کد خبر : 1754954 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 15:54 | 22.3K بازدید | 62 دیدگاه

گلزنان پرسپولیس در دربی را حدس بزنید (آمار)

دربی حساس پایتخت روز جمعه برگزار خواهد شد و هر دو تیم با داشتن مهاجمانی گلزن به دنبال کسب برد خواهند بود؛ مهاجمانی که می توانند سرنوشت دربی را تعیین کنند.

گلزنان پرسپولیس در دربی را حدس بزنید (آمار)

به گزارش "ورزش سه"، تیم های استقلال و پرسپولیس روز جمعه برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران خواهند بود. این دو تیم بعد از حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا، بازگشت جالبی به لیگ برتر نداشتند؛ پرسپولیس در اصفهان با سپاهان مساوی کرد و اگرچه از نظر فوتبالی شب بدی را پشت سر نگذاشت اما حواشی بازی به حدی بود که هنوز هم ادامه دارد؛ در سمت مقابل استقلال با وجود نمایش قابل قبول در آسیا، مقابل ذوب آهن در تهران با دو گل شکست خورد تا هوادارانش را در آستانه دربی نگران کند. با وجود این شرایط اما دو تیم ستاره هایی دارند که با اتکا به آنها می توانند برای پیروزی در دربی امیدوار باشند. بخش قابل توجهی از این ستاره ها در خط حمله حضور دارند؛ جایی که می تواند تعیین کننده برنده دربی باشد:

 

عملکرد تیمی پرسپولیس در گلزنی:

پرسپولیس تا پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر 21 بازی انجام داده است. این تیم با زدن 28 گل در 21 بازی بعد از سپاهان، دومین خط حمله برتر لیگ بیستم است. از نظر تعداد شوت، پرسپولیسی ها با استقلالی ها میانگین برابری دارند و در هر بازی 12 شوت به طور میانگین به سمت دروازه حریفان زده اند. آنها با 4.8 شوت در چارچوب در هر بازی، در این زمینه از استقلال برتر هستند و رتبه یک را در بین تمامی تیم های لیگ برتری به خود اختصاص داده اند؛ ضمن اینکه حدود 11 درصد از شوت های سرخ پوشان به گل تبدیل شده است.

 

1600671

در حالی حسینی با حضور در دربی 95 عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ دربی را تصاحب خواهد کرد که با زدن گل، دومین گلزن برتر پرسپولیس در این فصل است و می تواند با باز کردن دروازه استقلال در دربی برگشت، مسن ترین گلزن دربی هم لقب بگیرد. او در این فصل گل های حساس و سه امتیاز کم نزده است؛ مثل تصویر بالا که دروازه تراکتور را در تبریز باز کرده و پیروزی را برای پرسولیس به ارمغان آورد.

 

 

 

گلزنان برتر پرسپولیس در لیگ بیستم:

1-  احمد نوراللهی: 6 گل (2 پاس گل)
2-  جلال حسینی: 4 گل
3-  وحید امیری: 3 گل
4-  سیامک نعمتی: 2 گل (2 پاس گل)
5-  میلاد سرلک، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر و مهدی ترابی: 2 گل

 

 

آمار مربوط به مهاجمان:

شهریار مغانلو:

مهاجم جدید پرسپولیسی ها در آسیا عملکرد گلزنی خوبی داشته اما هنوز نتوانسته این عملکرد را در لیگ برتر هم تکرار کند. او در ACL 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و یکی از بهترین گلزنان این دوره بود. شهریار طی بازی هایی که برای پرسپولیس پس از حضور در این تیم انجام داده، 14 شوت به سمت دروازه زده که 5 مورد از آنها در چارچوب بوده و هیچ کدام از این 5 شوت در چارچوب از خط دروازه عبور نکرده است.

 

1592144

 

 

عیثی آل کثیر:

عیسی آل‌کثیر در حالی که فقط 93 دقیقه در لیگ بیستم برای پرسپولیس به میدان رفته اما توانسته دو گل برای این تیم به ثمر برساند. او پس از پشت سر گذاشتن محرومیت خود در سه بازی اخیر پرسپولیس در لیگ برتر به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده است؛ در این 3 بازی که به طور میانگین 30 دقیقه حضور در میدان برای این بازیکن به همراه داشته، عیسی 3 شوت به سمت دروازه حریفان زده که هر 3 در چارچوب بوده و 2 مورد نیز به گل تبدیل شده است. این نشان از آمادگی بالای آل کثیر برای درخشش و گلزنی در دربی دارد؛ مهاجمی که دیدار رفت را به دلیل محرومیت از دست داده بود.

 

1594560

 

مهدی عبدی:

زننده یکی از گل های پرسپولیس در دربی رفت با حضور آل کثیر و مغانلو شانس کمی برای حضور در ترکیب اصلی سرخ پوشان در دربی برگشت خواهد داشت اما با توجه به گل هایی که در بازی های حساس به ثمر رسانده، یحیی می تواند در دقایق حساس روی این بازیکن حساب باز کند. عبدی در این فصل 19 بازی برای پرسپولیس انجام داده و موفق به زدن 2 گل شده است. او در 9 بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده و در 10 بازی هم در ترکیب اصلی حاضر بوده است. آخرین حضور عبدی در ترکیب اصلی پرسپولیس به هفته چهاردهم مقابل تراکتور بر می گردد که روز شانزدهم بهمن برگزار شد. او به طول میانیگن 3.1 شوت در هر بازی زده که 1.3 مورد آنها در چارچوب بوده است؛ این آمار، عبدی را در رتبه نخست در میان هم تیمی هایش قرار داده است. البته تنها 7 درصد از این شوت ها به گل تبدیل شده است.

 

مهدی عبدی در دورانی که پرسپولیسی ها هنوز در شوک محرومیت عیسی آل کثیر قرار داشتند، گل های حساسی برای آنها به ثمر رساند. یکی از این گل های حساس، در دربی رفت بود که عبدی با به ثمر رساندن آن بازی را یک بر یک مساوی کرد.

 

 

یک لشگر غیرمهاجم ولی گلزن

در کنار این مهاجمان پرسپولیسی ها امیدهای گلزنی دیگری هم در دربی دارند که شانس بالایی ها می توان برایشان متصور بود. سید جلال حسینی یکی از این بازیکنان است که در این چند ماه اخیر گلزنی هایش درخشان بوده است. او در این فصل فراتر از یک مدافع وسط عمل کرده و در کنار احمد نوراللهی که 6 گل به ثمر رسانده، با 4 گل بهترین گلزنان تیمش به حساب می آید. نکته جالب در مورد پرسپولیس، همین موضوع است؛ برترین گلزن آنها در این فصل نیز یک مهاجم نیست و احمد نوراللهی است که با گل کردن 12 درصد از شوت های خود، بهترین عملکرد تهاجمی را در پرسپولیس داشته و یکی از شانس های مسلم گلزنی این تیم در دربی در کنار سید جلال به شمار می رود. البته نباید از بازیکنانی چون وحید امیری (3 گل) و مهدی ترابی (یک گل) هم غافل شویم. با این تفاسیر به نظر شما گلزنان استقلال در دربی چه کس یا کسانی خواهند بود؟

 

1600672

وحید امیری زننده یکی از دو گل پرسپولیس در دربی دور رفت بود که تا این جای فصل سه گل به ثمر رسانده است. او در بازی برگشت در کنار مهاجمان آماده این روزهای پرسپولیس، از شانس های گلزنی تیم یحیی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها