کد خبر : 1764843 | 09 تیر 1400 ساعت 02:14 | 33.9K بازدید | 3 دیدگاه

با دیرهنگام‌ترین گل جام

سوئد 1-2 اوکراین: شوچنکو، غرور شرق

تیم ملی اوکراین در دیداری جذاب و پرخورد موفق شد با پیروزی 2-1 مقابل سوئد در وقت های اضافی، به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 صعود کند.

سوئد 1-2 اوکراین: شوچنکو، غرور شرق

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار دو تیم در وقت های قانونی به تساوی 1-1 رسیدند اما در وقت های اضافی اوکراینی ها از 10 نفره شدن حریف استفاده کردند و با زدن گل برتری، به جمع هشت تیم پایانی پیوستند.

سوئدی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 7، کولوسفکی درون محوطه جریمه اوکراین صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع استپاننکو مانع گلزنی او شد.

پس از آن نوبت اوکراینی ها بود که روی دروازه حریف خطرساز شوند و در دقیقه 11، روی همکاری با یارمولنکو، این یارمچوک بود که می توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما واکنش خوب اولسن، دروازه سوئد را نجات داد.

در ادامه این سوئدی ها بودند که نمایش بهتری داشتند و یکی دو موقعیت خطرناک دیگر هم روی دروازه اوکراین ایجاد کردند اما این شاگردان شوچنکو بودند که در دقیقه 27 به گل دست پیدا کردند. روی ارسال یارمولنکو بود که توپ در سمت راست محوطه جریمه سوئد به زینچنکو رسید و او هم با یک شوت سر ضرب تماشایی دروازه حریف را باز کرد.

 

1617818

 

بعد از این گل سوئدی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 30، روی یک ضربه آزاد، سوئد می توانست به گل تساوی برسد اما واکنش خوب باشان مانع گلزنی لارسون شد و دروازه اوکراین بسته ماند.

حملات سوئدی ها ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 43 سرانجام امیل فورسبرگ قفل دروازه اوکراین را باز کرد. او که با پاس الکساندر ایزاک، پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شده بود، شوت محکمی زد که بعد از برخورد به زابارنی تغییر جهت داد و وارد دروازه شد. در نهایت نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

 

1617817

 

نیمه دوم را سوئد بهتر آغاز کرد اما در دقیقه 52 این اوکراین بود که می توانست روی یک ضدحمله به گل دوم برسد اما حضور به موقع اولسن مانع استفاده از پاس یارمولنکو شد.

در دقیقه 55 روی پاس یارمولنکو، چیزی نمانده بود که سیدورچوک دروازه سوئد را باز کند اما در حالی که اولسن مغلوب شده بود، توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

یک دقیقه بعد چیزی نمانده بود که فورسبرگ گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند اما ضربه فنی او به تیر عمودی سمت چپ دروازه اوکراین برخورد کرد. برتری سوئدی ها ادامه داشت و در دقیقه 69 بار دیگر فورسبرگ در آستانه زدن گل دوم قرار گرفت ولی ضربه او به تیر افقی دروازه اوکراین خورد.

در دقایق پایانی وقت های قانونی بازی، دو تیم نمایش متعادلی داشتند و در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و با تساوی 1-1، کار به وقت های اضافی کشیده شد.

نیمه اول وقت های اضافی را دو تیم متعادل آغاز کردند تا اینکه در دقیقه 98، دانیلسن در تلاش برای دفع توپ، روی بسدین، مهاجم تازه وارد اوکراین، مرتکب خطای شدیدی شد. داور ابتدا به مدافع سوئد کارت زرد نشان داد اما پس از بازبینی صحنه، او را با کارت قرمز اخراج کرد تا سوئد 10 نفره شود.

 

1617819

 

اوکراینی ها از این برتری نفری استفاده کردند و بازی را کاملا در اختیار گرفتند. هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، بر شدت حملات اوکراین افزوده می شد و از سوی دیگر بازیکنان سوئد هم برای دفاع از دروازه شان، خشونت را چاشنی کار کرده بودند که به مصدومیت یکی دو بازیکن دیگر از دو تیم هم منجر شد تا اینکه در دقیقه 120، اوکراین به گل برتری رسید.

 

1617803

 

روی حرکت زینچنکو از سمت چپ و ارسال بلند او، دووبیک در مقابل دروازه با ضربه سر کار را تمام کرد تا اوکراین در این دیدار جذاب و تماشایی به برتری 2-1 برسد.

دیدگاه‌ها