کد خبر : 1763838 | 04 تیر 1400 ساعت 22:46 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم 12 هفته نبردن شکسته شد؛

صنعت نفت 1 - سایپا 0؛ خروج زردها از وضعیت قرمز

با تک گل محمد طیبی، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خانه موفق شد از سد سایپا تهران بگذرد و پس از 12 هفته به پیروزی برسد.

صنعت نفت 1 - سایپا 0؛ خروج زردها از وضعیت قرمز

به گزارش "ورزش سه" در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر، دو تیم صنعت نفت آبادان و سایپا تهران که برای بقا در لیگ بیستم تلاش می‌کنند، در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند؛ نفتی‌ها با 12 بازی متوالی بدون پیروزی به میدان آمده بودند و در طرف مقابل، سایپا از سه بازی گذشته خود 7 امتیاز کسب کرده بود.

 

برخلاف انتظارات، نیمه اول تقابل شاگردان پورموسوی و کمالوند، جذابیتی برای بینندگان مسابقه نداشت و بیشتر بازی در میانه زمین در جریان بود و دو تیم در زدن شوت در چارچوب ناکام بودند تا بدون گل مساوی بازی در نیمه نخست به پایان برسد.

 

مهم‌ترین صحنه نیمه نخست، شاید ضربه خطرناک رضا جعفری پس از حرکت انفرادی زیبایش بود که از کنار دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت و جایی در دروازه حامد فلاح زاده نداشت.

 

با شروع نیمه دوم، دو تیم تهاجمی‌تر کار خود را آغاز کردند و به دنبال گلزنی بودند، که موقعیت کرنر فرصت خوبی برای شاگردان پورموسوی ایجاد کرد تا بتوانند به گل برتری دست پیدا کنند؛ اتفاقی که میسر شد و روی ارسال فرهادی و دفع ناقص دفاع سایپا، توپ زیر پای محمد طیبی نشست و او اولین شوت در چارچوب مسابقه را دور از دستان دروازه‌بان سایپا به گل تبدیل کرد.

 

این گل باعث شد تا نسبت به نیمه نخست کاملا شرایط بازی تغییر کند و دو تیم برای رسیدن به گل تلاش مضاعفی انجام دهند؛ به ویژه شاگردان کمالوند که به دنبال گل مساوی بودند و برای رسیدن به این مهم، حملات پی در پی را روی دروازه صنعت نفت پی‌ریزی کردند و حتی یک نوبت مریدی تیرک دروازه نفتی‌ها را هم به لرزه در آورد.

 

در 20 دقیقه پایانی تلاش شاگردان سیروس پورموسوی برای مدیریت بازی بود و در خط دفاعی آن‌ها حضوری موفق داشتند و در طرف مقابل خودروسازان تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند و فراز کمالوند از پنج سهمیه تعویض خود برای تغییر روند بازی استفاده کرد اما دفاع منسجم نفتی‌ها اجازه گلزنی به حریف را نداد.

 

این دفاع منسجم باعث شد تا پس از 12 هفته و در جدال سرنوشت‌ساز با سایپا که حریف مستقیم نفتی‌ها در مسیر بقا در لیگ برتر به حساب می‌آمد، شاگردان سیروس پورموسوی موفق به پیروزی در لیگ برتر شوند.

 

با نتیجه به دست آمده، صنعت نفت موقتا با 29 امتیاز به جایگاه هشتم جدول صعود کرد و سایپا هم با تحمل این شکست بیرون از خانه، با 25 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول باقیماند و احتمال تغییر رای دیدار با پیکان می‌تواند شاگردان کمالوند را تا جایگاه پانزدهم پایین بفرستد. آن‌ها امشب با شکست مقابل صنعت نفت، سه امتیاز مهم را در مسیر بقا در لیگ برتر از دست دادند.

 

 

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ جمعه: 1400/04/04 ؛ ساعت 20:50
استادیوم: تختی آبادان / بدون تماشاگر

داور: رضا کرمانشاهی / کمک‌ها: قهرمان نجفی و براتعلی مولوی؛ داور چهارم: میثم حیدری / ناظر: محسن ترکی

 

 

کارت زرد:

محمد طیبی (21) از صنعت نفت آبادان

 

 

صنعت نفت آبادان

حامد فلاح‌زاده
محمد طیبی
امید خالدی
حسین ساکی
مهدی حنفی
محمود مطلق‌زاده
حکیم نصاری (دقیقه 86: حسین زواری)
فاخر تهامی (دقیقه 68: حسن بیت‌سعید)
طالب ریکانی
امیرحسین فرهادی (دقیقه 79: امید حامدی‌فر)
رضا خالقی‌فر (دقیقه 86: سینا زامهران)

سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 

 

ترکیب سایپا

محمدحسین اکبرمنادی
حسین ماهینی
مجتبی لطفی
سعید محمدفر (دقیقه 75: مهیار جباری)
کمال‌الدین نیک‌خوی
محمدصادق بارانی
سینا مریدی (دقیقه 75: روح‌الله سیف اللهی)
امیرحسین حسین‌زاده
مهرداد حیدری (دقیقه 68: حسین مالکی)
رضا جعفری (دقیقه 57: امیرعلی صادقی)
مجید علیاری (دقیقه 75: مهرداد عبدی)

سرمربی: فراز کمالوند

 

 

 

1616261

 

 

 

شرح گل:

 

صنعت نفت یک – سایپا صفر (دقیقه 50: محمد طیبی): روی ارسال کرنر امیرحسین فرهادی، مهدی حنفی با ضربه سر روی توپ تاثیرگذار گذاشت که ضربه هافبک نفتی‌ها به دفاع سایپا برخورد کرد و در شلوغی محوطه جریمه، محمد طیبی با هوشیاری توانست در محوطه شش قدم سایپایی‌ها گل اول بازی را این‌چنین به ثمر برساند.

