کد خبر : 1753931 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 10:21 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ یک / اوج حساسیت در اهواز و شیراز

دیدارهای باقی مانده هفته ی بیست و سوم لیگ یک امشب در شهرهای مختلف برگزار می شود.

لیگ یک / اوج حساسیت در اهواز و شیراز 

به گزارش "ورزش سه"، در دو بازی ابتدایی هفته بیست و سوم که شب گذشته برگزار شد مس کرمان در خانه با یک گل در برابر خوشه طلایی شکست خورد. این شکست تیم های در تعقیب مس کرمان یا به عبارت ساده تر مدعیان را خوشحال کرد چرا که اکنون آنها هم می توانند داعیه ی قهرمانی داشته باشند. استقلال خوزستان اگر امشب در بازی با ملوان به پیروزی برسد به فاصله ی دو امتیازی مس کرمان خواهد رسید و این می تواند یک اتفاق فوق العاده برای شاگردان امیر خلیفه اصل باشد. در حالی که اگر مس پیروز می شد با وجود برتری استقلال خوزستان فاصله 5 امتیازی بین دو تیم باقی می ماند. 

 

البته که پیروزی استقلال خوزستان در برابر ملوان آسان به دست نخواهد آمد. به این خاطر که ملوان هفته گذشته با شکست نساجی به خوبی نشان داد می تواند در خانه ی حریفان هم تیم خوبی نشان دهد. از سویی به نظر می رسد این آخرین فرصت برای ملوانی ها برای مدعی شدن است. همان طور که خوشه طلایی 31 امتیازی با شکست مس در کرمان شانس صعود پیدا کرد ملوان 31 امتیازی هم تنها در صورت پیروزی در اهواز می تواند بخت صعود پیدا کند. 

 

برتری هوادار در برابر چوکای تالش اگر چه کار تیم چوکا با مربیگری مهدی پاشازاده را برای بقاء در جدول بازی ها سخت کرد اما یک بار دیگر باعث مدعی شدن هوادار با مربیگری غلامرضا عنایتی شد. حالا آنها تیم سوم جدول هستند. البته باید منتظر نتایج سایر دیدارها باشند. به خصوص بازی فجر سپاسی در برابر بادران. این بازی برای هر دو تیم 6 امتیازی است. اگر بادران پیروز شود 38 امتیازی می شود و دست کم می تواند به رتبه ی هفته قبل یعنی سوم جدول برگردد و اگر فجر سپاسی پیروز شود که 37 امتیازی خواهد شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هوادار در سکوی سوم قرار خواهد گرفت. رقم خوردن نتیجه مساوی در این دیدار به سود دیگر مدعیان تمام می شود. 

 

دربی بوشهر در شرایطی برگزار می شود که هر دو تیم 31 امتیازی هستند. این دو تیم هم شرایط مشابه خوشه طلایی و ملوان دارند و تنها پیروزی در این دیدار است که دوباره می تواند شانس صعود را برای آنها زنده نگه دارد. خیبر خرم آباد دیگر تیم 31 امتیازی جدول رده بندی است. تیمی که چهار هفته متوالی پیروز شده و بازی در جام حذفی در برابر صنعت نفت را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. شاگردان عبدالله ویسی هم این بخت را دارند که با غلبه بر قشقایی شیراز رسما به جمع مدعیان ملحق شوند. شرایط جدول رده بندی نشان می دهد تیم شهرداری آستارا قهرمان نیم فصل هم در صورتی که امشب موفق به شکست نود ارومیه شود دوباره می تواند داعیه ی صعود داشته باشد چرا که این تیم هم 34 امتیازی خواهد شد. نود ارومیه بعد از گل ریحان دومین نامزد سقوط به دسته پایین تراست. بر اساس قانون سه تیم انتهای جدول بدون حضور در بازی پلی آف و مستقیم به لیگ 2 سقوط می کنند. 

 

نکته ی جالب بازی های این هفته استفاده از داوران لیگ برتری در بازی های مهم و حساس است. بعد از اعتراض شدید دو باشگاه ملوان و بادران به داوری در هفته ای که گذشت کمیته داوران تصمیم گرفت این هفته در بازی های مهم از داوران باتجربه استفاده کند که تداوم این روند می تواند اعتراضات را کمتر کند. به خصوص در بازی های لیگ یک که موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و حتی یک اشتباه ممکن است زحمات یک فصل تیم را بر باد دهد. در حالی که در لیگ برتر این چنین نیست و حتی ماندن تیم در جدول بازی ها می تواند یک موفقیت بزرگ قلمداد شود. برنامه ی دیدارهای باقی مانده هفته ی بیست و سوم که همگی امشب برگزار می شود از این قرار است. 

 

*رایکا بابل - آرمان گهر  
*فجر سپاسی - بادران تهران  
*شاهین شهرداری‌بوشهر - پارس جنوبی جم  
*خیبر خرم‌آباد - قشقایی شیراز  
*استقلال خوزستان - ملوان  
*شهرداری آستارا - نود ارومیه  
*گل ریحان البرز - استقلال ملاثانی

 

1598902

دیدگاه‌ها