کد خبر : 1764393 | 07 تیر 1400 ساعت 01:26 | 39.1K بازدید | 25 دیدگاه

بلژیک 1-0 پرتغال: پایان قهرمان

تیم ملی بلژیک با پیروزی 1-0 مقابل پرتغال، حریف ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 شد.

بلژیک 1-0 پرتغال: پایان قهرمان

به گزارش "ورزش سه"، پرتغالی ها که مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها محسوب می شدند، امیدوار بودند که با پیروزی مقابل بلژیک، امیدهای شان برای تکرار قهرمانی 5 سال را زنده نگه دارند اما در نهایت این شاگردان روبرتو مارتینز بودند که با تک گل تورگن هازارد به برتری رسیدند و راهی مرحله بعد شدند.

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 6، روی حرکت رناتو سانچس، این دیوگو ژوتا بود که صاحب موقعیت شد اما در حالی که توسط توبی آلدروایرلد تحت فشار بود، ضربه اش را از کنار دروازه به بیرون زد.

در ادامه این بلژیکی ها بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند اما نمی توانستند موقعیت ویژه ای روی دروازه حریف ایجاد کنند. پس از آن بازی متعادل شد و در دقیقه 25، پرتغال به یک ضربه آزاد رسید. رونالدو پشت ضربه قرار گرفت اما شوت محکم او را تیبو کورتوا دفع کرد و ضربه سر بعدی پالینیا را هم دروازه بان بلژیک مهار کرد.

تلاش دو تیم برای رسیدن به گل ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 37، این توماس مونیه بود که بعد از یک و دو با دی بروین، صاحب موقعیت شد ولی ضربه او هم راهی به چهارچوب دروازه پرتغال پیدا نکرد.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 42، سرانجام این بلژیک بود که به گل رسید. تورگان هازارد که با پاس مونیه پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد، با یک ضربه تماشایی توپ را به گوشه دروازه روی پاتریسیو فرستاد.

 

1616935

 

در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت این نیمه با همان یک گل به سود بلژیک به پایان رسید.

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم کوین دی بروین به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت و جای خود را به دریس مرتنز داد. پرتغالی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، بیشتر به دنبال گلزنی بودند اما در ایجاد موقعیت توفیق چندانی نداشتند.

در دقیقه 59، روی حرکت خوب کریس رونالدو، ژوتا بار دیگر صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه بلژیک به بیرون رفت. دو دقیقه بعد، روی ارسال رناتو سانچس، این ژوائو فلیکس بود که می توانست گل تساوی را بزند اما کورتوا با واکنش مناسب این موقعیت را هم از حریف گرفت.

در دقیقه 63، روی همکاری برادران هازارد، این روملو لوکاکو بود که در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه والی او راهی به چهارچوب دروازه پرتغال نداشت.

 

1616949

 

هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، فشار حملات پرتغالی ها بیشتر می شد. در دقیقه 82 بود که روی یک ضربه کرنر، روبن دیاس با یک ضربه سر قدرتمندانه می توانست کار را به تساوی بکشد اما واکنش تماشایی کورتوا، باز هم مانع گلزنی حریف شد.

دو دقیقه بعد چیزی نمانده بود که رافائل گریرو بالاخره قفل دروازه بلژیک را باز کند اما ضربه او هم با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد. فشار حملات پرتغال تا آخرین ثانیه ها ادامه پیدا کرد و بازی حتی برای دقایقی به خشونت کشیده شد اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری بلژیک به پایان رسید.

دیدگاه‌ها