 

1598389

 


و سرانجام چالش چهارم مورینیو با دیگر شاگردش خواهد بود. زلاتان ابراهیموویچ پیرمرد سوئدی میلانی ها که قراردادش را به مدت یک سال دیگر با روسونری تمدید کرده است، در زمان حضور در منچستریونایتد عضو این باشگاه بود و در فصل بعد رقابت سختی نیز بین این دو نفر رقم خواهد خورد.

 

 

1598391

دیدگاه‌ها