کد خبر : 1760341 | 18 خرداد 1400 ساعت 12:32 | 30.1K بازدید | 1 دیدگاه

یک اتفاق غیرمنتظره برای وزنه برداری ایران

سهراب مرادی به المپیک برمی گردد؟!

بعید نیست که سهراب مرادی طی چند روز آینده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری مجوز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

سهراب مرادی به المپیک برمی گردد؟!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی سهراب مرادی در مسابقات گزینشی کلمبیا و در حرکت یکضرب دچار مصدومیت شد و نتوانست به رقابت ادامه دهد، همه از پایان کار این وزنه بردار خبر دادند و حتی رییس کمیته ملی المپیک نیز در پیامی سعی کرد طلایی المپیک ریو را دلداری بدهد.


تصورمان این بود که رویای حضور در المپیک توکیو برای سهراب مرادی به پایان رسیده، اما چند روز قبل این وزنه بردار روی صفحه اینستاگرامش از جدی نبودن مصدومیتش خبر داد و با انگیزه درباره آینده صحبت کرد. این اتفاق باعث شد تا زمزمه های احتمال حضورش در المپیک به گوش برسد.


حالا با پیگیری از مسئولان فدراسیون وزنه برداری به این نکته پی بردیم که روی کاغذ سهراب مرادی از شانس بالایی برای رفتن به المپیک برخوردار شده است. فدراسیون جهانی وزنه برداری برای تعیین تکلیف سهمیه های المپیکی از فدراسیون ایران خواسته لیستی را از ورزشکارانی که حائز شرایط و امتیازات لازم برای المپیک هستند، ارائه کند. 


در لیست فدراسیون نام 4 وزنه بردار یعنی علی داوودی، علی هاشمی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی دیده می شود. در این میان به نظر می رسد علی داوودی با توجه به کسب امتیازات لازم در دسته فوق سنگین یکی از دو سهمیه المپیکی ایران را از آن خود کند. در واقع این وزنه بردار هم از سوی فدراسیون ایران تایید شده و هم از سوی فدراسیون جهانی تایید خواهد شد.

 

1601305


نکته مهم درباره دومین سهمیه است. کیانوش رستمی امیدوار است که امتیازات مسابقه سوئیس برای او در رنکینگ المپیکی به حساب بیاید، اما گویا فدراسیون جهانی به این وزنه بردار روی خوش نشان نداده و درخواستش را رد کرده است. بنابراین شانس کیانوش به حداقل رسیده است. از سوی دیگر سهراب مرادی با توجه به حذف چند وزنه بردار از رنکینگ المپیک از جمله دو وزنه بردار ایرانی یعنی علی میری و رضا بیرالوند، به بازگشت به المپیک امیدوار شده است. با توجه به شرایط موجود گویا وزنه بردار قرقیزستانی در میان 8 وزنه بردار برتر رنکینگ قرار می گیرد و عنوان برترین وزنه بردار قاره آسیا به یک ژاپنی می رسد. فقط کافی است که ژاپنی ها نخواهند از سهمیه خود در این وزن استفاده کنند و سهمیه های خودشان را به اوزان دیگر اختصاص دهند. در این صورت سهراب به عنوان برترین وزنه بردار قاره آسیا در رنکینگ می تواند راهی المپیک شود.


از سوی دیگر علی هاشمی هم در دسته 109 کیلوگرم همه شرایط لازم برای رسیدن به سهمیه المپیک را در اختیار دارد و درصورتی که سهراب مرادی نتواند به سهمیه 96 کیلوگرم برسد، فدراسیون نام او را به عنوان دومین المپیکی ایران معرفی خواهد کرد. 


بنابراین باید نشست و دید در روزهای آینده در لیست ارسالی از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون وزنه برداری ایران نام چند وزنه بردار به کسانی که حائز شرایط حضور در المپیک شدند، وجود دارد. در صورتی که از 4 نفر حاضر در لیست ارسالی از سوی ایران، بیش از دو نفر در لیست بازگشتی باشند، تصمیم با فدراسیون ایران است که از بین 3 یا 4 نفر موجود دو نفر را برای حضور در المپیک توکیو معرفی کند.

دیدگاه‌ها