کد خبر : 1758392 | 08 خرداد 1400 ساعت 10:29 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

فریم به فریم با پنالتی مشکوک هفته‌ی 26

شب گذشته مس کرمان در خانه ی تیم پارس جنوبی جم با ضربه ای که علی فاتح از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رساند شکست خورد.

به گزارش "ورزش سه، این پنجمین ناکامی مس در هفته های اخیر بود که به سبب از دست دادن امتیاز برای اولین بار در هفته های متمادی صدر جدول را از دست داد. دو تساوی در برابر چوکا و نود ارومیه و شکست در برابر  تیم های خوشه طلایی – قشقایی و پارس جنوبی جم در 5 هفته ی اخیر نه تنها اختلاف امتیازی که مس با سایر مدعیان ایجاد کرده بود را از بین برد بلکه موجب شد تا شاگردان رضا مهاجری صدر جدول را از دست دهند. 

 

اما در بازی دیشب در شرایطی مس کرمان در برابر پارس جنوبی جم شکست خورد که پنالتی اعلام شده از سوی مهدی سید علی برای تیم پارس جنوبی کمی شبهه بر انگیز بود و البته نظر نهایی در مورد این صحنه با کارشناسان داوری است. در عکس های فریز شده مشخص است زمانی که مهاجم پارس جنوبی تصمیم می گیرد به داخل بزند و مدافع مستقیم خود را از پیش رو بردارد مدافع مس روی پای تکیه گاه زودتر به توپ می رسد و با پای چپ توپ را از مهاجم دور می کند. به واقع مدافع تیم مس کرمان زودتر توپ را لمس و توپ را از جلوی پای مهاجم دور می کند. بعید به نظر می رسد داور این صحنه را خطا اعلام کرده باشد چون ضربه به توپ پنالتی نیست. در ادامه مهاجم تیم پارس جنوبی وقتی توپ را از دست می دهد نقش بر زمین می شود و اینجاست که داور به سود تیم پارس جنوبی اعلام می کند. این صحنه می تواند درگیری فیزیکی مهاجم پارس جنوبی با مدافع مس کرمان باشد و نه بالعکس و از سویی سخت است در چنین صحنه ای مدافع تیم مس که در حال دفع کردن توپ است بعد از دفع کردن توپ مراقب باشد که هیچ برخوردی با مهاجم تیم حریف نداشته باشد. نکته ی جالب اینکه در تصاویر ثبت شده اثری از داور نمی بینیم و این نشان می دهد از صحنه به دور بوده است  و طبیعتا نمی توانسته تصمیم خوبی را گرفته باشد. 

 

1606452

 

1606451

 

1606450

 

1606449

 

به هر صورت در هفته های پایانی لیگ یک کمیته ی داوران به خصوص برای بازی های مهم باید از داوران باتجربه و کم اشتباه بهره بجوید چرا که یک اشتباه که بدون شک سهوی است می تواند سرنوشت یک تیم در یک سال را تغییر دهد. البته در مورد این صحنه هم نظر ارجح با کارشناسان داوری است. 

 

و در فوتبال همه ی تیم ها از اشتباهات داوری هم متضرر می شوند و هم منتفع و بدون شک پارس جنوبی هم از جمله تیم هایی است که حتی در همین فصل از اشتباهات داوری متضرر شده است اما امیدواریم اشتباهات داوری در فوتبال ایران به خصوص در هفته های پایانی روز به روز کمتر شود.

دیدگاه‌ها