کد خبر : 1763860 | 04 تیر 1400 ساعت 23:45 | 82.5K بازدید | 24 دیدگاه

باز هم مجیدی استادش را شکست داد

استقلال2 – گل گهر0؛ شب های شیرین آبی‌ها با فرهاد

فرهاد مجیدی برای سومین دیدار متوالی موفق شد امیر قلعه نویی را شکست دهد و استقلال با 2 گل از سد گل گهر عبور کرد.

استقلال2 – گل گهر0؛ شب های شیرین آبی‌ها با فرهاد

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از هفته بیست و چهارم لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی میزبان گل گهر بود. آبی پوشان در این بازی خیلی زود و در دقایق 12 و 19 توسط محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی پور به گل رسیدند تا این دو بازیکن موفق شوند برای نخستین بار برای تیمشان گلزنی کنند.


در ادامه دو تیم حملات جسته و گریخته ای را به روی دروازه یکدیگر خلق کردند. جدی ترین فرصت گل گهر در دقیقه 57 به دست آمد که ضربه چکشی یونس شاکری پس از برخورد به تیر دروازه، توسط غلامی راهی کرنر شد تا سیرجانی ها در باز کردن دروازه حسینی ناکام بمانند.


در ادامه بازی بیشتر در اختیار گل گهر بود و شاگردان مجیدی بیشتر روی حفظ نتیجه تمرکز کرده بودند و البته در دقایق پایانی تا باز کردن دروازه حقیقی پیش رفتند که ضربه ایستگاهی زیبا و هوشمندانه قایدی که به شکل زمینی و از زیر پاهای خط دفاعی عبور داده شد، توسط سهرابیان از روی خط دروازه بیرون کشیده شد.


در نهایت این بازی با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی پوشان همچنان به روزنه های اندک و کمسوی خود برای قهرمانی امیدوار بمانند. فرهاد مجیدی با این پیروزی به امتیاز 43 رسید و اختلافش با آلومینیوم رده چهارمی را افزایش داد تا امیدها برای کسب سهمیه آسیایی استقلال بیش از پیش افزایش یابد.

 


بازی از هفته بیستم و چهارم رقابت های لیگ برتر ایران؛ جمعه: 04/04/1400 ؛ ساعت: 21:50
استادیوم: آزادی تهران / بدون تماشاگر
داور: محمد حسین زاهدی فرد / کمک ها: آرمان اسعدی – جلیل شعرانی ؛ داور چهارم: عباس راکی / ناظر داوری: اسماعیل صفیری

 

 

 

کارت زرد:


گادوین منشا (24) علیرضا علیزاده (70) آرمین سهرابیان (90) از گل گهر سیرجان

 

فرشید اسماعیلی (87) از استقلال

 

 

ترکیب استقلال:


سید حسین حسینی
محمد حسین مرادمند
عارف غلامی
سیاوش یزدانی
محمد دانشگر
محمد نادری (90- متین کریم زاده)
مسعود ریگی
آرش رضاوند
مهدی مهدی پور (85- فرشید اسماعیلی)
مهدی قایدی

آرمان رمضانی (52- ارسلان مطهری)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

1616268

 

 

ترکیب گل گهر:


علیرضا حقیقی
آرمین سهرابیان
علیرضا علیزاده
سید علیرضا ابراهیمی (23- علیرضا آرتا)
بهنام برزای (38- سعید صادقی)
علی اصغر عاشوری (38- محمد آقاجانپور)
میلاد زکی پور
یونس شاکری
رضا شکاری (77- فرشید باقری)
احمدرضا زنده روح

گادوین منشا (77- علی دشتی)


سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

1616269

 

 

شرح گل ها:

 


استقلال یک – گل گهر صفر (دقیقه 13: محمدحسین مرادمند): ارسال مهدی پور به روی دروازه به تیر دوم رسید و در حالیکه توپ در حال خروج از زمین بود، محمدحسین مرادمند با ضربه سر توپ را به سمت دروازه فرستاد که توپ پس از عبور از خط دروازه، توسط علیرضا حقیقی گلر سیرجانی ها بیرون کشیده شد ولی کمک داور بازی پرچم خود را بالا برد و گل به سود استقلال اعلام شد.

