کد خبر : 1756014 | 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:55 | 129K بازدید | 57 دیدگاه

از دعوای دربی تا تعویض ششم! 

تیم متخب هفته بیست و سوم لیگ برتر

در مهمترین بازی هفته بیست و سوم و در دربی، پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر برنده شد. دعواهای بازیکنان دو تیم و اعتراضات مکرر آنها به داوری کمی از زیبایی بازی کاست.

تیم متخب هفته بیست و سوم لیگ برتر 

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاقات نشان داد همیشه تماشاگران عامل ایجاد حاشیه نیستند! و البته فوتبال ایران برای رسیدن به فضای فرهنگی فوتبال حرفه ای کمی فاصله دارد. سپاهان – مس رفسنجان را با نتیجه عجیب 5-1 شکست داد؛ در شبی که دروازه بان و مدافعان تیم مس انواع و اقسام اشتباهات را مرتکب شدند؛ این بدین معنی است که در هفته های باقی مانده رقابت بین سپاهان و پرسپولیس برای تصاحب جام داغ و دیدنی خواهد بود. چنین  حال و هوایی در انتهای جدول هم وجود دارد. ماشین سازی که به نظر می رسد با سقوط به دسته اول کنار آمده اما دیگر تیم های در حال خطر تلاش می کنند از این موقعیت نجات یابند که در این بین نساجی با ساکت الهامی به خوبی سیر صعودی به خود گرفته است. این تیم بعد از شکست مس در رفسنجان اینبار در خانه از سد فولاد عبور کرد تا نشان دهد خیال ماندن دارد. 

 

و عجب اشتباهی مرتکب شد تیم پیکان در بازی با سایپا که 6 بازیکن را به عنوان بازیکن تعویضی به میدان فرستاد! اشتباهی که بازیکن ششم پیکان که وارد زمین شد را غیر مجاز معرفی می کند و حالا باید منتظر نظر کمیته انضباطی دراین باره باشیم. به اتفاق نگاهی خواهیم داشت به یازده مرد برتر هفته بیست و سوم. با این توضیح که در خط دروازه حامد لک دروازه بان تیم پرسپولیس شایسته تحسین بود. در خط دفاع می شود از بازی خوب سعید بیگی در نساجی و بهروز نوروزی فرد در نفت مسجد سلیمان و تلاش های ستودنی سید مهدی حسینی و دانیال اسماعیلی فر در ترکیب تیم سپاهان یاد کنیم. 

 

دروازه بان 


نیما میرزازاد (نساجی) 
این دروازه بان جوان در دیدار با فولاد همانند مسابقه با مس رفسنجان کلین شیت کرد تا نشان دهد در روزهای حساس می تواند دروازه بان ششدانگ و مطمئنی برای تیمش باشد. فولاد بعد از اینکه یک بر صفر از نساجی عقب افتاد سعی کرد با ارسال توپ های مستقیم به خصوص از کناره ها دروازه نساجی را تهدید کند که این توپ ها با خروج نیما میرزازاد برگشت داده شد. در یک صحنه هم این دروازه بان جوان به خوبی ضربه سر پریرا را روی خط دروازه از آن خود کرد تا در نهایت دروازه اش در این بازی سخت و حساس بسته بماند. 

 

1601824


مدافعان 


گئورگی ولسیانی (سپاهان)
مدافع گرجی سپاهان که جانشین محمد نژاد مهدی در قلب خط دفاعی این تیم شده است این قدر خوب کار کرده که با رفع محرومیت مدافع مازنی تیم، محرم نوید کیا مایل به ایجاد تغییر در ترکیب تیمش و استفاده از آن در خط دفاعی همیشگی نیست و اینروزها همان طور که اشاره شد ولسیانی در کنار عزت بازی می کند. گلزنی یکی از خصوصیت های بارز این مدافع بلند قامت است که سعی می کند روی زمین هم خوب فوتبال کند. او شب گذشته و در دیدار با مس زننده گل نخست تیمش بود. او بعد از اینکه نتیجه بازی را برابر کرد سپاهان 4 بار دیگر به گل رسید. 

 

1581615


محمد حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)  
محمد حسین کنعانی زادگان با وجود اینکه با آمپول به دربی رسیده بود، در تمامی نبردها موفق ظاهر شد و یکبار دیگر ثابت کرد که می تواند مهره ای تاثیرگذار برای تیم ملی در مسیر جام جهانی باشد. بی دلیل نبود که او پس از پایان بازی و علی رغم مصدومیتی که داشت، شادی همیشگی خود را مقابل عکاسان تکرار کرد، تا آنها هم سوژه جالبی را از اتفاقات پایان بازی و پیروزی پرسپولیسی ها به تصویر بکشند. در دربی محمد حسین کنعانی زادگان سعی می کرد در تمام درگیری ها حضور داشته باشد  و توپ گیری های او مثال زدنی بود و در نهایت با خاطره ای خوش میدان را ترک کرد. 

 

1601567


امید نورافکن (سپاهان) 
امید نورافکن در پست دفاع چپ تلاش می کند جدا از انجام وظایف دفاعی در فاز حمله هم یکی از مهره های اثر گذار تیمش باشد. زمانی که او از پست هافبک دفاعی به این پست آمد تصور می شد از دروازه حریف دورتر شده است اما امید در این پست هم سعی می کند پاس های دور و نزدیک خوبی بدهد و در صورت ایجاد موقعیت دروازه حریف را هم تهدید کند. امید نورافکن شب گذشته زننده یکی از گل های تیمش بود و در جریان بازی هم تلاش زیادی برای شکل گیری حملات تیم سپاهان در منطقه شروع بازیسازی داشت. 