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 22: روی حرکت انفرادی رضا جعفری در پشت محوطه جریمه صنعت نفت، هافبک سایپایی‌ها اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او خطرناک از کنار دروازه حامد فلاح‌زاده به بیرون رفت.

دقیقه 37: کار تیمی شاگردان سیروس پورموسوی باعث شد تا آن‌ها بتوانند به محوطه جریمه سایپا نفوذ کنند اما در محوطه جریمه حریف، به شکل عجیبی مهاجمان صنعت دچار اشتباه و برخورد با یکدیگر شدند و به راحتی توپ را از دست دادند.

دقیقه 45: ضربه کرنر به سود سایپا فرصت خوبی برای گلزنی شاگردان فراز کمالوند ایجاد کرد که آن‌ها این ضربه کرنر را به شکلی تمرین شده ارسال کردند و مهرداد رضایی درون محوطه جریمه با ضربه‌ای آکروباتیک به توپ ضربه زد که ضربه او راهی به سوی چارچوب دروازه صنعت نفت نداشت و با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 56: رضا جعفری بار دیگر با حرکتی انفرادی روی دروازه صنعت نفت خطرساز شد و این‌بار شوتی زمینی از درون محوطه جریمه به سوی دروازه نفتی‌ها داشت که حامد فلاح‌زاده به خوبی موفق به مهار ضربه او شد.

دقیقه 58: فرصت عالی گلزنی دوباره برای صنعت نفت روی شوت تماشایی محمود مطلق‌زاده به دست آمد که اکبرمنادی با واکنش دیدنی آن را دفع کرد و روی ریباند فاخر تهامی در به ثمر رساندن گل ناکام ماند و فرصتی ایده‌آل برای گلزنی شاگردان پورموسوی از دست رفت.

دقیقه 61: چند موقعیت پیاپی گلزنی برای سایپا روی ارسال کرنر به دست آمد که پس از عبور از مدافعان و دروازه‌بان صنعت نفت، ضربه سینا مریدی به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه، دو ضربه متوالی شاگردان کمالوند راهی به دروازه نفت پیدا نکرد و در نهایت از بالای دروازه فلاح‌زاده به بیرون رفت.

دقیقه 72: ارسال پرتاب بلند اوت توسط سعید محمدفر باعث خلق موقعیت برای سایپایی‌ها شد اما خط دفاعی صنعت نفت به خوبی ایستادگی کرد و اجازه تهدید دروازه را به مهاجمان سایپا نداد.

 

 

 

1616262

 

 

 

بهترین بازیکن زمین:

 

محمد طیبی مدافع باتجربه و کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان امشب در خط دفاعی تیمش به خوبی توانست جلوی حملات سایپایی‌ها بایستاد و مدیریت خط دفاعی را به خوبی انجام داد و در خط حمله نیز مشارکت مثبتی داشت و تک گل تیمش را هم او نیز به ثمر رساند تا با شایستگی عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کند؛ تجربه بالا و درخشش محمد طیبی در یکی از سخت‌ترین بازیکن صنعت نفت در لیگ بیستم مقابل سایپا که حریف مستقیم نفتی‌ها در مسیر بقا در لیگ برتر به شمار می‌آمد باعث شد تا آن‌ها پس از 12 هفته طعم شیرین پیروزی را بچشند.

 

 

 

در حاشیه

 

- دمای هوا در لحظه آغاز مسابقه 46 درجه سانتی‌گراد است و دو تیم در شرایط گرم و شرجی در ورزشگاه تختی آبادان مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.
- محمد اهل شاخه به دلیل مصدومیت و حسین بغلانی به دلیل محرومیت، غایبان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در مسابقه امروز هستند.

- پس از اعلام ضربه ایستگاهی به سود سایپا در دقیقه 11، کادرفنی صنعت نفت اعتراض شدیدی به تصمیم رضا کرمانشاهی داشتند که داور مسابقه تذکر جدی به آن‌ها داد.

- با رسیدن به دقیقه 30 مسابقه به دلیل شرایط آب و هوایی، داور مسابقه اعلام کولینگ برک کرد.

- نیمه اول دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سایپا در شرایطی به پایان رسید که هیچکدام از تیم‌ها موفق به زدن شوت در چارچوب نشدند!

- صحنه مشکوک به پنالتی درون محوطه جریمه صنعت نفت آبادان که رضا کرمانشاهی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و نظر او شبیه‌سازی بازیکن سایپا بود.

- در دقیقه 75 و در شرایطی که داور مسابقه اعلام کولینگ برک کرد، فراز کمالوند تصمیم گرفت تا سه تعویض باقیمانده خود را به صورت همزمان استفاده کند تا شاید بتواند در جریان مسابقه تغییر مثبتی ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها