کد خبر : 1758227 | 07 خرداد 1400 ساعت 12:26 | 5.8K بازدید | 2 دیدگاه

کاپیتان آبی ها در آستانه فینال چمپیونزلیگ؛

آسپیلی‌کوئتا: قهرمانی در CL از بزرگترین دستاوردهاست

سزار آسپیلی‌کوئتا، کاپیتان چلسی، ممکن است تبدیل به نخستین بازیکن اسپانیایی شود که با یک تیم خارجی به قهرمانی در چمپیونزلیگ می رسد.

آسپیلی‌کوئتا: قهرمانی در CL از بزرگترین دستاوردهاست

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه فینال چمپیونزلیگ که روز شنبه در پرتغال بین دو تیم چلسی و منچسترسیتی برگزار خواهد شد، سزار آسپیلی‌کوئتا، ستاره اسپانیایی چلسی، مصاحبه ای مفصل با آاس اسپانیا انجام داده است.

 

فینال سیتی-چلسی نزدیک است... آیا این خاص ترین مسابقه در دوران بازی تو است؟

آسپیلی‌کوئتا: "بله البته. از وقتی که کوچک بودم همیشه رویای بازی در چمپیونزلیگ را داشتم و حالا که در فینال این رقابت ها هستیم این برای من یا هر کس دیگری روز بسیار خاصی است. بردن این فینال و قهرمانی در چمپیونزلیگ یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که هر کسی به صورت فردی و یا تیمی می تواند کسب کند. من در سال 2012 به چلسی آمدم و بلافاصله با این تیم قهرمان اروپا شدم و همیشه رویای این را داشتم که بتوانم دوباره آن موفقیت را تکرار کنم. در سال 2014 ما در آستانه تکرار قهرمانی بودیم و اکنون هم چنین فرصتی را به دست آورده ایم و گزینه قهرمانی پیش روی ما است."

 

1606206

 

تو کاپیتان چلسی هستی، آیا خودت را در حال بالای سر بردن جام قهرمانی می بینی؟

آسپیلی‌کوئتا: "امیدوارم! همیشه رویای چنین لحظاتی را می بینی. یک نقطه اوج خواهد بود. بازی سخت و بسیار پیچیده ای خواهد بودف اما ما به خودمان اطمینان داریم. می دانیم که باید یک نمایش تمام و کمال ارائه دهیم و تلاش خواهیم کرد که از سلاح هایی که داریم در این بازی استفاده کنیم."

 

آیا بازیکنان برای جشن قهرمانی آماده شده اند؟

آسپیلی‌کوئتا: "برنامه چنین چیزی را نریخته ایم. من در بقیه قهرمانی ها هم این را تجربه کرده ام. احساسات پس از پیروزی خودشان پدیدار می شوند، مهمترین چیز این است که روی بازی تمرکز کنیم و درباره بعدش فکر نکنیم."

 

1606205

 

درباره پیوستنت به چلسی بگو.

آسپیلی‌کوئتا: "پیشنهاد چلسی تقریبا در پایان پنجره نقل و انتقالات رسید. وقتی برای اولین بار به تمرین با چلسی رفتم خودم را کاملا مبهوت رختکن این تیم یافتم. درست است که ماتا آنجا بود که من پیشتر با او مشورت کرده بودم، اما من در رختکن نشستم و تری، لمپارد، چک، اشلی کول، فرناندو تورس که از بچگی الگوی من بود، آنجا بودند! وقتی به تمرین رفتم فهمیدم که باید تمام تلاشم را بکنم. آنها به من خیلی کمک کردند تا در چلسی جا بیافتم."

 

تو از آن دست فوتبالیست هایی نیستی که انواع و اقسام ماشین های اسپورت را داشته باشی، درست است؟

آسپیلی‌کوئتا: " نه، نه... من یک ماشین خوب دارم اما ماشین من شبیه به ماشین های بقیه ای که شما می بینید نیست. روشن است که من هم علائق خودم را دارم و سعی می کنم که از آنها لذت ببرم اما ماشین چیزی نیست که خیلی شور و شوق من را برانگیزد و چندان هم از آنها استفاده نمی کنم چرا که از مدرسه به زمین تمرین می روم و از آنجا به خانه."

 

تتو داری؟

آسپیلی‌کوئتا: "نه."

 

1606204

 

پس می توانی با کنار زدن آن تصویر پسر سر سخت و خطرناک، مدافع خوبی برای چلسی باشی؟

آسپیلی‌کوئتا: "هر کدام به جای خود. این موضوع به شخصیت تو بستگی دارد. کسانی هستند که این ویژگی ها را هم دارند و قابل احترامند، اما من اینطوری راحتم و این هم مدل من است."

 

انتظارش را داشتی بیش از 400 بازی برای چلسی انجام دهی؟

آسپیلی‌کوئتا: "نه. غیرممکن بود. همیشه تصور می کنی که بتوانی نقش مهمی در باشگاه داشته باشی اما از ابتدا نمی توانی چنین چیزی را تصور کنی. من با بسیاری از سرمربیان کار کرده ام، در بسیاری از پست ها بازی کرده ام. این آمار خوب هستند اما من همیشه بیشتر می خواهم. من اینطوری ام. متوقف نمی شوم که به کارهایی که در گذشته کرده ام فکر کنم، به این فکر می کنم که الان چه می توانم بکنم."

 

1606207

 

مورد تو کمی شبیه به داستان پویول است.

آسپیلی‌کوئتا: "پویول یک الگو و معیار است. من آنقدر خوش شانس بودم که اولین بازی خود در تیم ملی را در صدمین و آخرین بازی او با تیم ملی اسپاینا انجام دادم. من همیشه به پویول به چشم الگو نگاه کرده ام. من چون در پست های مختلفی بازی کرده ام، همواره به بازیکنان مختلفی توجه کرده ام و سعی کرده ام که از آنها بیاموزم."

 

اکنون در فینال چمپیونزلیگ سیتی منتظر شما است که بی تردید تیم بسیار خوبی است.

آسپیلی‌کوئتا: "بله این روشن است. آنها سال های زیادی در کنار هم بازی کرده اند و پپ گواردیولا بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد و یک سیستم عالی را پیاده کرده است... ما چندین بار با آنها رو به رو شده ایم و می دانیم که باید بهترین عملکرد خود را داشته باشیم تا بتوانیم پیروز شویم. اما ما هم سلاح های خودمان را داریم و این مسابقه فینال است. تمام تلاشمان را برای پیروزی در این بازی می کنیم."

 

 

دیدگاه‌ها