 

1577945


آرمان قاسمی (پیکان)

در دربی خودروسازان کاپیتان زننده گل برتری تیمش از روی نقطه پنالتی بود. البته او پنالتی را جایی زد که کورش ملکی هم شیرجه زده بود اما سرعت ضربه اش مهار توپ را برای دروازه بان سایپا غیر قابل مهار کرده بود. زدن ضربه پنالتی در دقایق پایانی بازی شهامت می خواست که کاپیتان تیم پیکان این جسارت را به خرج داد و  در نهایت با گلی که به ثمر رساند سه امتیاز حساس برای پیکان به ارمغان آورد. هر چند استفاده از 6 بازیکن تعویضی توسط تیم پیکان در این بازی می تواند برای تیم برنده از سوی کمیته انضباطی چالش ایجاد کند. 

 

1602553


هافبک ها 


نوید عاشوری (گل گهر) 
نوید یا همان علی اصغر عاشوری در ترکیب اولیه گل گهر در بازی با ذوب آهن به میدان نیامد. اما در نیمه دوم وقتی به بازی فراخوانده شد شرایط بازی را به طور کل تغییر داد. پاس های او به مهاجمان تیم گل گهر به خصوص بهنام برزای دروازه تیم ذوب آهن را با چالش های جدی مواجه کرد. نوید وقتی دید پاس هایش تبدیل به گل نمی شود خودش با یک و دو به قلب خط دفاعی تیم ذوب آهن زد و دروازه این تیم را باز کرد. همین گل کافی بود تا گل گهر بعد از شکستی که در برابر فولاد داشت یک پیروزی شیرین را تجربه کند. 

 

1601799


پوریا آریا کیا (آلومینیوم اراک) 
آلومینیوم اراک در روزی که بهتر از  پدیده بازی کرد با ضربه مرتضی آقاخان به سه امتیاز بازی دست یافت تا به سیر صعودی خود با علیرضا منصوریان ادامه داد. در این بازی تلاش های پوریا آریا کیا در میانه  میدان قابل تحسین بود چرا که بیشتر حملات تیم میزبان با پاس های او شکل می گرفت. در یک صحنه هم تلاش کرد که دروازه تیم شهر خودرو را نشانه بگیرد که ضربه اش به قدری محکم نبود که میلاد فراهانی را با چالش مواجه کند. در نهایت آلومینیوم روی یکی از حملات متعددی که روی دروازه شهر خودرو تدارک دید به گل رسید. 

 

1594208


فرزاد زامهران (نساجی) 
خط هافبک نساجی در بازی با فولاد ارایه گر بازی خوبی بود. از اکبر صادقی گرفته تا محمود قائد رحمتی اما فرزاد زامهران کار را به خوبی تمام کرد و سه امتیاز ارزشمند برای تیم مازنی به ارمغان آورد. چند هفته ای است او وقتی وارد محوطه جریمه می شود می داند که ضربه اش را به کجا بزند که تبدیل به گل شود. سبک بازی فرزاد زامهران به گونه ای است که به خوبی خودش را در موقعیت قرار می دهد اما مهمتر از این چگونگی ضربه است که در گذشته موقعیت های زیادی را هدر می داد. اما او اینروزها تبدیل به یک بازیکن موقعیت طلب شده است که این یک گام رو به جلو است. 

 

1602282


فردین رابط (نفت مسجد سلیمان)
مهاجم تیم ملی جوانان یا بهتر است بگوییم هافبک خلاق تیم ملی جوانان که در استقلال فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد در بازی با ماشین سازی هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و مدت زمان حضورش در میدان بسیار کم بود. اما در همان دقایق کم فردین رابط زننده گل سه امتیازی تیمش(نفت مسجد سلیمان) بود. او بعداز یک و دو با یکی از هافبک ها به گونه ای به قلب خط دفاعی زد که خط آفساید را شکست و در نهایت ضربه اش را به جایی زد که باید می زد. فردین رابط به خوبی نشان داد بازیکن تعویضی حتی در مدت زمان کوتاه هم می تواند تبدیل به موثرترین بازیکن تیمش شود. 

 

1587370

 

مهاجمان 


عیسی آل کثیر (پرسپولیس)
کمتر مهاجم مکملی است که روی ضربه ریباند حرکت کند آنهم در شرایطی که از تله آفساید فرار کرده باشد اما عیسی آل کثیر در دربی این کار را به خوبی انجام داد. او زمانی که شهریار مغانلو به توپ ضربه زد حتما خوشبین بود که ضربه ریباند نصیب او می شود که به داخل زد و به گونه ای هم این کار را انجام داد که داور پرچمش را بالا نبرد. در فوتبال به مهاجم می گویند نسبت به هر توپی در محوطه جریمه حریف خوشبین باشد و به مدافع می گویند نسبت به هر توپی در محوطه جریمه خودی بد بین باش. عیسی آل کثیر به خوبی این جمله را در مورد مهاجمان تعریف کرد. 

 


سجاد شهباززاده (سپاهان)
سجاد شهباززاده دوباره بعداز هفته ها برای سپاهان گلزنی کرد. مهاجمی که به کی روش استنلی در خط حمله تیم سپاهان ترجیح داده می شود به این خاطرکه جدا از شم گلزنی در ایجاد موقعیت هم به تیمش کمک می کند و سبک بازی او به ساختار بازی ای که محرم نوید کیا دوست دارد می خورد. سپاهان در حال حاضر بهترین خط حمله بازی ها را در اختیار دارد. با 42 گل زده در 23 بازی. این آمار در فوتبال ایران فوق العاده است و بدون شک سجاد شهباززاده در ساختار تهاجمی تیم سپاهان و در گل های سپاهان نقش خود را به خوبی ایفاء کرده است.

 

1602483

دیدگاه‌ها