کد خبر : 1766439 | 16 تیر 1400 ساعت 11:21 | 20.9K بازدید | 3 دیدگاه

یک سانتیمتر تا قهرمانی...

واکنش بازیکنان ایتالیا پس از صعود به فینال یورو

ایتالیا شب گذشته موفق شد در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داده و به فینال رقابت های یورو 2020 صعود کند.

واکنش بازیکنان ایتالیا پس از صعود به فینال یورو

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا پس از تساوی 1-1 در پایان 120 دقیقه، در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشت تا به فینال یورو 2020 صعود کند. فدریکو کیه‌زا، زننده تک گل ایتالیا در این بازی، در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد.

 

1620329

 

کیه‌زا پس از این پیروزی ارزشمند گفت: "بازی بسیار سختی بود. اسپانیا تیم درجه یکی است اما ما ثابت کردیم که گروهی قدرتمند هستیم. من جایزه بهترین بازیکن مسابقه و همچنین این برد را به لئوناردو اسپیناتزولا تقدیم می کنم. او اگر بود امشب به ما کمک می کرد، اما این چیزها در فوتبال اتفاق می افتد. امیدواریم بتوانیم او را در فینال خوشحال کنیم.

حالا چند روزی برای استراحت و ریکاوری فرصت داریم اما ما این فصل هر سه روز بازی داشته ایم بنا بر این آماده هستیم. زمان کافی برای ریکاوری خواهیم داشت.

همانطور که همیشه گفته ام؛ من به بهبود و بهتر شدن و برداشت ثمره کار خود فکر می کنم."

 

لئوناردو اسپیناتزولا، یکی از بهترین بازیکنان آتزوری در یورو 2020، در بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر بلژیک از ناحیه تاندون آشیل مصدوم شد و حداقل شش ماه از میادین دور خواهد بود. بازیکنان ایتالیا پیروزی در نیمه نهایی را به هم‌تیمی مصدومشان تقدیم کردند.

 

1620328

 

لئوناردو بونوچی، دیگر بازیکن ایتالیا، مسابقه شب گذشته برابر اسپانیا را سخت ترین بازی زندگی اش توصیف کرد. تکلیف این بازی که در طول 90 دقیقه با گل های فدریکو کیه‌زا و آلوارو موراتا با تساوی 1-1 به پایان رسیده بود در نهایت در ضربات پنالتی مشخص شد. در پنالتی ها نیز  مانوئل لوکاتلی از ایتالیا و آلوارو موراتا از اسپانیا ضرباتشان توسط دروازه بان های حریف مهار شد و دنی اولموی اسپانیایی نیز توپ خود را به بیرون زد تا ایتالیا خود را در فینال ببیند.

 

بونوچی گفت: "این سخت ترین مسابقه ای بود که من به عمرم در آن بازی کردم. به اسپانیا برای عملکردی که از خود نشان دادند تبریک می گویم، اما یک بار دیگر این ایتالیا قلب، عزم راسخ و توانایی عبور از لحظات سخت را نشان داد و لاتاری پنالتی ها به سود ما به پایان رسید.

پیروزی که برای آن حسابی زحمت بکشی و به دردسر بیافتی، همیشه از همه لذتبخش تر است.

حالا فقط یک سانتیمتر دیگر مانده است. فقط یک سانتیمتر... کاری که ما انجام می دهیم باورنکردنی است. ما نباید احساس سیراب شدن بکنیم. پنج روز دیگر ما در فینال هستیم و ما به همین  عطش و روحیه فداکاری نیاز داریم تا این جام را پس از سالها به خانه ببریم. "

 

ایتالیا تنها یک بار در سال 1968 قهرمان یورو شده است، هرچند در سال های 2000 و 2012 نیز موفق شده تا خود را به فینال این رقابت ها برساند.

 

جورجینیو، ستاره ایتالیا و زننده آخرین ضربه پنالتی این تیم برابر اسپانیا، نیز درباره احساسی که در لحظه زدن آن پنالتی سرنوشت ساز که ایتالیا را به فینال یورو فرستاد صحبت کرد.

 

1620327

 

جورجینیو گفت: "بازی مشکلی بود برابر تیمی بزرگ که ما را مجبور کرد به شدت در این بازی بدویم، می دانستیم که باید برای بردن این مسابقه زحمت بکشیم اما تا پایان به خودمان باور داشتیم و به نظر من ما شایسته پیروزی بودیم.

هافبک چلسی تقریباً از روی نقطه پنالتی تاکنون دچار اشتباه نشده است، بنابراین طبیعتاً او هنگامی که برای زدن آخرین ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد، به شدت خونسرد و آرام بود.

او موفق شد اونای سیمون، دروازه بان اسپانیا، را فریب دهد و توپ را با ضربه ای بسیار آرام به سمت مخالف زد.

 

جورجینیو افزود: "وقتی ضربه را می زنی احساس می کنی که بار سنگینی از روی شانه هایت برداشته شد! من سعی کردم تا هر چیزی که در اطرافم هست را از یاد ببرم، روی چیزی که برای انجامش تمرین کرده بودم تمرکز کنم، یک نفس عمیق بکشم و کار را تمام کنم."

 

آتزوری روز یکشنبه در فینال یورو 2020 باید با برنده بازی انگلیس و دانمارک که امشب برگزار می شود، رو به رو شود.

 

جورجینیو اضافه کرد: "ایتالیا هرگز تسلیم نمی شود. ما همیشه به موفقیت باور داریم. این یک تیم خارق‌العاده است که لیاقت بهترین ها را دارد، زیرا ما با هم زحمت می کشیم، با هم بازی می کنیم، با هم می خندیم، با هم شوخی می کنیم و مثل همه خانواده ها ممکن است در بعضی مواقع با هم مشاجره کنیم، اما ما همیشه در زمین بازی با هم و در کنارهم هستیم."