 

 

1616243

 

 

 

استقلال 2 – گل گهر صفر (دقیقه 19: مهدی مهدی پور): یک حرکت از سمت راست و ارسال زمینی محمد دانشگر به روی دروازه به مهدی قایدی رسید ولی این بازیکن اجازه داد تا توپ از او عبور کرده و به مهدی پور رسید و این بازیکن با ضربه ای بغل پا و فنی به گوشه دروازه دروازه حقیقی را برای بار دوم باز کرد.

 

 

1616244

 

 

بهترین بازیکن زمین:


مهدی مهدی پور در شبی که نخستین گلش با پیراهن استقلال را به ثمر رساند، عملکرد بسیار خوبی را از خودش ارائه داد. این بازیکن گل نخست بازی را ساخت و ارسال او به ضربه سر مرادمند به گل اول آبی پوشان تبدیل شد و دقایقی بعد نیز گل دوم را به ثمر رساند تا برتری استقلال را افزایش دهد. مهدی پور در دیداری که یک پاس کلیدی نیز داد و 77 درصد پاس هایش نیز سالم بودند، بهترین بازیکن زمین بود.

 

 

لحظات حساس:


دقیقه 4: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه، در محوطه 6 قدم و در شرایطی بسیار ایده آل به سیدعلیرضا ابراهیمی رسید و ضربه سر این بازیکن را سیدحسین حسینی به زیبایی دفع کرد تا استقلال خیلی زود دروازه اش باز نشود.

دقیقه 10: روی یک کرنر ارسالی، توپ پشت محوطه جریمه به قایدی رسید ولی شوت او از شدت لازم برخوردار نبود و علیرضا حقیقی آن را به راحتی مهار کرد.

دقیقه 45: ارسال ضربه کاشته به روی دروازه استقلال به مشت سیدحسین حسینی همراه شد و این بازیکن پس از برخورد با مرادمند روی زمین افتاد که دفع توپ حسینی در حال ورود به درون دروازه بود که غلامی با ضربه سر، توپ را از روی خط بیرون کشید البته زاهدی فر داور مسابقه در این صحنه خطا به روی حسینی را اعلام کرد.

دقیقه 45+2: ارسال بلند رضاوند به روی دروازه در تیر دوم به نادری رسید و این بازیکن با یک ضربه سر توپ را به دهانه دروازه فرستاد که توپ به شکل خطرناکی و با عبور از رمضانی و قایدی به بیرون رفت.

دقیقه 46: یک ارسال از بازیکنان گل گهر به روی دروازه با ضربه سر محمدحسین مرادمند که پشت به دروازه بود همراه شد و در حالیکه این بازیکن نزدیک بود دروازه تیمش را باز کند، حسینی با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 52: ارسال گادوین منشا از سمت راست به روی دروازه به محمد آقاجانپور رسید ولی این بازیکن نتوانست ضربه اش را به سمت دروازه بزند و توپ از بین پاهای این بازیکن عبور کرد که البته پس از برخورد با عارف غلامی سرنگون شد و بازیکنان و نیمکت نشینان گل گهر اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 57: ارسال رضا شکاری از سمت چپ به روی دروازه به یونس شاکری رسید و ضربه چکشی این بازیکن به تیر عمودی دروازه حسینی برخورد کرد و توپ برگشتی را غلامی به کرنر فرستاد تا دروازه استقلال همچنان بسته بماند.

دقیقه 59: تعلل نادری و توپ ربایی آقاجانپور یک فرصت ایده آل را برای گل گهر به وجود آورد که ضربه یونس شاکری به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62: حرکت خوب و انفرادی مهدی قایدی از میانه های میدان و دریبل دو طرفه مدافع گل گهر، باعث شکل گیری یک فرصت برای باشوی کوچک شد. قایدی تا درون محوطه جریمه نیز پیش رفت ولی ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+1: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که مهدی قایدی با یک ضربه زمینی و هوشمندانه توپ را از زیر پای دیواره دفاعی به سمت دروازه زد که آرمین سهرابیان توپ را از روی خط برگشت داد و مانع از گلزنی باشوی کوچک شد.

 

در حاشیه:


- تمامی بازیکنان استقلال پیش از آغاز بازی به سمت نیمکت گل گهر رفته و با امیر قلعه نویی به خوش و بش پرداخته و از او رخصت گرفتند.
- در سمت مقابل نیز آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور و بهنام برزای به سمت مجیدی رفته و با یکدیگر به روبوسی پرداختند.
- پیش از شروع این مسابقه امیر قلعه‌نویی و نصرالله عبداللهی برای دقایقی با خبرنگار صدا و سیما گفت‌وگو کردند و در همان ابتدای مصاحبه نصرالله عبداللهی از شرایط استقلال سخن گفت که با خنده قلعه‌نویی مواجه شد.
- فرهاد مجیدی درخواست صدا و سیما برای انجام مصاحبه را رد کرد و عبداللهی به جای او با دوربین های تلویزیون به گفتگو پرداخت.
- مجیدی به همراه کادرفنی اش به سمت نیمکت گل گهر رفت و با امیر قلعه نویی به خوش و بش پرداخت.
- علیرضا حقیقی دروازه‌بان گل‌گهر با بهزاد غلامپور برخورد گرمی داشت و برای دقایقی با مربی گلرهای استقلال خوش و بش کرد.

- بین دو نیمه بابک مرادی به شدت در حال گرم کردن خودش بود و جدا از سایر بازیکنان تمرینات سرعتی را انجام می داد.
- کل بازیکنان نیمکت نشین استقلال، بین دو نیمه در حال گرم کردن خودشان بودند و درون زمین استادیوم آزادی مشغول تمرین بودند و به داخل رختکن نرفتند.
- محمد آقاجانپور پیش از آغاز نیمه دوم با فرهاد مجیدی به خوش و بش پرداخت و وارد زمین شد.
- از نکات جالب توجه بازی تعداد یکسان عکاسان در پشت هر دو دروازه است. عکاسان حاضر در ورزشگاه احتمال می دهند در نیمه دوم ممکن است گل گهر به روی دروازه استقلال خطرآفرین ظاهر شود.

- لباس علیرضا حقیقی شباهت زیادی به رنگ لباس تیم داوری دارد و حتی کسانی که با کاور لب خط ایستاده اند نیز رنگ لباسشان به رنگ لباس حقیقی و تیم داوری شباهت دارد.
- داور در دقیقه 30 بازی را متوقف کرد و دو تیم به کولینگ بریک رفتند تا در دمای 32 درجه تهران، بازیکنان آبی بنوشند و گلویی تازه کنند.

- در دقیقه 52 آقاجانپور نتوانست از پاس خوب منشا استفاده کند و پس از اینکه توپ از بین پاهایش عبور کرد، پس از برخورد با عارف غلامی روی زمین افتاد که امیر قلعه نویی به سمت کمک داور اول رفت و معتقد بود باید یک خطای پنالتی به سود تیمش اعلام می شد. سایر نیمکت نشینان گل گهر نیز در این صحنه اعتقاد داشتند روی آقاجانپور خطای پنالتی رخ داده است.

- در دقیقه 37 مسابقه امیر قلعه‌نویی علی‌اصغر عاشوری را از زمین مسابقه بیرون کشید که همین مسأله باعث ناراحتی هافبک‌ گل‌گهر شد.عاشوری بعد از تعویض به سمت بازیکنان خودی نرفت و حتی بطری آبی که تدارکات این تیم به وی داد را نگرفت.
- با پایان نیمه اول فرهاد مجیدی در مسیر منتهی به رختکن با محمدحسین زاهدی‌فر گفت‌وگو کرد.
- علیرضا حقیقی که روی گل اول گل‌گهر سیرجان مقصر بود در پایان نیمه اول همچنان با تیم داوری صحبت و به آنها اعتراض کرد. حقیقی معتقد بود توپ حسین مرادمند از خط رد نشده و کمک داور به اشتباه گل را صحیح اعلام کرده است.
- با شروع نیمه دوم مرتضی تبریزی و علی دشتی به سمت فرهاد مجیدی رفته و با وی خوش و بش کردند. همچنین فرشید باقری که سابقه عضویت در استقلال را دارد با حسین مرادمند برخورد گرمی داشت.

دیدگاه‌ها